Dviratininkai, šiomis dienomis keliaujantys šalia Nemenčinės plento, atsimuša į kliūtį. Takas aptvertas tvora, o per mišką vedanti apylanka vietomis prastai pažymėta, todėl ne vienas rinkosi važiavimą judriu keliu.
Takas, kuris ardomas, buvo atnaujintas 2021-aisiais. Savivaldybė teisinosi, kad senasis buvo tokios prastos būklės, jog laukti nebebuvo galima, be to, vietoj dabartinio tako atsiras dvi eismo juostos. Tik kodėl prieš trejus metus planuotojai negalėjo iš karto suprojektuoti naujo tako, kad dabar nereikėtų verstis per galvą?
Dar viena bėda – eismą draudžiančiuose stenduose kelininkai nepasivargino informuoti, kada baigsis 6 kilometrų dviračių ir pėsčiųjų tako tiesimas.
Papiktino neūkiška veikla
Tokiu neūkiškumu pasipiktinęs buvęs savivaldybės darbuotojas, prašęs neminėti pavardės, prisiminė, kad naujas dviračių takas, kuris dabar bus tiesiamas, buvo suplanuotas dar prieš dešimt metų kartu su Nemenčinės plento rekonstrukcija.
Tačiau atėjusiai mero Remigijaus Šimašiaus komandai Nemenčinės plento rekonstrukcija nuo Kairėnų gatvės iki Vilniaus ribos ilgą laiką nebuvo prioritetas.
Per tą laikotarpį Nemenčinės plentas buvo rekonstruotas Vilniaus rajono teritorijoje. O Vilniaus savivaldybė sugebėjo tik atnaujinti dviračių ir pėsčiųjų taką, beje, taip ir neištaisydama seno broko – neišdžiūstančios balos ir purvynės dėl prasto vandens nutekėjimo.
Patvirtinus naują rekonstrukcijos projektą paaiškėjo, kad atnaujintą taką teks paaukoti eismo juostoms, nes Nemenčinės plentas bus ne dviejų, o keturių eismo juostų.
Tenka naršyti telefone
Nors dviračių ir pėsčiųjų takas jau porą savaičių ardomas ir eismas juo draudžiamas, žemėlapiuose tai nepažymėta.
Prisiekęs dviratininkas Tautvydas Levinskas pažymėjo, kad ir senasis takas nebuvo prastos būklės. Pasivažinėjęs iš asfalto drožlių įrengtomis apylankomis jis tikino, kad teks kentėti nepatogumus, nes apylankos labai painios.
Ties Nemenčinės plento ir Laurų gatvės sankirta jam teko traukti telefoną, nes nebebuvo aišku, kur toliau važiuoti.
Mat apylanka Laurų gatve iš viso nebuvo pažymėta, o Nemenčinės plentu kilti į kalną buvo labai pavojinga. Kiek aiškiau kirtus Veržuvos upelio tiltą – ten yra apylankos ženklai ir perėja į kitą kelio pusę, tad eismo pokyčius galima nujausti.
„Važiuoti įmanoma, bet jei kam nepatinka tokia kelio danga ar važiuoja su vaikais, kol kas rinkitės kitą kelią pasivažinėjimui“, – patarė T.Levinskas.
Tikslaus termino nenurodė
Anot savivaldybės atstovo Gabrieliaus Grubinsko, naujai įrengiamos dvi eismo juostos bus tiesiamos dabartinio dviračių ir pėsčiųjų tako vietoje, todėl prasidėjus paruošiamiesiems Nemenčinės plento rekonstrukcijos darbams tako danga yra ardoma visoje beveik šešių kilometrų ilgio atkarpoje.
Pagal projektą bus ne tik tiesiamos papildomos eismo juostos, bet ir įrengiami lietaus vandens surinkimo grioviai, nauji dviračių ir pėsčiųjų takai.
Jie bus toje pačioje kelio pusėje kaip ir iki šiol ir susijungs su esamais takais, esančiais už Vilniaus ribos.
G.Grubinsko žodžiais, bendrovės „Eurovia Lietuva“ atliekama Nemenčinės plento rekonstrukcija vyks etapais, o įrengtu taku bus galima naudotis nelaukiant visų darbų užbaigimo.
Tačiau tikslaus termino jis negalėjo nurodyti.
Viso Nemenčinės plento rekonstrukciją planuojama užbaigti 2026-ųjų pirmąjį pusmetį.
Sankryžose – šviesoforai
Dėl paruošiamųjų darbų nuo Kairėnų gatvės iki Vilniaus ribos greitis bus ribojamas iki 50 kilometrų per valandą, nuo Rudausių Sodų 7-osios gatvės eismas nukreipiamas į priešpriešinio eismo juostą.
Artimiausiu metu bus ruošiamasi Kairėnų gatvės ir Nemenčinės plento sankryžos pertvarkymui iš nelygiareikšmės nereguliuojamos į šviesoforu reguliuojamą sankryžą.
Tvarkant šią plento dalį nuo balandžio 15-osios iki rugpjūčio mėnesio automobilių eismas bus nukreiptas į priešpriešinio eismo juostą.
Laikinai bus perkeltos ir Veržuvos miesto transporto stotelės iš abiejų plento pusių.
Atnaujinamame Nemenčinės plente numatoma įrengti penkias šviesoforais reguliuojamas sankryžas ties Kairėnų, Balžio, Lakštingalos Sodų, Antavilių, Antavilių Sodų 1-ąja gatvėmis. Ties Balžio gatve sankryža bus žiedinė, ties Karačiūnų gatve įrengtas šviesoforas pėstiesiems.
Ties Kairėnų, Karačiūnų ir Laurų gatvėmis bus įrengtos triukšmą slopinančios sienutės.
Plentas driekiasi per miškingą vietovę, todėl ruošiantis rekonstrukcijai nuo balandžio 15 dienos rangovas šalins nesaugotinus medžius, kurie patenka į inžinerinių tinklų apsaugos zonas. Siekiant išplatinti plentą ir padaryti jį saugesnį teks šalinti ir daugiau medžių. Šie darbai vyks balandžio antroje pusėje.
Kiek kainuos – neaišku
Savivaldybės atstovas tikino negalįs atsakyti į klausimą, kiek kainuos seno tako ardymas ir naujo tiesimas kitoje vietoje.
„Atskirai įvardyti ardymo ir įrengimo kainos neturime galimybės, nes tai yra viso rekonstrukcijos projekto dalis.
Visa kelio rekonstrukcija kainuos apie 26,18 milijono eurų, ji finansuojama savivaldybės bei Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis“, – kalbėjo jis.
Pasak savivaldybės, 2021 metais dviračių ir pėsčiųjų tako atnaujinimas Nemenčinės plente buvo atliktas dėl labai prastos jo būklės.
Tuo metu neremontuoti tako ir laukti kelio rekonstrukcijos esą nebūtų buvęs tinkamas sprendimas, nes buvusi infrastruktūra dviratininkams ir pėstiesiems kėlė pavojų eismo saugumo atžvilgiu.
Įvykdavo daug avarijų
Mero V.Benkunsko tikinimu, Nemenčinės plento rekonstrukcija – viena didžiausių savivaldybės investicijų į gatvių kokybės gerinimą šiais metais: „Šio itin svarbaus išvažiavimo kokybės gerinimas lems sklandesnį eismą ir sumažins avaringumą.“
Jo žodžiais, ši rekonstrukcija yra itin vilniečių lauktas projektas, jį įgyvendinus susisiekimas su Vilniaus rajonu šiaurės rytų kryptimi taps sklandesnis, saugesnis ir kokybiškesnis.
Nemenčinės plentas – pagrindinis išvažiavimas iš Vilniaus Nemenčinės, Švenčionių kryptimi.
Iki šiol jis tik dviejų juostų ir lenkti lėčiau važiuojantį automobilį beveik nėra galimybės, gatvėje nuolat susidarydavo ilgos automobilių kolonos ir spūstys, įvykdavo nemažai avarijų.
Be to, prie gatvės nėra apšvietimo. Nemenčinės plente, kuris iš dviejų juostų bus išplatintas iki keturių, taip pat numatyta 2 metrų pločio skiriamoji juosta.
Buvusiuose kolektyviniuose soduose prie Kairėnų, Gvazdikų Sodų gatvių kuriasi naujakuriai, todėl ateityje eismas tik intensyvės. Pertvarkius sankryžas ir išplatinus plentą iki keturių juostų eismo pralaidumas padidės ir taip bus išvengiama automobilių spūsčių, kelias taps saugesnis.