„Gal turite informacijos, kada pradės tvarkyt pirmą juostą viaduko, važiuojant nuo „Megos“ link Marijampolės A5 keliu, netoli IX forto?
Jau labai seniai pastebėta, kad per visą žiemą darbai visiškai sustojo, o piko metų neįmanoma važiuoti, kai iš 3–4 juostų visi suvažiuoja į vieną juostą“, – rašė skaitytojas Aleksandras.
LAKD: šių darbų numatyti negalėjome
Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ tvirtino Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausioji komunikacijos vadybininkė Eglė Nemanytė, darbai šioje atkarpoje visai sustoję, nes išardžius dalį konstrukcijų paaiškėjo, kad būtina atlikti papildomus estakados perdangos sijų remonto darbus.
„Šių darbų nebuvo galima numatyti iš anksto iki sutarties pasirašymo. Papildomiems darbams atlikti, pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, reikėjo skelbti viešojo pirkimo konkursą. Šiuo metu vyksta viešojo pirkimo procedūros. Jei procedūra vyks sklandžiai, kovo mėn. planuojama pasirašyti sutartį ir pradėti papildomus darbus.
Papildomų darbų pirkimas, jų atlikimas visada „kainuoja“ papildomo laiko – tokiu atveju projekto įgyvendinimo terminai ilgėja. Tai sukelia papildomų nepatogumų eismo dalyviams“, – naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo E.Nemanytė.
Tikisi darbus užbaigti iki metų pabaigos
Pašnekovė tikina, jei visos procedūros vyks sklandžiai, planuojama darbus baigti iki metų pabaigos.
Atnaujinus darbus, kaip ir buvo planuota, Sargėnų viaduko kapitalinio remonto darbai bus vykdomi dviem etapais. Pirmame darbų etape remonto darbus suplanuota atlikti dešinėje estakados pusėje, automobilių eismą kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai leidžiant kaire estakados puse. Atitinkamai antrame darbų etape remonto darbai būtų vykdomi estakados kairėje pusėje, tuo metu automobilių eismas Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelyje vyktų dešine estakados puse.
„Siekiame, kad vykdant estakados kapitalinio remonto darbus, eismas vyktų kuo sklandžiau, todėl mūsų partneriai AB „Kelių priežiūra“ kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai Sargėnų estakados atkarpoje atlieka nuolatinę kelio priežiūrą, t. y. tvarko kelio dangoje atsiradusias pažaidas, duobes ir pan., todėl atliekant darbus, galimi eismo organizavimo pakeitimai. Apie juos visuomenė informuojama iš anksto“, – teigė E.Nemanytė.
Vadinamojo Sargėnų transporto mazgo estakados kapitalinio remonto projekte numatytas kelio statinio perdangų sijų, kolonų, šalitilčio plokščių remontas, deformacinių pjūvių, lietaus vandens surinkimo ir nuvedimo sistemos įrengimas, turėklų ir atitvarų įrengimas, šlaitų plytelių ir šlaitinių laiptų pakeitimas, naujos asfalto dangos paklojimas.
Virš magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda einanti estakada tvarkoma pagal 2022 metų gruodžio mėnesį įsigaliojusią sutartį su UAB „Autokausta“.
Sutarties sąlygose nurodyta, jog darbai turėjo būti atlikti per 13 mėnesių nuo sutarties įsigaliojimo.
Sutarties vertė siekia 2,115 mln. eurų su PVM.
Užtruks ilgiau nei naują tiltą pastatyti?
Visai netoliese pastatytas naujas tiltas per Nerį, kuris pandemijos akivaizdoje užbaigtas statyti per šiek tiek daugiau nei 2 su puse metų.
2019 metų rugpjūčio 8 d. registruota darbų sutartis dėl naujo tilto statybų. Tiesa, darbai užtruko dėl pandemijos ir galiausiai buvo baigti 2022 m. kovo 31 d. Tuo metu naujas tiltas buvo oficialiai atidarytas.
Tuomet 32,34 mln. eurų su PVM projektą įgyvendino AB „Kauno tiltai“.
2021-ųjų sausį statybvietėje nukritus metalinėms konstrukcijoms, vienas „Kauno tiltų“ darbininkas žuvo ir keturi buvo sužaloti.
Eismas tiltu organizuojamas Vilnius–Klaipėda kryptimi, vairuotojams nusukant į Lapes bei Panerių gatvę, taip pat vykstant į prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega“. Naujai atidarytu tiltu ir viaduku važiuoja visi nuo Jonavos g. esamu jungiamuoju keliu užkylantys eismo dalyviai.
Bus sutvarkyti ir kiti du tiltai
Po naujojo, šiaurinio, tilto užbaigimo, 2022 metų lapkričio 21 d. pradėtas tvarkyti vidurinis tiltas per Nerį. Eismas į Vilnių vyksta kairiuoju tiltu, dviem juostom, kurios yra susiaurintos. Į Klaipėdą eismas vyksta naujuoju tiltu, dviem nesusiaurintomis eismo juostomis.
Primename, jog atliekant vidurinio tilto konstrukcijos ardymo darbus, dalis tilto griuvo ir trenkėsi į žemę. Laikina Kauno įžymybe tapusi tilto konstrukcija galiausiai išardyta.
„Tyrimo metu nustatyta, kad buvo dvigubai mažesnis armatūros kiekis konstrukcijose negu numatyta tarybiniais laikais rengtame projekte“, – tuomet kalbėjo Vidurio Lietuvos statybos valstybinės priežiūros departamento pirmojo statybų skyriaus patarėja Gintarė Slušnienė.
Kaip skelbta anksčiau, vidurinį tiltą, taip pat viaduką per Jonavos gatvę ir tilto prieigas planuojama sutvarkyti iki 2024 m. pabaigos. Po projekto įgyvendinimo tiltas bus iš esmės rekonstruotas ir išplatintas. Tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio ir vyks viduriniu tiltu. Tai leis padidinti eismo pralaidumą ir saugumą bei padės sutaupyti daugybę valandų dabar spūstyse prarandamo laiko.
Kaip anksčiau skelbė LAKD, vidurinio tilto remontas atsieis 68,37 mln. eurų su PVM, kurį įsipareigojo atlikti bendrovė AB „Kauno tiltai“.
Sutvarkius A.Meškinio, vidurinį, tiltą, bus imtasi paskutinio, pietinio, tilto remonto darbų.