Orams šylant vis daugiau kauniečių ima važinėti dviračiais.
Nors šioms transporto priemonėms skirta infrastruktūra mieste vis gerinama, dviratininkai turi pastabų, kuriose vietose keliauti vis dar nepatogu ar net pavojinga.
Ar miesto savivaldybės atstovai atsižvelgs į racionalias pastabas?
Automobilių neturi likti
Lietuvos dviratininkų draugijos vadovas Paulius Bakutis sakė, kad jau ne vienus metus susiduria su problemomis, kai dviračiu nori važiuoti miesto centre esančia Griunvaldo gatve. Čia takas pažymėtas gatvės pakraštyje.
Po lietaus jis nuolat apsemtas, todėl kyla problemų. Dviratininkų atstovas apie tai savivaldybę informavo dar pernai ir klausė, kokių permainų ir kada galima tikėtis.
Kauniečio nuomone, Griunvaldo gatvė turėtų tapti pėsčiųjų ir dviratininkų zona.
„Daugiausia čia vaikšto pėstieji, traukiantys į populiarų prekybos centrą, ir važiuoja dviratininkai. Automobiliais iki savo namų rieda tik Griunvaldo gatvėje įsikūrę gyventojai ir Policijos departamento mokymo centro Kauno biuro darbuotojai. Manau, kad tik jiems ir būtų galima automobiliais riedėti. Tai būtų logiškas sprendimas“, – sakė P.Bakutis.
Dėmesio reikia Šilainiams
Dviratininkams skirtos infrastruktūros reikia Šilainiuose pradedant nuo Milikonių kalno ir ją reikėtų plėsti visame didžiausiame Kauno gyvenamajame rajone.
„Baltų prospekte galima važiuoti plačiais šaligatviais, o Baltijos gatvė tam visai nepritaikyta, dviratininkams nepatogumų kelia aukšti gatvių bortai“, – sakė kitas kasdien dviračiu važinėjantis kaunietis Gintaras Rudokas.
Pasak P.Bakučio, pavojinga kelio atkarpa yra nuo Raudondvario plento pabaigos iki tilto per Nevėžį. Vienoje kelio pusėje įrengti atitvarai, iš kitos pusės plyti kalnas, tad važiuoti dviračiais, ypač su vaikais, toje vietoje nesaugu.
Yra ir gerų pavyzdžių
Dviratininkai ištyrinėjo ir planuojamo tilto iš Nemuno salos į H. ir O.Minkovskių gatvę projektą. Šis tiltas bus skirtas pėstiesiems ir dviratininkams.
„Tiltas yra 6 metrų pločio. Pagal galiojančius standartus tokiu atveju piko metu dviratininkai ir pėstieji neįsiteks, kils konfliktų. Norint to išvengti reikėjo, kad tiltas būtų puse metro platesnis“, – sakė P.Bakutis.
Dviratininkams įdomu ir kokie dviračių takai bus pačioje Nemuno saloje.
Kauniečiai patenkinti nauju Švenčionių gatvės dviračių taku, kuriuo patogu pasiekti Žemuosius Šančius ir Panemunę.
Tačiau G.Rudokas pastebėjo, kad pervažiavus Panemunės tiltą ir pasiekus Žemuosiuose Šančiuose esančią Ringuvos gatvę greta jos esantis dviračių takas baigiasi. Iki artimiausio dviračių tako Švenčionių gatvėje tenka minti žvyrkeliu.
„Keista, kad dviračių takai nesujungti“, – stebėjosi kaunietis.
Skaičiavo tilto laidumą
Savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Radeta Savickienė sakė, kad Nemuno salos parke nuo naujai pastatyto pėsčiųjų tilto iki tilto prie A.Mickevičiaus gatvės įrengta tranzitinė dviračių trasa, vedanti nuo Senamiesčio į Šančius. Ji yra šalia naujai įrengto tako, kuriuo sunkiasvorė technika rieda į statomą muziejų „Mokslo sala“.
Savivaldybės Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius paaiškino, kad tiltas iš Nemuno salos į H. ir O.Minkovskių gatvę, kaip ir jau pastatytas tiltas iš Karaliaus Mindaugo prospekto į Nemuno salą bei takas saloje, suprojektuotas 6 metrų pločio, suformuojant vientisą vienodo pločio jungtį.
6 metrų pločio tilte numatytas 3 metrų pločio su saugos zonomis dviračių takas, kurio laidumas – iki 50 dviračių per valandą. Taip pat 3 metrų pločio su saugos zonomis pėsčiųjų takas, kurio laidumas – iki 1 tūkstančio 600 žmonių per valandą.
„Renginių metu, nesant dviratininkų eismo, tilto pralaidumas padidėja iki 4 tūkstančių žmonių per valandą“, – pasakojo V.Abramavičius.
Pranešė, kiek šiemet ties naujų takų
Aloyzas Pakalniškis
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas
„Turime parengtą Griunvaldo gatvės techninį projektą, kuriame numatyta gatvės rekonstrukcija, ją labiau pritaikant pėstiesiems ir dviratininkams.
Šilainiuose šiais metais bus įrengti dviračių takai Vandžiogalos plente, Romainių gatvėje. Taip pat bus rekonstruojamos Lubinų ir B.Brazdžionio gatvės. Jose bus įrengti bendri pėsčiųjų ir dviračių takai.
Atskiras takas bus įrengtas ir H. ir O.Minkovskių gatvėje.
Raudondvario plento gale link tilto per Nevėžį įrengtas tik šaligatvis, kuriuo gali naudotis ir dviratininkai.
Bendras dviračių takų tinklas Kaune jau yra ilgesnis kaip 131 kilometras.“