Bet ar tikrai į degalų baką šliūkštelėjus priedų išsispręs visos automobilio bėdos?
Naudojantys tokius priedus neabejoja jų stebuklingomis galiomis, bet specialistai įspėja, kad su priedais reikia elgtis atsargiai.
Gelbėja Rusijoje
Automobilių prekių tinko „Tanagra“ vadybininkė Kristina neslėpė, kad žiemą jie yra itin paklausūs tarp dyzelinu varomų automobilių šeimininkų. „Veiksminga, tikrai. Dabar tai pati einamiausia prekė“, – sakė ji.
Tačiau pašnekovė įspėjo, kad skystį dozuoti reikia labai atsargiai – vienas litras priedų skirtas pagerinti net tonai degalų.
Pasak specialistės, degalų priedus žiemą dažniausia naudoja į Rusiją važinėjantys vairuotojai arba perkantys degalus iš šešėlinių prekeivių. „Jei perka Lietuvos kolonėlėse parduodamą žieminį dyzeliną, jiems nereikia priedų“, – užtikrino ji.
Lietuviški degalai atsparūs
Kristina pabrėžė, kad priedas reikalingas tik žiemą, kai iš užsienio atvežtas dyzelinas neatlaiko lietuviškų šalčių. Dideliems šalčiams nepritaikyti degalai ima kristalizuotis ir dėl to automobilis vieną rytą nebeužsiveda, o priedai minimalios temperatūros kartelę stumteli žemyn.
Tą patvirtino ir Lietuvos naftos produktų prekybos asociacijos vadovė Daiva Jokšienė. „Jei degaluose yra priedų ir dyzelinas arktinis, pritaikytas temperatūroms iki -32 laipsnių šalčio, papildomų priedų tikrai nebereikia“, – sakė ji ir pridūrė, kad tokiu dyzelinu prekiaujama visuose didžiuosiose Lietuvos degalinių tinkluose.
Degalų priedų reikalingumą pasverti skatina ir priemonės kaina. Litro talpos butelis kainuoja apie 45 litus, o tai reiškia, kad nusipirkus tokių priedų kiekvienas litras dyzelino pabrangsta po 4,5 cento.
Priedai su priedais geriau neveikia
Kaip alternatyvą tokiems priedams dideji degalų tinklai siūlo kiek brangesnius degalus su priedais. „Orlen“ juos žymi „Verva“ prekės ženklu, „Lukoil“ – „ecto", o „Statoil“ – „miles“.
„Statoil“ Degalų kategorijos departamento direktorius Sigitas Raila tvirtino, kad atskirai parduodami priedai yra labai panašūs į jau įmaišytus degaluose. „Statoil“ degalai ir taip yra su priedais, taigi pirkti dar priedų būtų pinigų švaistymas“, – sakė jis.
Tiesa, papildomi priedai parduodami ir šio tinklo degalinėse, tačiau pašnekovas patikino, kad jie skirti pilantiems degalus kitur ir nepatenka tarp populiariausių prekių.
Minimalus efektas
„Mūsų priedai „miles“ sukurti specialiai mums ir jie nėra to paties gamintojo, kaip parduodami buteliukuose. Bet dauguma priedų turi tas pačias savybes – išvalo variklį, padeda ekonomiškiau naudoti degalus, ilgainiui išvengiama tam tikro remonto. Jie iki 3 proc. sumažina degalų sąnaudas, bet reikia išvažinėti 3-4 bakus, kad pasijaustų efektas“, – aiškino S.Raila.
Tai reiškia, kad jei automobilis paprastai naudoja apie 8 litrus degalų 100 km, degalų su priedais sąnaudos galėtų sumažėti iki 7,76 litrų 100 km. Tačiau daugiau priedų nepadėtų sąnaudas sumažinti dar labiau.
Per daug priedų gali pernelyg „išvalyti“ degalų baką ir sistemą – pakelti ant bako sienelių susikaupusius nešvarumus ir taip užkimšti degalų įpurškimo sistemą, o tuomet taupymas baigtųsi brangiu remontu.