Viešojo transporto šviesoforų sekcijos šiuo metu įrengtos keliose miesto vietose. Jų paskirtis gali skirtis, priklausomai nuo vietos, kur jie yra įrengti. Dalyje vietų šios šviesoforo sekcijos skirtos padidinti autobusų ir troleibusų vidutinį greitį. Tai atitinkamai sutrumpina keleivių kelionės laiką, sumažina transporto vėlavimą ir sunaudojamo kuro kiekį. Kitur tokie šviesoforai skirti užtikrinti sklandų ir saugų autobusų ir troleibusų išvažiavimą iš stotelių.
Pirmasis viešojo transporto šviesoforas buvo įrengtas 2022-aisiais metais Kareivių g. sankryžoje. Po metų įrengti dar šeši viešojo transporto šviesoforai.
„Kalvarijų–Upės g. (link Žaliojo tilto) ir Savanorių pr. prie S. Konarskio g. (link Centro) įrengti šviesoforai skirti užtikrinti saugesnį ir sklandesnį viešojo transporto išvažiavimą iš stotelių. Keturi pernai sostinėje įrengti viešojo transporto šviesoforai Kalvarijų–Žvalgų g. (link Centro), Kalvarijų–J. Treinio g. (link Centro), Kalvarijų–Apkasų g. (link Centro), Konstitucijos pr.–Lietuvos statutų g. (link Kalvarijų g.) leidžia padidinti viešojo transporto greitį, sumažinti sustojimų skaičių, išnaudojant esamus sankryžų ciklus ir nebloginti situacijos (nemažinant žalų signalų laikų) kitiems eismo dalyviams.
Įrengus sekciją viešajam transportui, šviesoforinis reguliavimas sankryžoje nesikeitė. Vairuotojai nejaučia nepatogumų, nes žalio signalo trukmė nesikeitė. Viešasis transportas gali važiuoti papildomai tuo metu, kuomet juda šalutinė gatvė ir nėra paspaustas pėsčiųjų mygtukas“, – sako Eglė Marcišauskė, JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos“) Eismo organizavimo skyriaus vadovė.
Viešojo transporto šviesoforų sekcijos pasiteisino. Jos sumažino autobusų ir troleibusų vėlavimus, o keleiviams sutaupė nemažai laiko. Tuo pačiu tokios sekcijos netrukdo ir kitiems eismo dalyviams.
„Įvertinus pernai įrengtų viešojo transporto pravažumą didinančių specialių šviesoforų (Kalvarijų–Žvalgų g. (link Centro), Kalvarijų–J. Treinio g. (link Centro), Kalvarijų–Apkasų g. (link Centro), Konstitucijos pr.–Lietuvos statutų g. (link Kalvarijų g.) rezultatus, autobusų ir troleibusų vėlavimai atkarpose, kur įrengti šie šviesoforai, vidutiniškai sumažėjo 12 proc. Remiantis keleivių srautų duomenimis, darbo dienomis dėl šios eismo reguliavimo priemonės, kelionėms viešuoju transportu sutaupoma apie 3900 keleivių minučių, savaitgaliais – apie 1550“, – komentuoja specialistė.
Šiuo metu bendrovė rengia A juostų plėtros planą. Plėtra bus vykdoma išanalizavus, kur keleiviai patiria didžiausius laiko nuostolius ir kur keleivių srautai yra didžiausi. Atsižvelgiant į specialistų vertinimus, bus nagrinėjama, kur galima įrengti viešojo transporto šviesoforų sekcijas saugiai ir išnaudojant esamus šviesoforų ciklus pagerinti viešojo transporto eismą.
Primename, kad viešojo transporto šviesoforai suteikia galimybę viešajam transportui pajudėti pirmiau nei automobiliams. Kai pagrindinio šviesoforo signalas yra raudonas, viešajam transportui įsijungia specialus signalas, leidžiantis pajudėti iš vietos pirmiau, kol automobiliai dar laukia žaliojo šviesoforo signalo.