„Įvairūs įbrėžimai ant automobilio kėbulo, stiklo įdaužos – tai tik keli iš dažniausiai pastebimų apgadinimų, kuriuos registruoja kasko draudimu besinaudojantys klientai. Pasitaiko ir nulaužtų valytuvų, veidrodėlių, išlaužtų valstybinio numerio rėmelių. Kiekvieną ankstyvą pavasarį fiksuojame žalų nusiplovus automobilį piką, ši tendencija nesikeičia jau daugybę metų“, – sako draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė Guoda Jasaitė ir priduria, kad nuostoliai tokiais atvejais siekia vidutiniškai 400 eurų.
1 scenarijus. Apgadinta plovykloje
Pasak G.Jasaitės, net plaunant automobilį specializuotose plovyklose būna įvairių gedimų ar kitų aplinkybių, dėl kurių atsiranda smulkių defektų. Pasitaiko atvejų, kai į šepetį įsisukusi plovimo žarna subraižo ir apdaužo visą automobilį, kartais transporto priemonę apgadina ne vietoje pastatytos kopėtėlės.
„Dažniausiai fiksuojamos žalos – nulaužti valytuvai, veidrodėliai, valstybinio numerio rėmeliai, šepečių apibraižytos durelės ar kapotas. Tokiais atvejais atsakomybę už apgadintus automobilius turėtų prisiimti plovykla, tačiau svarbu surinkti tai įrodančius faktus. Tai padaryti vairuotojui gali padėti plovykloje įrengtos vaizdo kameros“, – pataria žalų specialistė.
Paprastai plovyklos yra apsidraudusios civilinės atsakomybės draudimu, todėl esant abipusiam sutarimui pasirašoma pretenzija, o žala – atlyginama. Sudėtingesni atvejai fiksuojami, kai abipusio susitarimo pasiekti nepavyksta.
Jeigu žala buvo padaryta dėl plovyklos kaltės, o plovykla nėra apsidraudusi civilinės atsakomybės draudimu ir dėl savo kaltės nesutinka, gelbsti „If“ automobilių kasko draudimas. Priklausomai nuo pasirinkto draudimo varianto, po patirtos žalos, kol automobilis remontuojamas, vairuotojas gali pasinaudoti pakaitiniu automobiliu arba kompensacija taksi paslaugoms. Deja, neturintiems draudimo apsaugos, vienintelis būdas išieškoti žalą – kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.
2 scenarijus. Žiemos palikimas
Anot „If“ atstovės, pasitaiko ir tokių situacijų, kai vairuotojai būna įsitikinę, jog žalą sukėlė plovyklos šepetys, tačiau ekspertų vertinimas parodo, jog kaltas visai ne jis.
Neretai vairuotojai dėl įbrėžimų pirmiausia kaltina plovyklą, nors iš tikrųjų automobilis buvo apgadintas anksčiau, o žiema, purvas, prastos oro sąlygos šiuos įbrėžimus užmaskavo.
„Žiemą lauke laikomas automobilis pasidengia smėliu, akmenukais, kurie plaunant gali pažeisti kėbulą. Taip pat neretas atvejis, kai automobilis apibraižomas stovėjimo aikštelėse, tačiau per sniego, ledo ir purvo sluoksnį vairuotojai to nepastebi, o trūkumai išryškėja tik visa tai nuplovus“, – sako transporto žalų grupės vadovė.
Dėl to pergyventi vairuotojams nereikėtų, „If“ kasko draudimas dažnu atveju apsaugo ir nuo nedidelių kėbulo įbrėžimų, įlenkimų ar kitų staiga ir netikėtai įvykusių įvykių padarytos žalos.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad nors kasko draudimas padeda susidūrus su smulkiais kėbulo pažeidimais, subraižymai dėl nekokybiškai atliktų dažymo darbų arba bet koks natūralus susidėvėjimas nėra laikomas draudžiamuoju įvykiu.
Rekomendacija vairuotojams – nufotografuoti automobilį prieš plaunant
Pasak ekspertės, norint išvengti nemalonių incidentų, rekomenduojama prieš vykstant į plovyklą apžiūrėti visas detales, patikrinti, ar veidrodėliai, degalų bako dangteliai yra uždaryti, saugiai pritvirtinti, nuimtos antenos, kurios gali nulūžti.
„Jei yra galimybė, visada pravers nufotografuoti automobilį prieš plovimą – ginčui kilus, turėsite aiškų įrodymą, – sako G.Jasaitė. – Taip pat rekomenduotina dažniau atidžiai apžiūrėti savo transporto priemonę ir reguliariai ją plauti – ilgesnį laiką nusėdęs purvas, dulkės ar druska gali pakenkti paviršiui ar net sukelti eroziją, be to, taip lengviau galėsite surasti žalą padariusį kaltininką.“