Dviračių tako Smiltynė–Nida rekonstrukcijos pabaiga paminėta šiandien įvykusiame paskutinės likusios tako atkarpos atidaryme. Pirmieji naująjį kelią dviračiais išbandė renginio dalyviai, aplankydami Juodkrantę bei Pervalką. Juodkrantėje buvo pristatytas tako projektas ir padėkota visiems prisidėjusiems prie jo įgyvendinimo.
Kaip renginyje sakė susisiekimo ministras M.Skuodis, bendros ir papildomos „Via Lietuva“ bei darbus vykdžiusių rangovų pastangos leido darbus baigti greičiau, nei planuota.
„Šiandien esame istorinio įvykio liudininkai: bemaž du dešimtmečius laukta Neringos tako rekonstrukcija pasiekė finišo tiesiąją.
Tai – vienas labiausiai lauktų projektų susisiekimo srityje. Įrodėme, kad už rekonstrukciją atsakingos institucijos, savivaldybė ir rangovai, kartu siekdami bendro tikslo, gali įgyvendinti sudėtingiausius, net aplinkai jautrius infrastruktūros projektus ir rasti kompromisus, taip atliepiant visuomenės poreikius.
Nauja, patogi, saugi Kuršių nerijos jungtis prisidės ne tik prie susisiekimo, bet ir turizmo. Ji yra mūsų visų, todėl linkiu ja kuo dažniau naudotis“, – atidarydamas renginį Juodkrantėje, sakė susisiekimo ministras.
Istorinio Kuršių nerijos pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcija vyko etapais: praėjusiais metais atnaujinta 13,5 km tako dalis nuo antrojo Smiltynės paplūdimio iki Juodkrantės, šiemet rekonstruota likusi, 22 km ilgio, tako dalis nuo Juodkrantės iki Pervalkos, Preilos ir jūros link.
„Praėjusiais metais rekonstravę 13,5 kilometrų tako, dar intensyvesnius darbus tęsėme ir šiemet. Šiandien atidaryta 22 kilometrus siekianti tako atkarpa yra puikus susitelkimo, planavimo ir lūkesčių valdymo pavyzdys.
Sudėtingas ir didelės apimties projektas, suprantant jo reikšmę vietiniams gyventojams ir Kuršių nerijos svečiams, baigtas net anksčiau nei planuota, vos per daugiau nei 5 mėnesius.
Darnaus judumo sprendimų plėtra šalyje yra svarbi mūsų įmonės veiklos kryptis, iš esmės keičianti ne tik dviračių infrastruktūrą Lietuvoje, bet ir kurianti teigiamą visos šalies įvaizdį“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Iki praėjusių metų, 1978 m. dalimis įrenginėjamas ir per visą pusiasalį vingiuojantis takas, remonto darbų nebuvo sulaukęs.
Leis aplankyti ne tik miestelius
Kuršių nerijos nacionaliniame parke besidriekiančio pėsčiųjų ir dviračių tako ilgis yra apie 50 km. Jo didžioji dalis, t. y. 35 km atkarpa nuo Smiltynės iki Juodkrantės ir nuo Juodkrantės iki Pervalkos, priklauso akcinei bendrovei „Via Lietuva“, kuri rangos darbų sutartį šių metų pradžioje pasirašė su konkursą laimėjusia įmone „YIT Lietuva“. Galutinis tako ruožas nuo Preilos iki Nidos priklauso Neringos savivaldybei.
Rekonstruotas dviračių takas nuo Smiltynės iki Nidos yra 2,5–3,5 metrų pločio, su asfalto danga, kuri įrėminta bortais. Tai leidžia užtikrinti, kad esant poreikiui, specialusis transportas galėtų tinkamai naudotis susisiekimo infrastruktūra ir nepažeistų rekonstruoto tako konstrukcijos.
Ties Juodkrante 2,7 kilometro ilgio ruože įrengta 5,5 metrų pločio dviračių gatvė su 2 metrų pločio sekcija pėstiesiems. Taip pat čia yra 37 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, poilsio aikštelės su suoliukais ir dviračių stovais.
„Pagaliau važiuodami dviračiais ilgiausiu šalyje dviračiu taku galėsime nesibaiminti dėl jo kokybės ir saugiai grožėtis Kuršių nerija. Atlikti darbai svarbūs ne tik Neringai, bet ir tarptautinei dviratininkų bendruomenei, juk šis takas priklauso Europos dviračių takų tinklui.
Svarbu ir tai, kad dalis Juodkrantės Žaliojo kelio tampa dviračių gatve ir mums tai yra dar vienas žingsnis į priekį, Neringai siekiant žaliosios savivaldybės statuso.
Be to, matydamas didžiulį visuomenės susidomėjimą rekonstrukcijos darbais, neabejoju, dviračių turizmas Neringoje pasieks naujas aukštumas. Dėkoju kiekvienam, prie šių darbų prisidėjusiam“, – sako Neringos meras Darius Jasaitis.
Beveik 22 km ilgio dviračių tako atkarpa pro Juodkrantę link Pervalkos, Preilos ir Baltijos jūros rekonstruojama laikantis griežtų aplinkosauginių reikalavimų.
Kuršių nerijos gamta yra unikali, todėl vykdant projektą, buvo naudojami išskirtiniai sprendimai, pvz., Naglių gamtinio rezervato teritorijoje dviračio takui buvo naudojama unikali pilko smėlio spalvos asfalto danga, kuri labiausiai dera prie gamtinės aplinkos.
Poilsio aikštelių danga irgi speciali – paruošta iš organinio rišiklio, gaminamo iš gysločio sėklų luobelių ir granito skaldos mišinių. Siekiant apsaugoti gamtą ir gyvūnų buveines, prie dviračių tako įrengta medinė tvora.
Neringos dviračių tako rekonstrukcijos darbus vykdė įmonė „YIT Lietuva“, kuri laimėjo „Via Lietuva“ paskelbtą viešąjį konkursą. Rekonstrukcijos darbų kaina – 15,1 mln. Eur su PVM.
„Via Lietuva“ šiais metais taip pat yra inicijavusi ir 10 km siekiančio automobilių kelio Kuršių Nerijoje nuo Alksnynės iki Juodkrantės rekonstrukcijos darbus, kuriuos pabaigti numatyta šį rudenį.