Nors už kelių priežiūrą atsakingų įmonių atstovai teisinosi, kad darė viską, kas įmanoma, centrinėje Klaipėdos dalyje sniegą valanti bendrovė „Ecoservice“ pripažino, kad snygio metu sniegas nebuvo valomas.
Svarbiausias kelininkų pasiteisinimas dėl nevalytų gatvių buvo tai, kad sniegas antradienį Klaipėdą užgriuvo tiek rytinio, tiek vakarinio transporto piko metu, dėl to sniego valymo technika nevažiavo į gatves, nes taip pat būtų be naudos strigusi transporto spūstyse. Vėliau automobilių suplūktą sniegą buvo sudėtinga valyti, nors kelininkai sako, kad druskos negailėjo.
Tačiau A.Vaitkus teigė, kad žmonės jam visą naktį siuntė pranešimus ir skambino dėl blogos kelių būklės.
„Ar mane tenkina esama situacija? Tikrai ne! Tokia situacija ateityje būti negali“, – kategoriškas A.Vaitkus.
Jo įsitikinimu, padėtis Klaipėdos keliuose yra prastesnė, nei kitose savivaldybėse.
Meras priminė, kad dar praėjusį mėnesį buvo susitikęs su kelius prižiūrinčių įmonių atstovais, tačiau panašu, kad tada išsakyta pozicija, jog žiemai yra pasiruošta, ir duotas pažadas, kad padėtis gerės, nebuvo tiesa.
Kai sninga – nevalo
„Gatvės užsikimšusios, galima suprasti, bet kodėl nevalėte šaligatvių“, – „Ecoservice“ atstovo klausė A.Vaitkus.
„Valėm šaligatvius. Iki tam tikros valandos. <...> Laukėm, kol pasibaigs snygis, tada tęsėm darbus“, – teisinosi „Ecoservice“ atstovas Giedrius Mikutis.
Tačiau jis sutiko, kad sutartyje su Savivaldybe yra numatyta, kad sniegas turi būti valomas ir snygio metu.
„Tai jūs pripažįstate, kad pažeidėte sutartį?“ – „Ecoservice“ atstovo klausė A.Vaitkus.
Meras „Vakarų ekspresui“ sakė, kad šiemet susipažino, kaip darbą organizuoja Šveicarijos, Austrijos savivaldybės. Daugumoje jų savivalda paslaugas perka vadinamųjų vidaus sandorių būdu, kai miestui paslaugas teikia Savivaldybei priklausančios įmonės.
Meras priėmė sprendimą sudaryti darbo grupę. Jai vadovaus Savivaldybės administracijos direktorius Andrius Žukas. Atsakingi žmonės visą žiemą prižiūrės, kaip valomos miesto gatvės ir šaligatviai.
Tam Savivaldybė žada pasitelkti visas turimas priemones: GPS stebėjimo sistemas, dronus, gatvės bus stebimos ir vykstant į vietas.
Ne Afrikoje gyvenam
„Nėra situacija tragiška, kad nebūtų galima išvažiuoti. Niekur nuo to nepabėgsi, nei Vilnius, nei Kaunas nepabėgo, nepabėgs ir Klaipėda. Stichija yra stichija“, – ramiai dėstė pietinėje Klaipėdos dalyje sniegą gatvėse valančios bendrovės „Vakarų švara“ atstovas Virgilijus Šidlauskas.
Jis taip pat akcentavo, kad ir vėl šį kartą sniegas Klaipėdą užgriuvo kelininkams nepatogiausiu laiku.
„Ar lietus lyja, ar sniegas sninga, automatiškai susidaro kamščiai. Vairuotojai pradeda atsargiau važiuoti“, – sakė V.Šidlauskas.
Jis tikina, kad Klaipėdoje situacija nebuvo blogesnė nei aplinkiniuose rajonuose ar pagrindinėje šalies autostradoje Klaipėda-Vilnius.
„Iš ryto laukėm, kol truputį pasnigs. Vėliau važiavom valytis, „iki plytelių„, kaip visi čia Klaipėdoje yra įpratę“, – sakė pietinės miesto dalies šaligatvius valančios bendrovės „Klaipėdos želdiniai“ vadovas Gediminas Valašinas.
Anot jo, vėliau situaciją labai pablogino antradienį po pietų vėl prasidėjęs didelis sniegas. Tačiau tikino, kad šaligatviai nebuvo slidūs ir gyventojų skundų nebuvo gauta.
„Jūs ne, bet aš turėjau (skundų. – Autor. past.)“, – replikavo A.Vaitkus.
„Ar turi būti taip, kad su aukštakulniais būtų galima vaikščioti? Taip nėra. Juk mato, kad dangus su žeme maišosi. Nebus taip, kad nesušlaps. Yra žiema. Mes nesame Afrikos valstybė“, – geografijos argumentus pasitelkė G. Valašinas.
Jis taip pat akcentavo, kad yra dalis žmonių, kuriems visada yra blogai.
„Tiesiog stovėjom, laukėm, kol pasnigs. Kad sniegą nuvalytum, pirmiausia jis turi iškristi. Kiekvienam nenuvalysim ir nepabarstysim“, – pažadų nedalino G.Valašinas.
Anot jo, valytojai laukia, kol iškris tam tikras sniego sluoksnis (iki 5 centimetrų), nes baiminasi, kad klaipėdiečiai iš jų nesityčiotų, kad be reikalo važinėja.
Padėtį sunkino avarijos
Šiaurinėje miesto dalyje sniegą valo UAB „Klaipėdos paslaugos“. Įmonės vadovas Vaidas Ramanauskas sako, kad dirbo tokiomis pačiomis sąlygomis kaip ir kitos įmonės.
Tačiau antradienį vakarinio piko metu šiaurinėje miesto dalyje situaciją apsunkino ir tai, kad vienu metu įvairiose gatvėse įvyko net kelios avarijos, todėl susidarė didelės spūstys.
Klaipėdos meras pastebėjo, kad situacija Klaipėdos keliuose nebuvo gera ir trečiadienio ryte.
Savivaldybės atstovai užfiksavo, kad tarp 9–10 valandos Klaipėdos gatvėse darbavosi tiek viena „Klaipėdos paslaugų“ kelių priežiūros mašina.
V.Ramanauskas pažadėjo išsiaiškinti, kodėl nebuvo trijų mašinų, kaip turėjo būti.
„Kiek jūs pažeidėt ar nepažeidėt sutartį, mes pačiu artimiausiu metu išsiaiškinsim“, – visų gatves prižiūrinčių įmonių atstovams sakė A.Vaitkus.
Jis taip pat į pasitarimą kvietė ir policijos atstovus, tačiau pastarieji dalyvauti negalėjo.
A.Vaitkus žadėjo prašyti daugiau policijos pagalbos, nes sniego padengtomis gatvėse daug problemų sudaro ir vairuotojai, važiuojantys netvarkingais automobiliais, nusidėvėjusiomis ar net vasarinėmis padangomis.
Antradienį vakare problemų Baltijos prospekte kėlė ir vilkikai, laukiantys eilėje į DFDS keltą Centriniame Klaipėdos terminale.
Papildyta:
Po straipsnio publikacijos, su portalu lrytas.lt susisiekė „Ecoservise“ atstovai. Įmonė tikina, kad darbus vis dėlto vykdė ir sutarties sąlygų laikėsi.
„Atkreipiame dėmesį, kad gatvių valymas lapkričio 28 d., Klaipėdoje prasidėjus intensyviam snygiui, nebuvo nutrūkęs ištisą parą. Uostamiesčio gatvėse dirbo 8 sniego valymo technikos, išbarstyta daugiau nei 300 tonų druskos.
Kvalifikuotos komandos buvo suformuotos taip, jog gatvių valymo darbai vyktų be jokių pertraukų“, – teigia bendrovės Regiono teritorijų priežiūros administravimo vadovas Giedrius Mikutis.
Jis priduria, kad šaligatviai taip pat buvo nuo pat antradienio ryto iki pavakarių, net ir nepertraukiamai sningant, o trečiadienį šaligatviai buvo valomi nuo trečios valandos ryto.