Žiūrint į šaltyje besiblaškančius pasimetusius vairuotojus kyla klausimas – kodėl taip nutinka kasmet, kodėl žmonės nepasirūpina geresniu akumuliatoriumi dar prieš didžiausius šalčius?
Visi portalo lrytas.lt pašnekovai patvirtino, kad termometro stulpeliui nukritus iki šios žiemos rekordinio taško akumuliatorių paklausa šovė į viršų nebe procentais, o kartais.
Dažniausiai neužsivedė „dyzeliai“
Automobilių detalėmis prekiaujančios įmonės „Eoltas“ mažmeninės prekybos vadovas Darius Sakalauskas tvirtino, kad per pastarąsias porą savaičių akumuliatorių nupirkta net 4-5 kartus daugiau, nei įprastai. „Akumuliatorius nėra pirmos būtinybės prekė, todėl žmonės ir delsia, galvoja, gal žiemos nebus. Kasmet taip yra“, – sakė jis.
Dažniausiai žmonės pageidavo 70 ir daugiau amperų talpos akumuliatorių dyzelinu varomiems modeliams. „Dyzelinis variklis šaltukui paspaudus sunkiau užsiveda, todėl jie jautriau reaguoja į šalčius“, – pastebėjo pašnekovas.
Ypač daug klientų įmonė sulaukė paskelbusi vienadienę nuolaidą visoms prekėms – tada žmonės drąsiai išlaidavo ir patiems brangiausiems garsių gamintojų akumuliatoriams.
Neperka pigiausių
„Akumuliatorių pirkėjai paprastai nesirenka pačių pigiausių. Renkasi žinomo gamintojo ar bent girdėtų vardų prekes. Ne kaina čia svarbiausia“, – pastebėjo ir didmeninės automobilių dalių prekybos įmonės „AD Baltic Lietuva“ direktorius Giedrius Gervickas.
Jis spėjo, kad per šalčius akumuliatorių paklausa galėjo šoktelėti ir daugiau nei 8 kartus. Pašnekovas neslėpė, kad akumuliatoriams per porą savaičių lietuviai išleido ne vieną milijoną litų.
Tačiau taip nutinka ne todėl, kad mes nemokėtume rūpintis automobiliais ar lauktume iki paskutinės minutės. „Pastebiu tendenciją, kad lietuviai iš anksčiau pradeda rūpintis kaip paruošti automobilį žiemai, pasitikrina akumuliatorių.
Bet gali būti, kad kol šilta, tol viskas gerai, o prie -20 laipsnių automobilis nebeužsiveda. Galima identifikuoti, kad akumuliatorius jau nusilpęs, bet ne visada“, – tvirtino G.Gervickas.
Problemos vasarą nesimato
„Tokvilos“ serviso vadovas Šarūnas Stumbras nesistebėjo, kad spustelėjus šalčiams akumuliatorių staiga prireikia daugybei lietuvių. „Kai šalta, akumuliatorius išsikrauna greičiau. Jei vasarą automobilio su tokiu pat akumuliatoriumi galėtumėte nevesti 3-5 dienas, jis vis tiek užsivestų be problemų, o žiemą jis nė nakties neištvers“, – aiškino specialistas.
Kad tokių staigmenų nenutiktų, žiemą automobilį paliekant stovėti ilgesniam laikui Š.Stumbras rekomendavo akumuliatorių parsinešti namo ir laikyti šiltai. Visą žiemą nenaudojant automobilio jame paliktas akumuliatorius pavasarį būtų tinkamas tik išmesti.
„Akumuliatoriaus elektrolito tankis normaliomis sąlygomis siekia apie 1,27 g/cm3. Kai jis sėda, sieros rūgštis chemiškai pereina į švino plokšteles ir elektrolito užšalimo temperatūra ima artėti prie nulio. Todėl išsikrovęs akumuliatorius gali užšalti, o plastikinis korpusas – plyšti“, – kaip sugadinamas akumuliatorius pasakojo Š.Stumbras.
Akumuliatoriaus tarnavimą galima pailginti šiluma
Pasak jo, automobilis su nauju akumuliatoriumi gali užsivesti ir prastovėjęs porą mėnesių. Bet prastiems akumuliatoriams pakanka ir paros, kad ryte tektų prašyti kaimynų pagalbos. Jei akumuliatorius naudojamas jau 3-4 metus net išvažiuojant savaitei atostogų jau patartina jo nepalikti automobilyje.
„Esu matęs, kaip kaimynas ir kiekvieną rytą atsineša akumuliatorių iš namų ir deda į automobilį. Matyt žmogus žino, kad akumuliatorius jau senstelėjęs, bet nenori pirkti naujo ir renkasi elgtis taip“, – tvirtino Š.Stumbras.