Paprastas kastuvas padės išvažiuoti iš užsnigtos vietos, padidins gebėjimus vairuoti sudėtingomis sąlygomis ir padangos geriau atliks savo funkcijas.
„Su kastuvėliu reikėtų atsikasti sniegą, nors 2–3 metrus, kad būtų kur pavažiuoti į priekį. Paskui, jeigu ratai buksuoja, stipriai nespaudžiant akseleratoriaus, pavažiuoti atgal.
Vėl į priekį kokį metrą, paskui vėl atgal, ir tada, jeigu nėra pavojingos situacijos, bandyti išvažiuoti į keliuką, bet tą daryti reikia labai atsargiai“, – kaip išvažiuoti užklimpus aiškina lenktynininkas, padangų specialistas Rimgaudas Statnickas.
Per pusnis geriau važiuoja automobilis su visų ratų pavara ir priekiniais varomaisiais ratais. Geresniu pravažumu galėtų džiaugtis ir važinėjantys mašina galiniais varomaisiais ratais.
„Pavyzdžiui, BMW ar „Mercedes-Benz“ vairuotojai – įsidėkite į bagažinę 60 kg smėlio maišiuką, apkraukite ašį. Tada automatiškai bus lengviau išvažiuoti iš užsnigtų vietų, mes tą praktikavome per žiemos lenktynes hipodrome“, – pataria R.Statnickas.
Važinėjantiems mieste, ypač per atlydį, atrodo, kad žiema jau baigėsi, gatvės šlapios ir nebeslidžios. Tačiau užmiestyje keliai klastingi, ypač daug slidžių vietų miškuose ir atvirose vietose.
„Ratai turi būti nukreipti ten, kur reikia važiuoti. Jeigu jums sako, kad paslydus reikia spausti gazą – nusisukite ir nueikite nuo to žmogaus, spausti gazą galima jeigu esate lenktynininkas ir važiuojate sportinėje trasoje“ , – perspėja sportinio vairavimo centro vadovas Andrejus Savčenko.
Slalomo meistrai ypač vertina treniruotes ir varžybas slidžioje aikštelėje. Kiekvienas ratų prasisukimas ar paslydimas nutolina pergalę.
„Kai mašina pradeda slysti, laikas skaičiuojamas ne sekundėmis, o akimirkomis. Mes negalime sau leisti suabejoti, nes nėra jokių specialių veiksmų ir jų negali būti – tiesiog reikia nenustoti vairuoti“, – sako A.Savčenko.
Slidžiu keliu važiuojantiems lengvųjų automobilių vairuotojams labai pavojingas ir stiprus šoninis vėjas, prasilenkiančių vilkikų sukelti vėjo gūsiai. Tokiais atvejais svarbu neišsigąsti.
„Lenkiant sunkvežimius stiprus šoninio vėjo gūsis automobilį bloškia į šalį, nereikia to išsigąsti, reikia numatyti, kad taip bus, atidžiau vairuoti ir vairą prilaikyti, jokiais būdais nestabdyti ir neakseleruoti. Paprasčiausia reikia nepasimesti, bet tas nepasimetimas ateina labai negreitai“, – teigia R.Statnickas.
Paslydus svarbu nespausti stabdžio pedalo. Kontroliuoti slydimą reikia sukant vairą. Kai automobilis išsitiesins, tada reikia ištiesinti ir vairą.