„Man kaskart labai liūdna dalintis sunkiąja šuns vedlio/žmogaus su negalia kasdienybės dalimi, tačiau visus kartus pasidalinus viešai, situacija ėmė ir labai greit išsisprendė. Gaila, kad kai kuriais atvejais žmogiškai kalbėtis su žmonėmis yra tiesiog neįmanoma ir dar labiau gaila, kad dėl tokių žmonių neįgalieji ir lieka įkalinti savo namuose, nes panašių situacijų tiesiog negali pakelti“, – savo istorija pasidalijo Ieva Krivickaitė.
„Viešnagės Klaipėdoje metu, pabuvusi prie jūros, norėjau viešuoju transportu grįžti centran. Esu nekart važiavusi autobusu įvairiuose Lietuvos miestuose.
Įlipau Melnragėje esančioje stotelėje į 6 autobusą, kartu įlipo dar būrys žmonių. Man dar nespėjus prie kojų paguldyti šuns, vairuotojas rusiškai ėmė šaukti ir vyti mane lauk, nes su šunimis į autobusą negalima. Rusiškai aš nesuprantu ir negaliu paaiškinti situacijos, todėl bandžiau lietuviškai tai padaryti, rodydama, kad šuo yra vedlys, kad jis pažymėtas, kad turi specialias petnešas, kad turime teisę važiuoti autobusu, nes juo čia ir atvažiavome“, – savo istorija dalijosi I.Krivickaitė.
Visgi keleivės aiškinimo vairuotojas nesuprato.
Pagalbos ir empatijos mergina nesulaukė ir iš aplinkinių.
Pavadino nesusipratimų grandine
„Klaipėdos keleivinio transporto“ (KKT) administratorės Rometos Danilevičienės teigimu, įmonė apie šią situaciją buvo informuota, buvo pradėtas tyrimas.
Įmonė patvirtino, jog incidentas užfiksuotas spalio 28 dienos vakare, kai gauta žinią, kad 6-ojo maršruto autobuso vairuotojas bandė neleisti važiuoti keleivei su šunimi vedliu.
KKT atstovė teigė, jog imtasi skubiai tirti faktines įvykio aplinkybes: peržiūrėtas vaizdo įrašas, apklausti maršrutą aptarnaujančio vežėjo UAB „Pajūrio autobusai“ vadovas ir vairuotojas, šioje situacijoje dalyvavusios įstaigos darbuotojai, perklausyti įstaigos darbuotojų pokalbių įrašai, patikslintos aplinkybės su keleive, nustatyta faktinė įvykių eigą.
„Autobusui įlaipinant keleivius pro priekines duris Melnragėje, ši keleivė su šunimi pribėgo prie autobuso ir į jį įlipo pro galines duris. Kadangi šuo nemažas ir su keleive į autobusą įlipo pažeidžiant keleivių įlaipinimo tvarką (keleiviai Klaipėdos mieste į autobusus įlaipinami pro priekines duris), ką paprastai, bandydami išvengti vairuotojo kontrolės, daro Klaipėdos miesto keleivių vežimo taisyklių pažeidėjai, taip pat keleivė neturėjo neregio lazdelės, dalis keleivių pradėjo reikšti nepasitenkinimą dėl tokio keleivio ir gyvūno vežimo miesto autobusu“, – komentavo pašnekovė.
Reaguodamas į keleivių nusiskundimus vairuotojas paprašė keleivės išlipti, keleivė atsisakė tai daryti ir sakė, kad turi negalią ir teisę važiuoti su šunimi asistentu. Tai išsiaiškinęs vairuotojas leido keleivei važiuoti.
„Taigi čia mes matome veikiau nesusipratimų grandinę, kuriai pradžią padarė pati keleivė lipdama ne pro priekines duris, kur ji būtų galėjusi iš karto vairuotojui dokumentu patvirtinti savo statusą. Nuspėti, jog bėgantis su šunimi žmogus yra silpnaregis, negalėjo ne tik vairuotojas, bet ir visai greta merginos buvę bendrakeleiviai, kurie ir atkreipė vairuotojo dėmesį į, jų nuomone, laužomas taisykles“, – kalbėjo R.Danilevičienė.
Tikino, jog jautrių žmonių yra
KKT atstovai teigė, jog ne visi keleiviai į susiklosčiusią situaciją sureagavo nejautriai.
„Verta pažymėti, jog autobuse buvo bent viena jautri bendrakeleivė, kuri paskambino į mūsų įstaigą. Mūsų darbuotojai patvirtinus, jog tikrai galima važiuoti su šunimi vedliu turint dokumentus, šita bendrakeleivė informaciją perdavė vairuotojui, taip patvirtindama, kad jo sprendimas leisti važiuoti keleivei su šunimi yra pagrįstas. Taigi ne visi žmonės yra abejingi kitų problemoms“, – komentavo KKT administratorė.
„Tuo pačiu atkreipėme vežėjo dėmesį, kad vairuotojas turėjo situaciją išspręsti greitai ir korektiškai. Tam būtų pasitarnavusios ir geresnės vairuotojo lietuvių kalbos žinios, ir renkantis darbuotojus į tai privalu atkreipti dėmesį. Prevencijos tikslais medžiagą apie šį incidentą nusiuntėme ir kitiems bendroje Klaipėdos viešojo transporto sistemoje dirbantiems vežėjams“, – kalbėjo KKT administratorė.
Įmonės atstovai išreiškė viltį, jog panašios situacijos – nepasikartos.
„Apgailestaujame dėl streso, kurį patyrė keleivė su savo šauniąja Fėja. Klaipėda – svetingas ir draugiškas miestas visiems žmonėms, tad tikimės, jog nemalonių įspūdžių miesto kelionėse jos nepatirs“, – vylėsi R.Danilevičienė.