Kiti palaiko vairuotojus ir tvirtina, kad tai puiki galimybė pasitreniruoti valdyti automobilį slidžiame kelyje, o draudimų ir taip turime daugiau nei reikia.
Už galimybę važinėti ant užšalusio ežero ar pievos ledu pasisako ir buvęs lenktynininkas Darius Jonušis, tačiau jis atkreipė dėmesį, kad kiekvienas akceleratoriaus spustelėjimas negali būti laikomas treniruote.
Pasak jo, važinėti ant ledo gali būti ne tik saugu, bet ir naudinga, bet tam būtina sąlyga – profesionalų vadovavimas tokiems pasivažinėjimams.
„Bet koks greitas važiavimas automobiliu neįprastomis sąlygomis be profesionalų priežiūros yra žaidimas su likimu. Čia kaip dalyvavimas lenktynėse ir lakstymas gatvėmis - 200 km/val. greitis uždaroje varžybų trasoje yra nepalyginamas su tokiu pat greičiu kelyje.
Taip ir važiavimas ledu gali tapti saugaus vairavimo pamoka arba pasibaigti kriminalinių įvykių suvestinėje“, - sakė D.Jonušis.
Pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, pavienis savavališkas važinėjimas ledu yra traktuojamas kaip chuliganiškas elgesys, tačiau organizuoti renginius ant užšalusių vandens telkinių įstatymai nedraudžia.
„Ne bauda ar įspėjimas turėtų sustabdyti vairuotojus nuo noro gerai pasidraskyti automobiliu ant ledo. Neįvertinus gamtos sąlygų ir pervertinus savo vairavimo gebėjimus, tokie pasilinksminimai, kaip žinia, baigiasi tragedijomis.
Reikia atkreipti dėmesį ir į tai, kad dideliu greičiu nevaldomai palakstę ant ledo vairuotojai gauna adrenalino, užsiaugina sparnus ir taip pat beprotiškai lekia gatvėmis, sukeldami pavojų kitiems eismo dalyviams,” – tvirtino BMW vairavimo akademijos vadovu bei instruktoriumi dirbantis pašnekovas.
Jau 14 metų kitus saugiai vairuoti mokantis lenktynininkas mano, jog savavališko ir organizuoto vairavimo ant ledo net negalima lyginti: „Renginys, ar tai būtų lenktynės, ar vairavimo pamokos, yra atskira tema, neturinti nieko bendro su taip intensyviai kritikuojamu begalvišku lakstymu ant ledo.
Pavyzdžiui, mūsų vairavimo sesijose viskas vyksta suderinus su atitinkamomis tarnybomis, vadovaujant profesionaliems instruktoriams vairuotojai ne tik įgyja žinių kaip elgtis automobiliui slystant ir kaip nepasimesti kritinėje situacijoje.
Jie taip pat supranta savo galimybių ribas kasdieniniame vairavime, dėl ko tampa saugesniais eismo dalyviais.”
D.Jonušio teigimu, jokiomis kitomis sąlygomis vairuotojai neturi galimybės pajusti automobilio stabdymo kelio bei suprasti kokiam greičiui ir išcentrinėms jėgoms esant prasideda automobilio šoninis slydimas nesukeliant pavojaus kitiems eismo dalyviams ar pėstiesiems.
„Visiškai uždrausti važinėjimą ledu būtų nesąmonė, net ir estai ar suomiai užšalus jūrai naudojasi ledo keliais, tad vien dėl aplinkosaugos ir pavienių chuliganų atimti iš vairuotojų galimybę išmokti vairuoti saugiau ir tobulinti įgūdžius būtų trumparegiška“, - aiškino lenktynininkas.