Dvi svarbias miesto eismo arterijas – Šilutės plentą ir Taikos prospektą – jungianti maždaug kilometro ilgio gatvė šiuo metu yra tokia, kad iš vairuotojų nusipelno prasčiausių epitetų.
„Tragiška“, – sako jie.
Maždaug prieš pusšimtį metų nutiesta gatvė iki šiol kapitaliai neremontuota, ir taip bloga jos danga po žiemos šalčių dar labiau suprastėjo.
Uostamiesčio Savivaldybė tikisi, kad jau netrukus pavyks rasti rangovą, remontą pradėti šiemet ir užbaigti 2025 metais.
„Tikrai labai prasta“
Kad Paryžiaus Komunos gatvės būklė yra labai prasta, teigia ir už miesto infrastruktūrą atsakingas Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas.
„Gatvės būklė yra tikrai labai prasta“, – „Vakarų ekspresui“ sakė jis.
Kapitalinio remonto projektą parengusios įmonės „Kelprojektas“ išvadose konstatuojama, jog gatvės asfalto dangos būklė yra bloga, su plyšiais ir provėžomis, kitais defektais, joje įrengtų lietaus surinkimo šulinių dangčiai susmegę, o greta nutiestas šaligatvis nelygus.
Planuojama atnaujinti gatvės dangą, abiejose jos pusėse įrengti šaligatvius, apšvietimo sistemą, sutvarkyti paviršinius nuotekų tinklus, greta nutiesti dviračių tako atkarpą, įrengti automobilių statymo vietų.
Sankryža su Malūno Tvenkinio gatve turėtų būti rekonstruota į žiedinę, gatvėje turėtų atsirasti daugiau pėsčiųjų perėjų.
Projektuotojai numatė, kad atliekant darbus tektų nukirsti porą liepų, kurios po remonto būtų atsodintos.
A.Kamarausko teigimu, darbus tikimasi pradėti šiemet, nors neatmetama ginčų dėl konkurso rezultatų tikimybė, kurie galėtų pavėlinti pradžią.
„Nežinome, kiek kartais užtrunka viešųjų pirkimų procedūros, tai tam tikri saugikliai yra sudedami. Jeigu nebus jokių apskundimų, kitų dalykų, tai po pasirašymo dar reikia paruošti darbo projektą, manau, kad kažkur apie vasarą galėtume kalbėti“, – sakė A.Kamarauskas.
Vasario pradžioje Klaipėdos savivaldybės paskelbto gatvės kapitalinio remonto darbų viešojo pirkimo sąlygos skelbia, kad jam numatyta maksimali suma – 3,4 mln. eurų (su PVM), o iš miesto biudžeto galutinė mokama suma sieks 2,8 mln. eurų – ji skaičiuojama be PVM.
Sutarties projekte numatoma, kad darbai, įskaitant pasiruošimą ir priežiūrą, gali trukti 2 metus ir 3 mėnesius, be to, palikta galimybė šį terminą pratęsti.
Ar atsiras bendrovių, kurios tokiomis sąlygomis sutiks imtis remonto darbų, paaiškės vasario pabaigoje.
Vasario pradžioje Klaipėdos savivaldybė skelbė, kad gatvės remontą tikimasi užbaigti 2025 metais.
Gatvę vadina tragiška
2022-ųjų pavasarį atliktų stebėjimų duomenys rodo, kad rytinio piko metu šia gatve per valandą pravažiuoja daugiau nei 500, o vakare – per 400 automobilių.
Panašu, kad šiuo metu vairuotojams kelionės čia nekelia gerų emocijų.
Klaipėdoje automobilininkus vienijančios viešosios įstaigos „Autorenginiai LT“ vadovas Simas Paulauskas dabartinę Paryžiaus Komunos gatvės būklę apibūdina vienu žodžiu – ji dėl daugybės duobių aštriais kraštais ir greičio slopinimo kalnelių vadinama tragiška.
„Jeigu trumpai – tai tragiška. Duobės ir kalneliai labai aštrūs, kiek pamenu. Gyvenu užmiestyje, bet daug kartų teko važiuoti ta gatve, pamenu, kad tie kalneliai sulūžę“, – pasakojo S.Paulauskas.
Anot jo, įstaiga šios gatvės niekada neįtraukia į savo organizuojamų renginių maršrutą.
„Kai mes darome legalius naktinius pasivažinėjimus vasaros metu, labai į tai žiūrime, kad nebūtų visokių kalnelių, remontų, pašalinių gatvių stengiamės vengti. Paryžiaus Komunos gatve nesame važiavę, net minčių tokių niekada nekilo“, – sakė S.Paulauskas.
„Autorenginiai LT“ vadovas teigia, kad automobiliams su žema pakaba ten nepatartina važiuoti, o jo paties vairuojamam automobiliui ties duobe ir greičio ribojamo kalneliu nukrito duslintuvo vamzdis.
„Prisimenu atvejį, kai būtent toje gatvėje man atsikabino išmetimo vamzdis. Gal dalinai ir mano kaltė, gal ne, bet tai įvyko ties kalneliu ir duobe“, – kalbėjo S.Paulauskas.
Po žiemos – šimtai duobių
A.Kamarauskas sako, kad jau gauta informacija apie žiemos metu pablogėjusią gatvių dangą. Tokios vietos skaičiuojamos šimtais.
„Buvo daug šalčio ir šilumos ciklų, tai pažeidimų tikrai nemažai, bet jau prieš geras porą savaičių prašėme informacijos iš Miesto tvarkymo skyriaus, kur ir kiek tvarkytinų vietų yra – tai šimtai jų yra“, – „Vakarų ekspresui“ teigė A.Kamarauskas.
Savivaldybė jau skelbė, kad dėl temperatūros pokyčių atsirandantys asfalto pažeidimai pradėti tvarkyti nelaukiant pavasario.
„Reikėjo tas duobes palopyti, kaip ir po eilinės žiemos, ji niekuo neišskirtinė, bet pažeidimų, sakyčiau, ne į mažesnę, o šiek tiek į didesnę pusę“, – sakė A.Kamarauskas.