Pirmoji technika vairuotojų džiaugsmui išvažiavo į miesto gatves. Visgi džiaugsmas truko neilgai, nes gyventojai pradėjo pastebėti ore skraidančius dulkių kamuolius, kuriuos sukelia gatvių valymo technika, kadangi smėlio kiekis jai yra tiesiog per didelis.
„Šaligatviai ir jų pakraščiai gatvėje valomi specializuotomis elektra varomomis vakuuminėmis valymo mašinomis, drėkinant, tačiau pasitaiko atvejų, kai smėlio kiekis būna itin didelis, tuomet reikalingas ir rankinis darbas ar būtinybė pasitelkti sunkiąją techniką, kad atkeltume prispaustą smėlį ir kokybiškai pašalintume jį nuo pėstiesiems skirtų erdvių.
Surinkus smėlį rankiniu būdu ar sunkiąja technika, tada vis tiek naudojamos vakuuminės valymo mašinos ir surenkamas likęs smėlis drėkinant paviršių. Vakuuminės valymo mašinos šiuo metu naudojamos intensyviai, tačiau jau kelias naktis temperatūrai nukritus žemiau nulio, susiduriame su sunkumais, nes procesui naudojamas vanduo ir jis užšąla esant minusinei temperatūra“, – paaiškino „Ekonovus“ komunikacijos vadovė Vilma Balčiauskaitė.
O kaipgi su gatvių valymu? Vilniaus gatves ir šaligatvius valo ne viena įmonė. Vieni gali dirbti dienomis, nes netrukdo sklandžiam eismui. Čia kalbama apie šaligatvius, dviračių takus ir važiuojamąsias gatvių dalis šalia bortų. Visgi likusias gatvių dalis reikėtų valyti naktimis, kai eismo intensyvumas yra mažiausias. Jeigu gatvės būtų valomos dienomis – tai keltų didesnį vairuotojų pasipiktinimą nei nevalytos gatvės, nes formuotųsi spūstys.
„Tačiau naktimis, esant neigiamai temperatūrai smėlio sąnašos užšąla ir sukietėja, jas sunkiau įveikia mašinų šepečiai. Be to, šluojant sudrėkinti paviršiai užšąla ir kelia papildomas rizikas eismo saugumui“, – rašo „Grinda“ „Facebook“ socialiniame tinkle.
Kelininkai tikina, kad nuolatos stebi oro sąlygas ir gatves valys vos tik pasitaikys gera proga. Kol kas tokios nėra, nes oro temperatūra naktimis vis dar nukrenta žemiau nulio.