„Via Lietuva“ sutartį dėl Jonavos aplinkkelio I etapo statybų ir kelio Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys rekonstravimo pasirašė su skelbtą viešąjį konkursą laimėjusia akcine bendrove „Eurovia Lietuva“. Rangos darbus planuojama baigti per 8 mėn., darbų vertė – 4,8 mln. Eur su PVM.
„Džiaugiuosi, kad pavyko rasti sprendimus ir nuo metų metus besitęsiančių kalbų pereiti prie realių darbų. Esminis lūžis įvyko, kai Jonavos aplinkkelio I etapas buvo įtrauktas į kariniam mobilumui svarbių projektų portfelį, finansuojamą iš bankų laikinojo solidarumo įnašo.
Užsitikrinus Vyriausybės pritarimą ir reikiamą finansavimą buvo sėkmingai baigti projektavimo darbai, o dabar prasideda ir realūs rangos darbai, kurių rezultatus galėsime išvysti jau kitų metų pradžioje“, – sako M.Skuodis.
„Girdime visuomenės lūkesčius dėl Jonavos aplinkkelio ir pagaliau pradedame realius darbus. Šis projektas mums svarbus dėl kelių priežasčių. Jį įgyvendinus bus padidintas eismo saugumas regione, pagerės automobilių srautų pralaidumas Jonavos mieste.
Galiausiai, Jonavos aplinkkelis taps ypatingai svarbia susisiekimo arterija NATO sąjungininkų karinės technikos judėjimui aplink šalia esantį Ruklos poligoną“, – teigia „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Įgyvendinant Jonavos pietrytinio aplinkkelio projekto I etapą, bus įrengtas dviejų eismo juostų kelias, rekonstruojamas kelias Jonava–Žasliai–Kalniniai Mijaugonys. Eismo pralaidumui užtikrinti, papildomai bus įrengtos 2 žiedinės sankryžos, kurias projektuojant buvo atsižvelgta į karinės technikos mobilumą bei didžiagabaritinio transporto judėjimo maršrutus. Vykdomų darbu metu bus rekonstruotas ir dešinėje pusėje esantis pėsčiųjų ir dviračių takas.
Primename, kad šiuo metu, pagal praėjusių metų spalio mėn. įsigaliojusią sutartį, vykdomi Jonavos aplinkkelio II etapo projektavimo darbai. Baigus projektavimą, planuojami rangos darbai, kurių metu numatyta nutiesti naują, beveik 7 km magistralinio kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis ruožą. Jame suplanuota įrengti 2 naujas žiedines sankryžas, viadukus, tunelinį viaduką po esamu geležinkeliu, pralaidas, požeminę pėsčiųjų perėją.
Baigus Jonavos aplinkkelio projektą, eismo sąlygos pagerės ne tik Jonavos gyventojams, bet ir vykstantiems į darbą Kaune ir Kauno rajone.
Jonavos aplinkkelis rytinėje pusėje prasidės nuo tilto per Nerį, ties Skaruliais, ir tęsis piečiau šio kelio maždaug iki Šveicarijos kaimo Jonavos rajone, kur vėl susijungs su magistraliniu keliu.
Praėjusiais metais akcinė bendrovė „Via Lietuva“ taip pat vykdė aktyvius dvigubos paskirties infrastruktūros projektų vykdymo darbus. Vienas svarbiausių – šalia Pabradės karinio poligono per rekordiškai trumpą, 6 mėn. laikotarpį kapitaliai rekonstruotas 6 km siekiantis kelias.
Šio projekto įgyvendinimui įmonė skyrė individualų dėmesį bei siekiant išlaikyti ilgaamžį kelio naudojimą, kuriuo nuolat juda sunkiasvorė karinė technika, jam panaudojo išskirtinę voluojamojo betono technologiją.