Iki 2027 m. – trys nauji traukinių maršrutai
LTG strategijoje iki 2028-ųjų metų išskirta verslo plėtra. Numatyta skirti dėmesį vidaus rinkai Lietuvoje, plėtrai į Vakarus, išskirti intermodaliniai kroviniai, didesnis keleivių skaičius (virš 8 mln.) bei geležinkelio „Rail Baltica“ plėtra Panevėžio regione.
Kaip rašoma viešai prieinamoje LTG strategijoje, iki 2027 m. numatyti trys nauji traukinių maršrutai. Vienas iš jų – praėjusių metų gruodžio pabaigoje startavęs naujas traukinių maršrutas Vilnius–Ryga, kuriuo siekiama užtikrinti naują tvaraus susisiekimo jungtį tarp kaimyninių sostinių.
Nors daugiausiai naująja jungtimi keleiviai vyksta iš Vilniaus, naujienų agentūrai Eltai šių metų pradžioje perduotame komentare „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė-Misiūnė teigė, kad keleiviai taip pat vyksta iš Šiaulių (21 proc. tarptautinių kelionių) ir Kaišiadorių (9 proc. tarptautinių kelionių). Be to, maršrutu naudojasi ir Joniškio gyventojai, keliaujantys į abiejų šalių sostines.
Dar vienas naujas traukinių maršrutas iš Vilniaus į Daugpilį planuojamas iki 2026 m.
„Šiandien tikrai galime užpildyti esamus reisus, turėti partnerysčių, bet mus riboja riedmenų skaičius. 2026 metais, kai turėsime 15 naujų traukinių, mes tikrai būsime ir lankstesni, ir laisvesni turėti daugiau reisų“, – interviu naujienų agentūrai BNS kovo mėnesį sakė „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
„LTG Link“ vadovė kol kas neatskleidė, ar šiemet bus atidarytas naujas maršrutas iš Vilniaus į Daugpilį, be to, su estais diskutuojama ir dėl maršruto į Taliną.
Plėtra į Vakarus: traukiniu iš Kauno tiesiai į Berlyną?
Dar viena naujovė – tarptautinis keleivinis maršrutas Kaunas–Varšuva–Berlynas, kuris LTG strategijoje planuojamas iki 2027 m.
„Turiu gerų naujienų „LTG Link“ iš Kauno į Berlyną žada padaryti tiesioginį traukinį iki 2027 m.“, – apie planus naujienų portalą „Kas vyksta Kaune“ informavo skaitytojas.
LTG grupės ryšių su visuomene vadovė Sandra Trinkūnaitė-Rimkienė naujienų portalui patvirtino, kad įgyvendinant ilgalaikę (iki 2040 metų) veiklos strategiją, LTG grupė yra įsipareigojusi įgyvendinti tarptautinių keleivinių maršrutų plėtrą į Vakarus.
„Todėl nuolat analizuojamos galimybės vystyti ir daugiau naujų tarptautinių maršrutų. Vienas jų – maršrutas Kaunas–Berlynas, kuris yra susijęs su projekto „Rail Baltica“ sėkmingu įgyvendinimu.
Būtent tai leistų užtikrinti kokybišką, greitą ir patogų susisiekimą. Su šiandienos turima infrastruktūra, jeigu lygintume su „Rail Baltica“, tokio susisiekimo, kokius lūkesčius jam turi keleiviai, užtikrinti negalėtume“, – tikino S.Trinkūnaitė-Rimkienė.
Pasak jos, projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje planuojama užbaigti iki 2030 metų, todėl konkrečių aspektų dėl maršruto datos ir kitų detalių LTG grupės atstovė atskleisti negalėjo.
„Naktiniai traukinių maršrutai ateityje taip pat būtų susiję su „Rail Baltica“ atsiradimu. Konkretūs sprendimai bus priimti vertinant tuometinius rinkos poreikius ir potencialą.
Šiuo metu analizuojami visi įmanomi variantai, naktinio traukinio taip pat“, – „Kas vyksta Kaune“ teigė S.Trinkūnaitė-Rimkienė.