Pristatydamas kelininkų planus vasarai Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Skirmantas Skrinskas neslepia, kad mūsų šalies keliai septintus metus iš eilės skendi krizėje, o šią vasarą norint sutaupyti net nebebus pjaunama žolė išorinėse griovių pusėse.
„Net nebe per pilnatį imame gauti pranešimų ir filmuotos medžiagos kaip atrodo kai kurie žvyrkeliai“, - neslėpė jis.
Žvyrkelių būklė baisiausia
Nieko keisto – net 89 proc. Lietuvos žvyrkelių nebeatitinka nė minimalių reikalavimų, jų danga per plona, nubyrėjusi ir duobėta. Pasak S.Skrinsko, buvo ruoštasi asfaltuoti 600 km žvyrkelių, bet šįmet pakaks lėšų tik dvidešimčiai kilometrų.
Anot jo, krašto ir regioninių kelių išsaugojimas šiuo metu yra vienas iš didžiausių prioritetų, nes magistraliniai keliai dėl jiems skiriamų Europos Sąjungos paramos lėšų yra gana geros būklės.
Kiti svarbūs tikslai Lietuvos keliams yra pastatyti keturių eismo juostų magistralę nuo Kauno iki pasienio su Lenkija, pastatyti daugiau aplinkkelių ir gerinti eismo saugumą.
Dar vienas vairuotojams labai aktualus planas – ketinimas kelią Vilnius-Kaunas paversti dar greitesniu greitkeliu.
„Tam, kad galėtume pilnai įgyvendinti planus, finansavimas per metus turėtų siekti 2,1 mlrd. litų . Praktiškai tiek ir yra surenkama, bet kadangi dalis pinigų paimama valstybės reikmėms, nebegauname tiek, kiek prieš krizę, - sakė S.Skrinskas. - Nenorime verkti, bet pinigų trūksta.“
Svarbiausi vasaros darbai
Atsižvelgiant į gamtines sąlygas mūsų šalyje, vasarą kelininkai stengiasi atlikti kuo daugiau svarbių darbų, skaičiuojant ir rutininius: pakelių šienavimą, šiukšlių rinkimą ir išvežimą, poilsio aikštelių tvarkymą ir kita.
Šiuo metu jau baigti paviršiaus apdorojimo darbai keliuose, kurių bendras ilgis sudaro 223 km.
Vasarą numatoma tiesti, modernizuoti ir taisyti 57 km valstybinės reikšmės kelių:
Nr. 108 Vievis-Maišiagala-Nemenčinė, ruožo rekonstravimas nuo 0,0 iki 6,2 km;
Nr. 209 Joniškis-Žeimelis-Pasvalys, ruožo rekonstravimas nuo 16,7 iki 28,0 km;
Nr. 166 Plungė-Vėžaičiai (Varkaliai), ruožo rekonstravimas nuo 3,1 iki 5,8 km;
Nr. 3202 Paušoniai-Plateliai (Beržoro kaimas), ruožo rekonstravimas nuo 7,91 iki 9,07 km.
Vasarą bus rekonstruojami šie tiltai, viadukai, estakados ir tuneliai:
Vėžaičių viaduko valstybinės reikšmės krašto kelio Nr.228 Dauparai–Gargždai–Vėžaičiai 10,47 km rekonstravimas;
tilto per Miniją valstybinės reikšmės krašto kelio Nr.141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda 210,14 km rekonstravimas;
tilto per Jiesią valstybinės reikšmės krašto kelio Nr.130 Kaunas–Prienai–Alytus 18,86 km rekonstravimas.
2014-ųjų pradžioje buvo 7225 km valstybinės reikšmės rajoninių kelių su žvyro danga.
Ankstesniais metais iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų buvo asfaltuojama vidutiniškai iki 50 km žvyrkelių per metus. Šiuo metu asfaltavimo prioritetas teikiamas keliams, kuriuose vidutinis metinis paros eismo intensyvumas viršija 300 automobilių.
Laukia priekaištų
Šiai vasarai kelininkai suplanavo palyginti nedaug darbų, tačiau LAKD direktoriaus pavaduotojas Egidijus Skrodenis neslėpė, kad kelininkai jų laukia su nerimu.
„Kiekvienais metais patiriame dvigubą spaudimą – kodėl netvarkome kelių, nepadidinam greičio. O kai pradedame remontą, gauname priešingų atsiliepimų - kad kelininkai trukdo, uždaro kelią, neleidžia prie jūros nuvažiuoti“, - stebėjosi E.Skrodenis.
Jis paragino vairuotojus būti itin atsargius prie remontuojamų kelio ruožų ir neignoruoti greitį ribojančių ženklų.
„Daug kas viršija greitį ir nesupranta, kad ženklai pastatyti ne šiaip sau. Girdime ir tokių kaltinimų: „Jūs susitariate su policija ir pastatote tų ženklų, kad susirinkti pinigų.“ Pernai buvo penki itin skaudūs įvykiai darbo vietose ir visi dėl vairuotojų neatidumo“, - atkreipė dėmesį pašnekovas.