Sukūrė būdą, kaip automobilį iš aikštelės išsikviesti lyg taksi

2014 m. rugpjūčio 24 d. 15:05
lrytas.lt
Likus iki skrydžio registracijos ar traukinio išvykimo vos kelioms minutėms kartais dar tenka gaišti brangų laiką ieškant oro uoste ar stotyje laisvos stovėjimo vietos.
Daugiau nuotraukų (1)
Įsivaizduokite, kaip būtų patogu, jei galėtumėte tiesiog palikti automobilį prie įvažiavimo, o likusį darbą jis padarytų pats.
Orientuota daugiausiai į elektromobilius
Vokietijos, Italijos, Didžiosios Britanijos ir Šveicarijos mokslininkai rimtai dirba su šia užduotimi, o kiek anksčiau šiais metais Štutgarto oro uoste buvo sėkmingai atlikti pirmieji bandymai. Į sistemą, kuri pradės veikti per ateinančius porą metų, jau investuota 5,6 mln. eurų ES lėšų.
Kaip dėstoma ES pranešime, ateityje vis daugiau ir daugiau žmonių vairuos elektromobilius ir judėdami perlips iš vienos transporto rūšies į kitą. Todėl transporto mazguose atsiras poreikis pastatyti daugiau automobilių ir padaryti tai greitai.
Besiruošdamas tokioms mobilumo permainoms „V-Charge“ konsorciumas kuria elektromobiliams visiškai automatizuotą stovėjimo ir baterijų įkrovimo sistemą.
„Pagrindinė idėja yra panaudoti technologijas norint suteikti žmonėms geresnį viešo ir asmeninio transporto derinį“, – aiškino „V-Charge“ mokslo projektų vadovas ir Ciuriche įsikūrusio Šveicarijos nacionalinio technologijų instituto autonominių sistemų laboratorijos direktoriaus pavaduotojas dr. Paulas Furgale'as.
Palikti ir išsikvieti automobilį – išmaniuoju telefonu
Vairuotojai galės palikti savo automobilius priešais aikštelę ir naudodamiesi išmaniaisiais telefonais aktyvuoti statymo seką. Transporto priemonė susisieks su stovėjimo aikštelės serveriu ir pati nuvažiuos į paskirtą vietą.
Automobilis taip pat gali būti užprogramuotas nuvažiuoti iki baterijų įkrovimo stotelės. Grįžęs vairuotojas išsikvies automobilį naudodamasis ta pačia programėle.
Kadangi GPS signalas gali pasiekti ne visas stovėjimo aikšteles, mokslininkai remdamiesi savo patirtimi robotų technologijoje ir aplinkos stebėjime sukūrė vaizdo kamerų darbu pagrįstą sistemą.
Saugumas yra svarbiausia viso projekto dalis, todėl automobilis turi išvengti ir netikėtų kliūčių. Dr. P.Furgale'as tiki, kad ta pati technologija gali būti panaudota kuriant autonominę elektromobilių statymo sistemą miestų gatvėse. „Tai bus didesnis iššūkis, – kalbėjo jis. – Bet kai jau turėsime žemėlapius likusios technologijos dalys sustos į savo vietas“.
Sistema bus integruota į serijinę gamybą
Balandžio mėnesį komanda Štutgarto oro uoste pristatė naujausią sistemos versiją. Demonstracija buvo sėkmingai ir mokslininkai dabar atlieka technologijos korekcijas norėdami išgauti tikslesniu manevrus ir užtikrinti patikimumą net sudėtingiausiomis oro sąlygomis.
Numatyta, kad projektas turėtų būti baigtas 2015 m., o jo rezultatai per ateinančius porą metų palaipsniui bus pritaikomi ir pasirodys prekyboje. Sukurtos funkcijos turėtų būti pakankamai rentabilios tam, kad būtų integruotos į elektromobilių gamybą.
Inžinieriai dirba su įranga, kuri jau yra prieinama. Tai ultragarso jutikliai ir vaizdo kameros, kurios naudojamos pagalbinėse automobilio statymo ir avarinio stabdymo sistemose.
Europos Komisijos viceprezidentė Neelie Kroes sakė: „Mums reikia galvoti į priekį ir rasti sumanesnius būdus judėti tam, kad taupytume laiką, pinigus ir saugotume savo aplinką. Kas nenorėtų sutaupyti laiko statydamas automobilį?“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.