Nors leista grąžinti žalias rodykles, tai problemų neišsprendė: įvardijo, kodėl spūstys nemažėja

2024 m. balandžio 12 d. 19:18
Valdas Juozas Vilūnas
Eismo tvarkytojai Vilniuje, siekdami mažinti automobilių spūstis ir oro taršą, po ketverių metų pertraukos, 15-oje sankryžų leido pakabinti žaliąsias rodykles. Eismas kai kuriose gatvėse pagreitėjo, tačiau spūsčių nesumažėjo.
Daugiau nuotraukų (4)
Papildoma žalia šviesoforo rodyklė leidžia sukti į dešinę šviečiant raudonam signalui. Sukdamas į dešinę vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams kurių judėjimo kryptį jis kerta. VILNIUS TECH mokslininkas Darius Bazaras sako, kad žaliosios rodyklės veiksmingos ten, kur automobilių nedaug.
„Tai veikia, jeigu nėra spūsčių, jeigu transportas stoja, tai spūstys būna iš visų pusių – ir tiesiai važiuojant, ir sukant į dešinę. Tai veikia tik ne piko metu – ankstyvą rytą ar vėlų vakarą pravažiavimas tada greitesnis“, – teigia D.Bazaras.
Sostinėje didžiausi mašinų srautai būna ryte – į miestą, vakare – iš miesto. Net platesni ir greitesni aplinkkeliai, modernus eismo valdymas, nepagreitina kelionės.
„Galima remtis skaičiais, kad vidutiniškai viename automobilyje važiuoja 1,6 žmogaus. Tai visų pirma mes patys savo sprendimais ir pasirinkimais darome įtaką, ar tos gatvės bus užkimštos, ar ne.
O mes sankryžas reguliuojame remdamiesi adaptyviais eismo jutiklių duomenimis“, – tikina Vilniaus eismo organizavimo skyriaus vadovė Eglė Marcišauskė.
Vilniaus eismo valdymo centre šimtai kamerų stebi sankryžas ir kelius, viešojo transporto judėjimą, šviesoforų darbą. Čia dirbantys žmonės mato ir neatsakingus, taisykles pažeidžiančius vairuotojus.
„Blokuoja sankryžas trukdydami kitiems vairuotojams saugiai kirsti sankryžas, dar matome, kad per spūstis vairuotojai naudojasi telefonais, nebežiūri į šviesoforo signalus, trikdo eismą“, – pasakoja Vilniaus eismo valdymo centro vadovas Aleksej Apanovič.
Žalioji eismo banga, arba koridorius, veikia tik tada, kai visi važiuoja leistinu greičiu. Nors vienam spustelėjus greičiau – įsijungia raudonas šviesoforo signalas.
„Mes pirmi pamatom ir sužinom kas vyksta gatvėse, reaguojame į įvairias situacijas, kviečiame specialiąsias tarnybas, policiją būna įvairiausių situacijų mieste, nes kiekviena diena skirtinga“, – patirtimi dalijasi A.Apanovič.
Eismo valdymas padeda vairuotojams taupyti laiką, pinigus, mažiau teršti aplinką. Vilniaus gatvių siaurinimo ir kioskelių statymo jose laikai, atrodo, baigėsi, dabar sankryžos modernizuojamos.
„Turime sankryžų, kurios pastatytos 2008 m. Tai natūralu, kad įranga sensta atsiranda naujos technologijos, dėl to modernizuosime sankryžas, eismo jutikliai bus naujesni, geriau veiks šviesoforai“, – teigia E.Marcišauskė
Sankryžose įrengus daugiau žaliųjų rodyklių, gerėja ne tik pralaidumas, bet formuojasi ir nauji vairuotojų įpročiai.
„Kai kuriose gatvėse formuojasi tradicija, kad pirma eismo juosta taps posūkio į dešinę juosta. Žinant mūsų vairuotojų įpročius, tie kas lauks žalios šviesos važiuoti tiesiai, įvairiais signalais ir šviesomis bus raginami sukti į dešinę ir atlaisvinti kelią“, – sako D.Bazaras.
Vilniuseismas miestespūstys
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.