Vaizdas šioje miesto dalyje išties sparčiai keičiasi – kyla pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas į Nemuno salą, plečiasi „Nemunaičių“ gyvenamųjų namų kvartalas, o netrukus prasidės M.K.Čiurlionio koncertų centro statyba.
Šie projektai visiškai nesiderino su H. ir O.Minkovskių gatvės būkle, kuri daugelį metų netenkino eismo dalyvių. Pagaliau svarbus žingsnis žengtas.
Pagal projektuotojų sprendinius darbų aikštelė suskirstyta į tris zonas.
Pirma iš jų apima abi rekonstruojamos gatvės puses nuo koncertų centro sklypo pradžios iki būsimo pėsčiųjų tilto prieigų. Šioje gatvės atkarpoje ypatingo dėmesio reikalauja infrastruktūra, skirta judėti dideliems pėsčiųjų srautams.
Be to, nebeliks vairuotojus erzinusio vadinamojo butelio kaklelio, kai atvažiuojantiems nuo Marvelės pusės kelias susiaurėdavo perpus.
Po rekonstrukcijos visa H. ir O.Minkovskių gatvė drieksis keturiomis eismo juostomis su papildomomis juostomis ties viduriu – posūkiams į kairę.
Toliau numatomi nauji gatvės elementai su šiuolaikiškomis sankryžomis, viešojo transporto ir poilsio stotelėmis, suoleliais, dviračių stovais ir kitais mažosios architektūros elementais.
Kauno savivaldybės atstovai žadėjo išsaugoti esamus medžius, o kelkraščius ir skiriamąją juostą važiuojamojoje dalyje papuoš papildomi želdiniai.
Trečioji zona prasideda ties saugomu kultūros paveldo objektu – Aleksoto malūno administraciniu pastatu.
Jis išliks savo vietoje ir bus apjuostas dviračių bei pėsčiųjų takais, užtikrinant didžiausią galimą statinio prieinamumą.
Ties M.K.Čiurlionio prietilčiu bus įrengta trišalė turbožiedinė sankryža.
Dvikrypčio dviračių tako plotis sieks 2,5 metro. Šaligatvių plotis varijuos nuo pusantro iki šešių metrų.
Atnaujintoje gatvėje išsiteks ir automobilių stovėjimo vietos.
Užbaigti gatvės rekonstrukciją planuojama iki 2026 metų vidurio.
Daug pastabų ir pasiūlymų dėl H. ir O.Minkovskių gatvės projekto pateikė Lietuvos dviratininkų bendrijos nariai, kurie daugelį metų išvis vengė šios transporto arterijos.
– Koks įspūdis dviračių mėgėjams susidarė pirmą kartą išvydus ir patyrinėjus šį projektą? – „Laikinoji sostinė“ pasiteiravo Dviratininkų bendrijos pirmininko Pauliaus Bakučio.
– Projektą pirmą kartą išvydome daugiau kaip prieš metus, nes priklausome specialiai savivaldybės grupei, kuri sprendžia dviratininkams rūpimus klausimus.
Pirmieji įspūdžiai nuteikė maloniai – numatyti platūs dviračių takai, raudonas asfaltas, nėra nužemėjimų ties kiekvienu išvažiavimu.
Žinoma, pastabų turėjome. Daug dirbome su šiuo planu, nes jis buvo anksti pristatytas ir turėjome galimybių patarti, pakeisti netinkamus sprendimus.
Labiausiai rūpi, kad nebūtų automobilių tranzito ramaus eismo gatvėmis „Nemunaičių“ kvartale, o jomis patogiai galėtų riedėti dviračiai.
Pati idėja graži, ir viliamės, kad nebus sugadinta darbų eigoje.
– Ar savivaldybės specialistai priėmė dviratininkų bendruomenės pateiktus pasiūlymus?
– Džiaugiamės, kad projektuotojai šįkart labai atsakingai įvertino pastabas dėl padarytų klaidų ir net kelis kartus taisė projektą.
Labiausiai nerimaujame, ar pavyks sėkmingai įrengti jungtis gatvės galuose.
Lengva nutiesti dviračių taką tiesioje gatvėje. Problemos atsiranda sankryžose, jungtyse.
Abiejose gatvės galuose infrastruktūra jau pasenusi, todėl kyla klausimų, kaip atrodys jungtys.
Liko klausimų dėl krantinės – ar turėsime galimybę ja naudotis, nes važiuoti dviračiu krantine tikrai smagiau negu gatve.
– Kiek darbus apsunkina gatvę kertanti geležinkelio linija?
– Geležinkelio linija išties lieka didelė problema, nes ties sankirta gatvė susiaurinama, o dviračių takų išvis nelieka.
Paliktas tik siauras 1,5 metro pločio pėsčiųjų takas, nors jis neatitinka net statybos techninio reglamento.
Šiuo atveju norimų pokyčių ne visada galima atlikti, nes galioja geležinkeliui skirti teisiniai reguliavimai.
Geležinkelininkams dviratininkai išvis neegzistuoja – jų santykiai reglamentuoti tik su pėsčiaisiais bei automobiliais.
Savivaldybės atstovai užsiminė, kad maždaug per 10 metų geležinkelio linijos išvis gali nelikti, tačiau kol kas ji reikalinga gabenti grūdus į pakrantėje įsikūrusią įmonę.
Jos savininkai jau kurį laiką svarsto apie verslo iškėlimą į kitą vietą.
– Ar galima sakyti, kad H. ir O.Minkovskių gatvė buvo viena nedraugiškiausių Kaune dviratininkams?
– Mes net nerekomenduojame dviračių mėgėjams ten važiuoti, nes nėra jokios infrastruktūros dviračiams. Gatvė gana plati, tad važiuoti gana saugu, bet eismas intensyvus, reikia kirsti geležinkelį.
Teritorija primena pramoninę zoną, kurioje dviračiu važiuoti nėra patogu.
– Ar Kauno centre dar liko gatvių, kurias dviračių mėgėjai taip pat aplenkia?
– Piliakalnio gatvė yra H. ir O.Minkovskių gatvės tęsinys. Ji dviratininkams nėra labai reikalinga, bet mes paprastai jos vengiame ir renkamės maršrutą per Žemuosius Šančius.