„Gruodžio 6 dieną teko vykti 42 autobusu, maršrutu Technikumo g. – Kauno ligoninė (Šančiai). Įlipus į autobusą ir parodžius telefono ekraną su pažymėtu bilietu „Žiogo“ programoje, vairuotojas keistai raudonu veidu ir pakeltu tonu pasakė: „Ko čia kiši man tą telefoną“. Pradėjo įžeidinėti, „tujinti“. Liudininkai viską matė, pusę autobuso. Dvi moterys man sako: „Nekreipkite dėmesio, pavargęs turbūt“.
Aš atsakiau vairuotojui, kad rašysiu skundą dėl tokio jo neadekvatus elgesio. Jis pareiškė, kas aš jam grasinu. Deja, šis asmuo net nesupranta grasinimo reikšmės, bandė manipuliuoti tuo, kad yra vairuotojas, manė, kad aš išsigąsiu. Aš turiu pilną teisę apskųsti neadekvačius vairuotojo veiksmus, viešą manęs įžeidinėjimą“, – laišku skundėsi kaunietis.
Į „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipęsis vyras apgailestauja, kad toks viešojo transporto vairuotojų elgesys esą jau tapo norma Kauno mieste.
„Nesimato jų kultūros gerėjimo. Jų elgesys kelia stresą, žemina keleivius. Aš jau nekalbu apie nepagarbų keleivių skubinimą įlipti, keleivio užtrenkimą durimis (man pačiam nutiko vakar tai – vairuotojas įsakmiai liepė greičiau įlipti, nors prieš mane buvo sena močiutė, ji nebuvo net bilieto pažymėjusi).
Pavargau nuo tokio šių vairuotojų elgesio, daugelis keleivių numoja ranka ir važiuoja toliau, taip leisdami save žeminti, nes nemano, kad „Kauno autobusų“ vadovybė, Personalo ar Komunikacijos skyrius įdės pastangų dėl vairuotojų kultūros gerinimo“, – dėstė į nemalonų incidentą pakliuvęs vyras.
Viešojo transporto vairuotojas, anot kauniečio, turi suprasti, kad savo nuovargio ar šeimos problemų negali neštis į darbą.
„Galbūt personalo skyrius galėtų atsižvelgti į būsimų vairuotojų asmeninės, charakterio savybės prieš priimant į darbą. Skundas parašytas, bet nemanau, kad tai veiksminga priemonė…“ – laiške dėstė vyras.
Atliko tyrimą, laukia paaiškinimo
Kaip naujienų portalui „Kas vyksta Kaune“ komentavo UAB „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė Greta Makūnaitė, dėl įvykusio incidento bendrovė atliko tyrimą ir jau laukia autobuso vairuotojo paaiškinimo.
„Apie šį incidentą sužinojome tik gavę keleivio skundą. Siekdami išnagrinėti šią situaciją pagal keleivio pateiktame skunde nurodytas aplinkybes ir detales, vykdėme tyrimą, kurio metu buvo peržiūrėtos vaizdo stebėjimo kameros ir nustatytas šią transporto priemonę vairavęs vairuotojas. Vairuotojas turės pateikti raštišką paaiškinimą dėl keleivio nurodomų elgesio motyvų, bendravimo kultūros. Gavus vairuotojo paaiškinimą dėl šio incidento, bus sprendžiama dėl drausminės atsakomybės priemonių taikymo“, – komentavo G. Makūnaitė.
Anot jos, keleivių aptarnavimo kokybė – vienas iš pagrindinių UAB „Kauno autobusai“ tikslų ir prioritetų.
„Siekiame, kad kelionės viešuoju transportu taptų malonia patirtimi visiems keliaujantiems, todėl kiekvienas keleivio nusiskundimas ar pasiūlymas – viena svarbiausių priemonių siekiant šio tikslo. Esame atviri komunikacijai su keleiviais, todėl visada skiriame ypatingą dėmesį nagrinėjant kiekvieną įvykį ar gautą skundą“, – teigė UAB „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistė.
G. Makūnaitė pridūrė, kad autobusų ir troleibusų vairuotojams periodiškai yra vedami eismo saugumo ir keleivių vežimo mokymai, pirmosios pagalbos kursai.
„Kas penkerius metus vairuotojai turi įgyti profesinės kvalifikacijos pažymėjimą. Norint įgyti šią kvalifikaciją praeinami ne tik baziniai, bet ir bendravimo, elgesio su keleiviais mokymai, kurių metu dalyvauja ir bendrovės vadovai. Taip pat, esant poreikiui, rengiami streso valdymo, konfliktų su keleiviais valdymo mokymai“, – komentavo ji.