Numatytų darbų metu Kauno vakariniame aplinkkelyje (kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 0 iki 16,45 km) bus atlikti statybiniai inžineriniai ir kiti tyrinėjimai, išnagrinėtos ir įvertintos kelio rekonstravimo alternatyvos, parenkant optimaliausią sprendimą. Taip pat šių darbų metu bus parengti priešprojektiniai sprendiniai, pagal kuriuos ateityje bus planuojama atlikti rekonstrukcijos darbus.
Parengus ir atrinkus priešprojektinius kelio rekonstrukcijos sprendinius, jų pagrindu bus rengiamas techninis darbų projektas, po kurio planuojama skelbti ir fizinių rekonstrukcijos darbų atlikimo viešąjį konkursą. Rangos darbų kaina priklausys nuo galutinių techninių sprendinių.
Remiantis praėjusių metų statistiniais duomenimis, Kauno vakariniame aplinkkelyje yra fiksuojamas didžiausias visoje Lietuvoje eismo intensyvumas, kuris siekia apie 65 tūkst. automobilių per parą.
Atlikus Kauno vakarinio aplinkkelio rekonstrukciją, šioje kelio atkarpoje bus ne tik iš esmės atnaujinta kelio infrastruktūra, bet ir pagerintos eismo saugos bei eismo organizavimo sąlygos. Ši kelio atkarpa taps homogeniška, rekonstruotos, aukščiausius modernumo ir saugumo standartus atitinkančios, automagistralės „Via Baltica“, dalis.
„Esame numatę, jog iki 2030 metų visas per Lietuvą einantis „Via Baltica“ kelias bus rekonstruotas taip, kad atitiktų tarptautiniam kelių tinklui keliamus reikalavimus. Todėl remdamiesi nuoseklumu, jau pradedame ruoštis ir ateities darbams“, – sako Kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas.
„Via Baltica“ nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos rekonstrukcija šiuo metu ženkliai pasistūmėjusi į priekį. Šių metų spalį oficialiai atidaryta pirmoji užbaigta šio projekto atkarpa, o iki šių metų pabaigos planuojama atidaryti ir dar vieną užbaigtą kelio ruožą. Tuo tarpu vykdomi pirmosios, ilgiausios ir techniškai sudėtingiausios atkarpos, siekiančios beveik 16 km, darbai, planuojami baigti kitais metais.
Visas apie 40 km ilgio „Via Baltica“ kelias iki 2025 m. bus rekonstruotas į 4 eismo juostų automagistralę ir pritaikytas tiek civilinėms, tiek karinio mobilumo reikmėms.