Antradienio rytą eismas Vilniaus centre pasikeitęs iš esmės – į protestą prie Vyriausybės suvažiavo ūkininkai su traktoriais. Gedimino prospektu važiuojantis sunkusis transportas sukėlė diskusijas viešojoje erdvėje, ar išklotos plytelės atlaikys tokį svorį.
Buvęs Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus patarėjas Karolis Žukauskas savo poziciją išdėstė socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje. Jis iškėlė du klausimus, vienas iš jų – kas išdavė leidimą ir kas finansuos nuostolius miestui dėl pažeistos plytelių dangos?
„Ir dar svarbesnis klausimas – kas ir kodėl išdavė leidimą su šimtais sunkiasvorių traktorių drožti ir taip ne pačias stipriausias kiniškas Gedimino pr. granito trinkeles?
Visas šias dienas lauke bus atlydys, nuo 0 iki 3 laipsnių, t.y. pats blogiausias oras, daug vandens grunte po trinkelėmis. Kai vienas traktorius sveria 8–13 tonų, kai kurios trinkelės patirs taškinį bent 2–4 tonų spaudimą, nenustebčiau, kad jos išsivaikščios.
Kas finansuos nuostolius miestui? Prieš 10 metų jau buvo skandalas, kai vakarinėje prospekto pusėje suskeldėjusių trinkelių remontui reikėjo bent 3 mln. eurų. Ir ten be jokių traktorių, tiesiog dėl prastos kokybės. Įdomu, kaip Gedimino pr. grindinys atrodys pavasarį“, – įraše klausia K.Žukauskas.
Vieni komentaruose ūkininkų protestą vadina „ubagų maršu“, kiti palaiko juos ir tikina, kad protestuoti – žmogaus teisė, o apie plyteles reikėjo pagalvoti dar jas klojant.
Į diskusiją įsitraukė ir miesto savivaldybės administracijos direktorius Adomas Bužinskas. Jis patikino, kad nuostolius miestui atlygina tokių protestų ar kitų renginių organizatoriai.
„Karoli, puikiai žinai, kad bet kokius nuostolius, susijusius su infrastruktūra, organizatoriai miestui atlygina. Visi keliai suprojektuoti taip, kad atlaikytų 11,5 t. apkrovą tenkančią ašiai, tai nereikia nerimauti. Tokia logika remiantis ir Grindos mašinos druskos barstyti negali tokiu oru, nes sveria daug daugiau už traktorius“, – po K.Žukausko įrašu komentavo A.Bužinskas.
Be to, savivaldybės atstovas dėmėsio šiai temai skyrė ir savo asmeninėje paskyroje, kurioje jis akcentuoja, kad protestuoti – žmogaus teisė ir laisvė.
„Esame laisvas miestas ir čia žmonės gali išreikšti savo nuomonę, lūkesčius ir nuogąstavimus politikams. Būtent tuo ir skiriamės nuo šalimais esančios agresorės, kurioje kiekvienas protestas, streikas ar akcija gali reikšti baudžiamąją atsakomybę“, – rašo A.Bužinskas.
Jis primena, kad keliai suprojektuoti pagal atitinkamus reikalavimus, o sunkesnis transportas, kurio neatlaikytų gatvės – jomis ir negali riedėti.
„Keliais gali važiuoti tik tos transporto priemonės, kurių ašiai tenka ne didesnė nei 11,5 t apkrova. Būtent taip ir yra suprojektuoti visi keliai. O jei po šio renginio bus padaryta žala miesto infrastruktūrai, organizatoriai privalės padengti tvarkymo išlaidas. Puikus to pavyzdys – Kariuomenės paradas, kuomet nesėkmingai parkuojantis buvo išmalti Upės g. esantys bortai“, – įraše teigia A.Bužinskas.