Paskutinį kartą, kai WRC vyko Lenkijoje, jame dalyvavęs Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko tandemas pasiekė kol kas geriausią rezultatą tokio lygio lenktynėse – tada jie užėmė penkioliktą vietą bendroje įskaitoje.
„Žinau, kad bus nelengva. Per tuos penkerius metus Pasaulio ralio čempionatuose naudojama technika gerokai patobulėjo ir dėl absoliučios įskaitos kautis būtų naivu.
Tačiau tarp savo kategorijos automobilių tikrai galime kovoti dėl pirmos vietos.“ - teigė „Juta Racing“ komandos lenktynininkas V.Švedas.
Pasak jo, svarbiausias tikslas yra pasiekti finišą, o apie norimą vietą sportininkai galvos artėjant lenktynių pabaigai.
„Ralis Druskininkuose yra visiškai kitoks, nei bet kur kitur Lietuvoje. Ten siauri keliai, miškas, samanos ir, svarbiausia, smėlis. Pravažiavus daliai automobilių kelias tampa panašesnis į bulvių vagas, todėl tokiai minkštai dangai reikia specialiai paruošti automobilį, pakelti jį aukščiau“, - pasakojo varžybų subtilybes V.Švedas.
Tačiau sportininkas neslėpė, kad tokie atidumo reikalaujantys ruožai jam labai patinka.
Vytautas jau kelerius metus iš eilės važiuoja su tuo pačiu šturmanu. Žilvinas Sakalauskas - labiausiai patyręs savo srities specialistas Lietuvoje. Jam dalyvavimas WRC nėra naujiena.
„Per vieną Pasaulio ralio čempionato etapą Lenkijoje mes pravažiuosime tiek kilometrų, kiek pravažiuojame per visą Lietuvos ralio čempionatą“ – pasakojo Ž.Sakalauskas.
Niekada neprarandantis geros nuotaikos sportininkas tiki, kad ekipažas gali pakartoti savo penkerių metų pasiekimą.
„Automobilis paruoštas puikiai, mūsų sportinė forma gera. Tai rodo ir šių metų rezultatai. Manau, mes galime nustebinti daugelį savo varžovų“ – tvirtino šturmanas.
Lietuviai važiuos „Mitsubishi Lancer EVO X“ automobiliu, kuris ruoštas pagal R4 klasės reikalavimus.
Šis automobilis gerbėjams – staigmena, mat prieš varžybas V.Švedas treniravosi su devintosios kartos „Evo“. Tačiau sportininkas neslėpė, kad treniruočių automobilio galimybės riboja jo paties sugebėjimus.
WRC varžyboms paruoštas lietuvių bolidas nedaug skiriasi nuo gatvėms skirtų „Lancer Evo“. Be to, kad iš automobilio išimtos visos apdailos detalės, įdėti apsauginiai lankai, o pagrindinės detalės pakeistos pritaikytomis didesniems krūviams, šiek tiek padidinta ir automobilio galia.
„Variklis patobulintas maksimaliai, kiek leidžiama pagal klasės reikalavimus. Jis yra 330 AG, sukimo momentas siekia 650 nM, o darbinis sūkių diapazonas yra tarp 3500 ir 5000 aps./min.“, - pasakojo V.Švedas.
Tai nėra galingiausias pasaulio čempionate naudojamas automobilis. Tačiau kol kas dalyvavimas Pasaulio ralio čempionate su WRC klasės technika lietuviams lieka neįgyvendinta svajone.
„Išsinuomoti WRC automobilį, tokį kuriais lenktyniauja pajėgiausi planetos sportininkai, vienam čempionato etapui kainuotų daugiau kaip pusė milijono litų. Mūsų visas automobilis kainuoja mažiau“ – juokavo V.Švedas.
Pasaulio ralio čempionato etapas Lietuvoje ir Lenkijoje vyks jau kitą savaitę – birželio 26-28 dienomis.
Tarp 71 dalyvių ekipažo yra ir trys lietuvių tandemai. Be V.Švedo ir Ž.Sakalausko WRC varžybose startuos Dainius Matijošaitis su Mindaugu Čepuliu, kurie taip pat vairuos „Mitsubishi Lancer Evo X“ bei Jonas Pipiras ir Ramūnas Babachinas su „Škoda Fabia R2”.
Daugiau nuotraukų - galerijoje.