Apie išnykusią, pavojingoje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio atkarpoje besidarbavusią, techniką ir sustojusius greitėjimo bei lėtėjimo juostų įrengimo darbus naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ buvo pranešta dar birželio viduryje.
„Įdomu, kodėl jau gal trečią savaitę nevyksta darbai? Net technika išvaryta. Nejau nėra jokių terminų darbams, kad galima taip aplaidžiai elgtis, kai ir taip šiuo metu visi išvažiavimai uždaryti?“ – retoriškai klausė vyras.
Praėjusią savaitę panašių pasipiktinusių vairuotojų laiškų naujienų portalas sulaukė ir daugiau.
„Išvažiavimą uždarė gal prieš daugiau nei 2 mėn, kažkokie darbai buvo pradėti vykdyti, o dabar virš mėnesio laiko niekas nebuvo net pasirodęs tame objekte, taip viskas ir stovi, o pravažiavimo nėra. Ten buvo pagrindinis išvažiavimas į „Via Balticą“ iš Tirkiliškių iš Narsiečių, o dabar tenka važiuoti į Garliavą, kad galėtum papulti į „Via Balticą“, – rašė skaitytoja.
Kaunietė liejo apmaudą, kad dėl vykdomų remonto darbų kenčia ne tik gyventojai bet ir verslas.
„Ten yra naujai atidaryta „Orlen“ degalinė, į kurią negali papulti važiuojantys autostrada. Užsipylėm degalų ir darbuotojai pasakojo, kad darbai nevyksta virš mėnesio laiko, o kelias užtvertas ir padaryta apylanka. Tokiu būdu sukeliami nepatogumai ne tik mums, gyventojams, bet žlugdomas ir degalinės darbas, nes darbuotojams nuimtas papildomas atlyginimas už mažą realizaciją. Labai prašome, pagal galimybes, pasidomėti, kodėl atskyrė gyventojus nuo autostrados, baigė darbus ir nei leidžia pravažiuoti, nei dirba toliau…“ – piktinosi moteris.
Tuo metu „Orlen“ atstovė naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ teigė, kad AB „ORLEN Baltic Retail“ teigiamai vertina valstybės investicijas į infrastruktūros plėtrą ir gerinimą.
„Žinoma, šiuo periodu mūsų degalinėje pirkėjų srautas yra mažesnis, mes gauname mažesnes pajamas. Bet bendrovė tam buvo pasiruošusi. Viliamės, kad darbai greitu metu bus pabaigti ir degalinės komanda galės grįžti į įprastą ritmą bei teikti mūsų klientams jau įprastas aukštos kokybės paslaugas ir produktus. Informacija apie darbo užmokesčio sistemą yra konfidenciali, todėl jos komentuoti negalime“, – teigiama „Orlen“ pateiktame komentare.
Darbai sustabdyti neaiškiam terminui
Kaip antradienį, liepos 16 dieną, naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo „Via Lietuva“ atstovai, darbai A5 kelio atkarpoje sustabdyti dėl netinkamos kelio pagrindų kokybės.
„Informuojame, kad minėtame ruože nuo balandžio mėn. vyko paruošiamieji darbai (kelio ženklinimas, griovio valymas). Šiuo metu už projektą yra atsakingas techninis prižiūrėtojas, kuris remontuojamame ruože atliko savikontrolės bandymus, tačiau jų rezultatai neatitiko kokybės reikalavimų.
Dėl šios priežasties teko sustabdyti atliekamus darbus bei atlikti arbitražinius tyrimus. Darbai bus pratęsti, įsitikinus, kad kelio pagrindai įrengti tinkamai“, – teigiama „Via Lietuva“ atstovų atsiųstame komentare.
Datos, kada planuojama atverti minėtą nusukimą/išsukimą į A5 kelią, „Via Lietuva“ nenurodė.
Greitėjimo ir lėtėjimo juostų laukė ilgai
„Kas vyksta Kaune“ primena, kad Kalvarijos gatvėje Kauno savivaldybei nutiesus asfaltą, o jos apylinkėse įsikūrus ne vienai naujai įmonei, srautas šioje gatvėje išaugo, bet įvaža į automagistralę nepasikeitė – vairuotojai šioje vietoje ilgą laiką į itin greitai lekiančių automobilių srautą įsilieti turėjo be greitėjimo juostų, o išvažiuoti tekdavo šalikele, nes lėtėjimo juostos taip pat nebuvo.
Pernai liepą atidaryta „Orlen“ degalinė situaciją tik paaštrino, nes degalų užsukantys vairuotojai padidino jau ir taip išaugusius eismo srautus.
Pirmieji paruošiamieji darbai, geltonas kelio ženklinimas, pavojingoje kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai atkarpoje, ties susikirtimu su Kalvarijos gatve, buvo pastebėti gegužės viduryje.
Tąkart „Via Lietuva“ atstovė naujienų portalą „Kas vyksta Kaune“ informavo, kad kapitalinio remonto darbus, kurių metu magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože 11,75 iki 12,10 km bus įrengtos greitėjimo, lėtėjimo juostos, planuojama baigti iki 2024 m. rugpjūčio.
„Įvažiavimas/išvažiavimas iš Kalvarijos g. bus uždaromas, nes nėra fizinių galimybių ir vykdyti darbus, ir leisti eismą. Patekimas į degalinę ir išvažiavimas iš jos tik Kalvarijos gatve per Kauną (nuo A5 pusės)“, – teigė „Via Lietuva“ komunikacijos vadybininkė Eglė Nemanytė.
Taip pat skelbta, kad prie saugumo problemos sprendimo A5 kelyje prisidės mįslingas privatus investuotojas. Vėliau viešoje erdvėje atsiliepė viena pakeitimus inicijavusių įmonių.
Pasirodo, dalis verslininkų nenusiteikę finansuoti įvažos remonto – laukia paramos iš savivaldybių, bet jos randa kaip atsimušti.