„Šiandien yra akimirka, kai galima pasakyti, kad pagaliau nuo kalbų ir pažadų pereiname prie realių darbų. Jau po 38 dienų startuojame su naujų atkarpų rekonstrukcija, nuo Molėtų iki Utenos. Maždaug 30 kilometrų ruožą. Labai tikiuosi, kad visus mus lydės sėkmė ir iki metų galo mes turėsime atliktus darbus“, – Susisiekimo ministerijoje kalbėjo M.Skuodis.
„Kartu 2 km atkarpos ruože Utenos mieste jau vyksta darbai, kurie turėtų pasibaigti metų viduryje. Bet lygiai taip pat, kiekvieną savaitę laukiu žinių, kada bus baigti projektavimo darbai likusios atkarpos, nuo Vilniaus iki Molėtų.
Darbai turėtų būti pabaigti šių metų antrąjį ketvirtį. Ir tik gavus projektą iš karto LAKD skelbs rangos darbų konkursus. Mūsų planas, kad visas Utenos plentas būtų sutvarkytas iki 2025 m. pabaigos, lieka tas pats“, – pažymėjo jis.
M.Švaikauskas tikino, kad „Hisk“ „su realiais darbais“ šioje atkarpoje startuos kovo 8 d.
Utenos meras Marijus Kaukėnas tikino, kad pastaruosius 15 metų buvo girdimi pažadai dėl minėto kelio remonto, tačiau pagaliau yra pereita prie realių darbų.
„Girdėjome pažadus gerus 15 metų, atėjus šiai premjerės komandai pagaliau atsirado ne tik pažadai, bet realūs planai. (...) Labai retas uteniškis, kuris tikėjo tuo, nes buvo daug pažadų, bet nieko nevyksta. Dabar vyksta ir labai džiaugiamės, tai Utenos regionui strateginis kelias saugumo, turizmo, darbuotojų pritraukimo prasme“, – sakė R.Ziminskis.
Tuo metu Molėtų meras Saulius Jauneika išreiškė viltį, kad kitų metų pabaigoje jau bus galima pamatyti viso kelio tarp Vilniaus ir Utenos remonto darbų pabaigą.
„Džiugi akimirka, nes šiandien žengtas pirmas realus žingsnis, pasirašyta sutartis dėl atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kelio rekonstrukcijos. Tikimės, kad sutarčių bus dar ne viena, kitų metų pabaigoje galėsime susirinkti ir vieni kitus sveikinti su viso kelio rekonstrukcijos pabaiga“, – kalbėjo S.Jauneika.
Galiausiai „Hisk“ vadovas Robertas Ziminskis tikino, kad didžiuojasi tuo, jog bus panaikinta „Lietuvos susisiekimo gėda“.
Atkarpa nuo Molėtų iki Utenos turėtų būti užbaigta iki šių metų pabaigos
M.Skuodis tvirtino, kad atkarpos tarp Molėtų ir Utenos kelio remonto darbai turėtų būti užbaigti dar šiemet, o likusi A14 kelio dalis tarp Vilniaus ir Molėtų, kurioje darbai numatomi vėlesniu laikotarpiu, bus praplatinta iki trijų juostų. Taip pat, anot jo, Vyriausybės skirtų lėšų šiam keliui neužteks ir reikės perskirstyti lėšas tarp numatytų projektų, tačiau tam biudžeto koreguoti nereikės.
„Pradedame nuo ten, kur įmanoma darbus pradėti greičiausiai, planuojame pabaigti iki metų pabaigos. Antroji dalis yra sudėtingesnės atkarpos, ruožo, kuris bus praplatintas nuo dviejų iki trijų juostų, su žiedinėmis sankryžomis dėl saugumo ir įvairiausių kitų aplinkybių darbai yra sudėtingesni, bet projektavimas eina į pabaigą“, – žurnalistams sakė susisiekimo ministras.
„Tai yra vidinės mūsų procedūros, perskirstyti lėšas tarp projektų. Bet šiai atkarpai viskas įgyvendinta“, – pažymėjo jis.
Sutarties vertė – 61 mln. eurų
M.Švaikauskas tikino, kad sutarties vertė kelio remontui tarp Molėtų ir Utenos yra 61 mln. eurų, o likusio kelio A14 darbai gali kainuoti bent dvigubai daugiau.
„Pasirašytos sutarties vertė yra 61 mln. eurų su PVM. (...) Likusios atkarpos projektavimo darbai vyksta, rangos darbams tikslią sąmatą anksti pasakyti, bet tas ruožas yra ilgesnis, daromas 2+1 pagal eismo intensyvumą, tai vertė gali būti bent dvigubai didesnė negu šios atkarpos“, – teigė LAKD vadovas.
„Molėtai–Utena atkarpa bus 1+1, bet numatome naują dangą, naujus pagrindus. Pirkimas sukonstruotas ir pirkimo požiūriu“, – kalbėjo jis.
Šiuo metu darbai vyksta Utenoje – juos baigti planuojama 2024 m. vasarą
Jau prieš kurį laiką A14 kelyje yra sutvarkytas ruožas nuo Vilniaus iki Nemenčinėlės sankryžos, o šiuo metu remonto darbai yra vykdomi Utenos mieste.
Kaip Eltai yra teigę LAKD atstovai, kelio Vilnius–Utena ruožo nuo 93,7 iki 95,6 km Utenos mieste rekonstrukcija buvo pradėta praeitų metų spalio pabaigoje, o visus darbus šiame ruože planuojama baigti 2024 m. vasarą.
Visas A14 kelio ilgis – 95,6 km. Iš kitų šalies kelių jis išsiskiria tuo, kad yra sudėtas iš betono plokščių, kurios veikiamos oro sąlygų dažnai deformuojasi.
Kelių sektoriui šių metų valstybės biudžete skirti 872 mln. eurų. Kelių priežiūros ir plėtros programoje (KPPP) numatyti 583 mln. eurai, iš laikinojo solidarumo įnašo – 130,5 mln. eurų. Dar beveik 159 mln. eurų numatyti iš ES finansinės paramos.
Šiais metais KPPP numatyta 40 mln. eurų didesnė suma – lėšos bus skirtos magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena rekonstravimui.