Rudenį buvo tvarkomi net penki kelio ruožai vienu metu, kurie apėmė beveik 18 kilometrų kelio. Pasak svetainės eismoinfo.lt, šiuo metu kelyje A2 vis dar remontuojami trys ruožai, o visi remonto darbai turėtų būti užbaigti iki 2024 m. sausio vidurio.
Kelyje neįrengiama jokių papildomų saugos priemonių, apsaugos nuo žvėrių ar kitų techninių sprendimų, kurie leistų vairuoti dar saugiau.
„Kelyje A2 yra atliekami paprastojo remonto darbai, kurių metu atnaujinami asfalto dangos sluoksniai bei kelkraščiai“, – trumpai informavo LAKD tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Jolita Orentaitė.
Važiuojant tiek iš Vilniaus į Panevėžį, tiek iš Panevėžio į sostinę, vairuotojus vis dar pasitinka atkarpos, kuriose nelygumai, provėžos net pažymėti kelio ženklais, nurodoma, kad lyjant lietui kelias tampa slidus, taip pat jose ribojamas greitis.
Gali susidaryti įspūdis, jog šiuo metu remontuojamos vietos nėra pačios blogiausios kelio atkarpos, bet LAKD atstovė tikina, kad darbai atliekami pagal prioritetinę eilę, kuri sudaroma remiantis nustatyta metodika.
„Valstybinės reikšmės kelių remonto darbai planuojami ir atliekami vadovaujantis prioritetinėmis eilėmis, kurios viešai skelbiamos LAKD tinklalapyje. Pagrindiniai kriterijai, kuriais remiantis sudaromos prioritetinės eilės, yra dangos būklės indeksas bei vidutinis metinis paros eismo intensyvumas“, – tikina J.Orentaitė.
Pasak dokumentų, dangos būklės indeksas (DBI) sudaromas iš tokių kriterijų kaip saugumo, komforto ir struktūrinis indeksai. Juos iš esmės sudaro tie patys elementai: provėžos, kiti kelio dangos nelygumai, plyšiai, paviršiaus defektai. O kelio ruožus įtraukiant į prioritetinę eilę, taip pat turi būti atsižvelgta į kelio naudojimo laiką bei apkrovą.
Vienas didžiausių vairuotojų galvos skausmų – autostrados ruožas vykstant iš sostinės į Panevėžį, esantis ties kavine „Suzana“, kurią kai kurie įsiminė dėl šalia besidriekiančio kelio būklės. Dar rugsėjį viešai nepasitenkinimą išreiškė ir Seimo narys Andrius Mazuronis.
„Kodėl automagistralėse labai dažnu atveju, kad ir kelyje Vilnius–Panevėžys, prie „Suzanos“ kavinės, yra ribojamas greitis iki 90 km/h? Kiekvieną kartą, kai kreipiesi, atsako, kad yra provėžos ir ten susikaupia vanduo, kai lyja lietus.
Sutinku, bet kodėl tos provėžos automagistralėje 8–10 metų nėra tvarkomos, o nueinama paprasčiausiu keliu?“, – „Žinių radijuje“ rudenį apie greičio matuoklių plėtrą ir kelių būklę kalbėjo A.Mazuronis.
Kelių dangos būklės vertinimo tvarkos apraše rašoma, kad „kelio dangos suminis būklės indeksas vertinamas penkiabalėje sistemoje nuo 0 iki 5“.
Ir iš tiesų, šio ruožo DBI yra 5 balai, kai šiemet remontuojamų ruožų, tiek autostrados Vilnius–Panevėžys, tiek Vilnius–Kaunas–Klaipėda, šis rodiklis siekė nuo 2,5 iki 3,15 balų.
Reikia paminėti, jog prioritetinės eilės sąraše matoma, jog šiame ruože yra kiek mažesnis lengvųjų ir krovininių automobilių intensyvumas, jis pozicionuojasi aštuntoje lentelės vietoje. Kitas tos pačios magistralės ruožas, kurio DBI irgi yra aukštesnis nei šiais metais suremontuotų ir siekia 4,51 – tik penkioliktoje pozicijoje.
Vis dėlto, jei bus skiriama pakankamai lėšų, autostrados A2 atkarpa šalia kavinės galėtų būti sutvarkyta artimiausiai metais.
„Kelio A2 Vilnius–Panevėžys ruožas nuo 52,15 km iki 56,1 km (dešinė kelio pusė) yra prioritetinės „Rekonstruotinų ir remontuotinų automagistralių ir greitkelių ruožų“ eilės 8 vietoje. Šis ruožas gali būti remontuojamas 2024–2025 m., priklausomai nuo kelių remonto darbams skirtos finansavimo sumos“, – teigia LAKD atstovė.
Galima pasidžiaugti, jog šiuo metu tvarkoma kairė kelio pusė beveik toje pačioje vietoje. Atnaujinta autostrada vairuotojai pagal planą galės džiaugtis nuo sausio 13 dienos.
LAKD skelbia, kad šiuos metus planuoja užbaigti išnaudojus visą 2023 metams Vyriausybės patvirtintą Kelių priežiūros ir plėtros programos biudžetą, kuris šiais metais sudarė 543 mln. eurų.
Taip pat iki metų pabaigos Kelių direkcija iš viso turėtų baigti net 12 kelio atkarpų Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir Vilnius–Panevėžys automagistralėse remonto darbus.