Vairuotojai liko nesupratę: štai kokia šių brangių įrenginių paskirtis

2023 m. gruodžio 14 d. 07:57
Niekaip nepabaigiamoje rekonstruoti P.Vileišio gatvėje pėsčiuosius tvorelės už 148 tūkst. eurų saugos tiktai vietomis – esą įrengus jas visur didėtų vizualinė tarša.
Daugiau nuotraukų (2)
Stebėdami P.Vileišio gatvėje atliekamus darbus vilniečiai gūžčioja pečiais. Nors šlaitas ties šaligatviu visur status, kodėl atitvarai įrengti tik vietomis?
Pirmąja dviračių gatve paskelbtoje P.Vileišio gatvėje stebina ir kitos pertvarkos.
Vairuotojai nesupranta, kodėl eismo juostos atskirtos plačia trinkelėmis išklota juosta.
Be to, ir pati pertvarka užtruko. Pradėjus P.Vileišio ir Sluškų gatves remontuoti 2022-aisiais darbus ketinama baigti tik kitą pavasarį.
Sustiprins vijoklių šakos
Savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas aiškino, kad atitvarai reikalingi užtikrinant pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą tose vietose, kur yra itin mažas atstumas nuo tako iki šlaito arba kur šlaitas yra statesnis ir aukštesnis.
„Kitose vietose atitvarai neprojektuoti vengiant didesnės vizualinės taršos. Ten, kur atitvarai nėra reikalingi saugumui užtikrinti, jie nebuvo įrengiami“, – tikino G.Grubinskas.
Vilniečiams užkliuvo ir tai, kad atitvarai pagaminti ne iš metalo strypų, o iš trosų.
Savivaldybės atstovas aiškino, kad atitvaruose naudoti trosai yra būtent tokie, nes jie skirti po turėklais sodinamiems vijokliams augti: „Kartu auganti vijoklių lapija ir medėjančios šakos papildomai sustiprins atitvaro konstrukciją ir padės jai natūraliai įsilieti į aplinką.“
Įspūdinga ir atitvarų kaina – apie 148 tūkst. eurų. Už šią sumą buvo įrengta daugiau nei pusė kilometro atitvarų.
Uždraus lenkti dviračius
Anot savivaldybės, po rekonstrukcijos ne tik P.Vileišio, bet ir Sluškų gatvės atgims kitu pavidalu – tai bus pirmosios gatvės Lietuvoje, pertvarkytos pagal dviračių gatvės principą, kuris reiškia, kad dviratininkas čia nebus tik svečias, o lygiavertis eismo dalyvis automobiliui.
Tokį pokytį nutarta įgyvendinti atsižvelgiant į gatvių plotį ir eismo intensyvumą. Atlikus analizę paaiškėjo, kad šiose gatvėse įprastas tinkamo pločio dviračių takas esą nebūtų tilpęs.
Taip pat atsižvelgta į dviratininkų ir automobilių, kaip eismo dalyvių, santykį – automobilių srautas čia nedidelis, o dviratininkų – augantis kasmet.
Savivaldybė tvirtino, kad rekonstruojant šias gatves pasiremta gerąja kitų Europos šalių (Belgijos, Nyderlandų, Vokietijos, Latvijos) praktika.
Automobilių vairuotojams didelių pokyčių esą nebus – kaip ir iki rekonstrukcijos, gatvėse automobiliai ir toliau galės judėti abiem kryptimis, tik važiuojamąją dalį dalinsis su dviratininkais.
Visiems eismo dalyviams gatvėse bus leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 30 kilometrų per valandą greičiu. Dviratininkai galės važiuoti laisvai, nebūtinai viena eile ir kuo arčiau dešiniojo krašto. Juos bus draudžiama lenkti išvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą.
Teks riedėti per trinkeles
Keliaujant automobiliu iš esmės galios tos pačios taisyklės – vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto, P.Vileišio ir Sluškų dviračių gatvių atveju vienu ratu važiuoti raudonu asfaltu, kitu – centrinės salelės trinkelių juosta.
Rekonstruojamose P.Vileišio ir Sluškų gatvėse – tiek kairėje, tiek dešinėje gatvės važiuojamosios dalies pusėse – išlaikomos fiksuoto 2 metrų pločio asfalto (su raudonos spalvos pigmentu) dangos juostos.
Važiuojamosios dalies centre bus kintamo 1–1,5 metro pločio užvažiuojama trinkelių, aprėmintų įleistais gatvės bortais, dangos salelė. Toks sprendimas atkreips vairuotojų dėmesį dėl keliamų vibracijų važiuojant didesniu nei projektinis greičiu.
Centrinė važiuojamosios dalies salelė nebus ištisinė – pertraukiama ties intensyviai naudojamais įvažiavimais į gretimas teritorijas, taip pat tose vietose, kur yra sudėtingas inžinerinių tinklų išsidėstymas. Šaligatvio plotis svyruos nuo 1,5 iki 3 metrų, rytinėje gatvės dalyje bus įrengtas naujas LED apšvietimas.
Nusprendė išsaugoti lauko akmenų grindinį
Praėjusiais metais pradėjus rekonstrukcijos darbus ties Sluškų rūmais rastas saugotinas lauko akmenų grindinys. Jį nusprendus išsaugoti remontas tęsėsi iki šios žiemos.
Siekiant išlaikyti P.Vileišio gatvės dviračių tako tęstinumą grindinio viduryje įrengtos trinkelių juostos. Atnaujinant grindinį jį teko išardyti, sutvirtinti gatvės pagrindus, suformuoti juostas, po to grindinyje kiekvienam akmeniui rasti jam labiausiai tinkančią vietą.
Taip buvo rekonstruota 340 metrų atkarpa – 970 kvadratinių metrų grindinio. Jam buvo panaudoti originalūs šioje atkarpoje atkasti ne vieną dešimtmetį skaičiuojantys akmenys ir daugiau nei 1060 kvadratinių metrų kontrastingos spalvos trinkelių.
Sluškų gatvė yra natūrali P.Vileišio gatvės tąsa, besidriekianti palei upę lygiagrečiai su Antakalnio gatve.
Anksčiau tai tebuvo pakrantės takas, kuris 1916 metų vokiškame žemėlapyje taip ir vadinamas – „Longs dem Ufer“ (palei krantą).
Po 1931 m. potvynio šioje vietoje Neris gerokai paplovė kairįjį krantą – kilo grėsmė Sluškų rūmams. Tuomečiai inžinieriai kranto liniją sutvirtino poliais, o susidaręs įtvirtintas plotas užpildytas gruntu, kuriam atvežti laikinai įrengti siauruko bėgiai. Baigus kranto tvirtinimą ir buvo įrengtas lauko riedulių grindinys.
atitvaraiVilniussaugus eismas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.