„Procesų kontrolė turi judėti į savivaldybę. Rajoniniai keliai turi priklausyti savivaldybėms. Siūlysime laipsniškai, iki 2027 m., kad savivaldybės rajoninius kelius perimtų“, – ketvirtadienį „Kelių forume“ kalbėjo J. Niewierowiczius.
„Turime didinti finansavimą, kad savivaldybės galėtų pasirūpinti keliais ir dėl to siūlysime dabartinio, veikiančio formato Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) rėmuose perkelti, kartu su keliais, finansavimą savivaldybėms. Laipsniškai judant nuo dabartinių 33 proc., 179 mln. eurų, link 50 proc. KPPP, 370 mln. eurų“, – aiškino jis.
J. Niewierowiczius sakė, kad Prezidentūra taip pat siūlo įgalinti LAKD laisviau organizuotis finansavimą.
„Antras svarbus dalykas, kurį siūlys prezidentas – įgalinti LAKD organizuotis laisviau finansavimą. Manome, kad tas, kas bus perduota savivaldybėms, netekimas LAKD, gali būti laisvai būti kompensuotas galimybėmis, kurios prieinamos rinkoje, ar tai būtų fondas, ar viešosios-privačios partnerystės formatai, ar įmonės skolos protingas naudojimas“, – tvirtino jis.
Galiausiai, Prezidentūros atstovas įvardijo ir trečią siūlymą, kurio dėka finansų srautai iš visų kelių sektoriaus rinkliavų keliautų į LAKD.
„Prezidentas siūlys, kad finansų srautai iš visų rinkliavų keliautų tiesiai į LAKD. Jis galėtų nepriklausomai nuo visų procesų užtikrinti infrastruktūros kokybę ateityje. Geriausia, kad tai būtų indeksuojama“, – kalbėjo J. Niewierowiczius.
„Neturėtume turėti tarpinės grandies, Vyriausybėje gimsta pagundos panaudoti pinigus pagal to meto gaisro situaciją, o visi suprantame, kad pats baisiausias sprendimas dėl infrastruktūros degradavimo yra jos nepalaikyti“, – pažymėjo jis. Kelių sektoriui šių metų valstybės biudžete skirti 872 mln. eurų. KPPP numatyti 583 mln. eurai, iš laikinojo solidarumo įnašo – 130,5 mln. eurų. Dar beveik 159 mln. eurų numatyti iš ES finansinės paramos.