Kaip teigiama savivaldybės feisbuko įraše, atkarpoje įrengti nuotekų, elektros tinklai ir kitos požeminės komunikacijos, visi asfalto sluoksniai, pėsčiųjų ir dviračių takai.
„Šį etapą iš viso sudarys 3 atkarpos – toliau darbai vyksta nuo M.Gimbutienės g. iki pat T.Masiulio g.“, – rašo savivaldybė.
Teigiama, jog Kauno pietrytinį aplinkkelį iš viso sudarys 4 etapai.
Kaip skelbėme dar praėjusių metų spalį, tiesiamas aplinkkelis suprojektuotas žemesnės kategorijos, negu nurodyta miesto planavimo dokumentuose.
Po Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos (VTPSI) tyrimo paaiškėjo, jog pietrytinio aplinkkelio projekte numatytos dvi 4,25 m pločio eismo juostos. Tai neatitinka detaliajame plane numatytų A kategorijos gatvės parametrų. Pagal šiuos parametrus, turėtų būti įrengtos bent keturios 3,75 m pločio eismo juostos.
VTPSI taip pat nustatė, jog Kauno miesto savivaldybė neturėjo teisės rekonstruoti buitinių nuotekų, vandentiekio ir magistralinių vandentiekio tinklų, kadangi šiuos nuosavybės teise valdo UAB „Kauno vandenys“ ir UAB „Kauno termofikacijos elektrinė“.
Turi būti galimybė esant reikalui išplėsti aplinkkelį iki keturių eismo juostų
Pagrindinis miesto urbanistinės plėtros dokumentas yra bendrasis planas. Su daugybe įvairios paskirties brėžinių Kauno bendrasis planas dešimčiai metų į priekį patvirtintas 2013 m., koreguotas 2017 m. ir 2019 m., tačiau Pietrytinis aplinkkelis dokumente liko įvardytas kaip prioritetinis miesto automobilių kelių projektas. Ant bendrojo plano susisiekimo dalies parašą anuomet dėjo šios dalies vadovas, urbanistas Marius Noreika.
„Teoriškai, gatvę galima projektuoti etapais. Jeigu savivaldybė sumodeliavo transporto srautus, jie rodo, kad dviejų eismo juostų pakanka ir šiandien keturioms poreikio nėra, miestas turi visas teises projektuoti dviejų juostų gatvę, bet perspektyvoje turi būti numatyta galimybė esant reikalui rekonstruoti ir išplatinti iki keturių eismo juostų. Statybos techniniai reglamentai numato, kad gatves galima statyti etapais“, – „Kas vyksta Kaune“ komentavo M.Noreika, šiuo metu vadovaujantis sostinės įmonei „Citystreet“.
11 km ilgio kelias sujungs magistralę A1 su „Via Baltica“ trasa Varšuvos kryptimi. Tikimasi, jog baigus įrengimo darbus naujasis aplinkkelis padės sumažinti dalį tranzito nuo vietinio transporto srautų.