Kalba apie didžiulius pokyčius vairuotojams: nuo skaitmeninių teisių iki dažnesnės sveikatos patikros

2024 m. kovo 9 d. 07:47
Europos Parlamentas pritarė vairavimo teisių taisyklių peržiūrai. Siūlymui sveikatos patikrą padaryti privalomą kiekvieną kartą, kai norima pratęsti vairavimo teises, didžioji dalis europarlamentarų tam pasipriešino ir paliko šį klausimą kiekvienos šalies nuožiūrai.
Daugiau nuotraukų (3)
Atsižvelgdami į tai, kad Europos Sąjungos (ES) keliuose kasmet žūsta apie 20 tūkst. žmonių, europarlamentarai naujomis vairavimo teisių taisyklėmis siekia padidinti eismo saugumą ir jas pritaikyti prie žaliosios ir skaitmeninės pertvarkos.
Jų teigimu, privaloma patikra papildomai apkrautų sveikatos apsaugos sistemą. Tiesa, Lietuvai tokie pokyčiai nebūtų aktualūs, nes mūsų šalyje reglamentavimas griežtesnis, nei tas, kurį siūlo ES.
Pasak vairavimo instruktoriaus Artūro Pakėno, jis yra netgi per griežtas, ypač kalbant apie vyresnio amžiaus žmones.
„Žinių radijo“ laidoje „Ką žinome apie Europos Parlamentą?“ A. Pakėnas teigė, kad daug dažnesnės sveikatos patikros garbaus amžiaus žmonėms yra diskriminacinio pobūdžio bei smarkiai apsunkina šių žmonių galimybę judėti.
„Mes turėtume ir netgi privalėtume kalbėti apie diskriminaciją. Pas mus viešasis transportas, nekalbant apie Vilnių ir kitus didžiuosius miestus, regionuose neegzistuoja. Žmonėms reikia nuvažiuoti į polikliniką, į parduotuvę, o neturint teisės vairuoti automobilio atsiranda problemų. Aš suprantu, kad mes optimistiškai įsivaizduojame, jos atsiras savanorių, kurie vyresnio amžiaus žmones vežios. Bet niekada Lietuvoje to nebuvo ir netikiu, kad staiga atsiras. Žmonių diskriminacija yra didelė“, – teigė vairavimo instruktorius.
Jis pripažįsta, kad būna ir taip, kad vyresnių žmonių sveikata vairavimą veikia netiesiogiai. Pavyzdžiui, pakilęs kraujospūdis gali turėti įtakos vairavimui.
Siekdami spręsti profesionalių vairuotojų trūkumo iššūkį, europarlamentarai taip pat sutiko, kad jau nuo 18 metų būtų leidžiama vairuoti vilkikus ar mažuosius autobusus.
Saugaus eismo ekspertas sutinka, jog vairuotojų trūksta, o šie pokyčiai leistų spręsti problemą, nes šiuo metu vilkikų vairuotojais tampa tie žmonės, kurie jau yra išbandę kitą darbą ar profesiją.
A. Pakėnas teigia, jog vairuojant svarbiausias yra sąmoningumas, o ne amžius: „Vairuotojo patikimumas, mano nuomone, yra galvoje. Jeigu mes pripažįstame jauno žmogaus sąmoningumą valdyti kad ir nedidelį mikroautobusą, tai aš nematau priežasties, kodėl didesnio sąmoningumo reikia valdyti vilkiką. Tai kad jis sveria daugiau? Tai man nieko nesako. Jeigu žmogus yra atsakingas, jis atsakingai vairuos ir mikroautobusą, ir vilkiką.
Žmonėms, kurie pas mus atkeliavę iš kitų kraštų su kitomis patirtimis ir kitomis tradicijomis, yra sunkiau adaptuotis, nei tam aštuoniolikmečiui, išaugusiam čia, mūsų tėvynėje“, – kalbėjo vairavimo instruktorius.
Europarlamentarai pritarė ir tam, kad vairuotojams būtų sudaryta galimybė gauti skaitmenines vairuotojų teises kartu su jų popierine versija. Tokias skaitmenines teises, kurios galiotų visoje ES, būtų galima naudoti išmaniajame telefone.
Kad šios taisyklės būtų galutinai patvirtintos, dar turi įvykti derybos su Europos Taryba, tačiau tai darys jau naujai išrinkti EP nariai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.