Nuo šiol geležinkelį naujuoju tuneliu galima kirsti greičiau, mažiau teršiama aplinka, nes eliminavus automobilių laukimą prie pervažos bus išskiriama mažiau išmetamųjų dujų. Eismas naujuoju tuneliu jau atvertas.
„Labai laukėm, pusantrų metų, ačiū Dievui, labai gražiai viskas padaryta, labai patenkintas“, – džiaugsmo, kad pagaliau baigti geležinkelio pervažos darbai, neslepia Vievyje gyvenantis Leonas.
Prieš rekonstrukciją šiame kelio ruože susidarydavo nemažos spūstys, per dieną geležinkelio pervažą kirsdavo daugiau kaip 3000 automobilių, čia pravažiuodavo maždaug 100 traukinių.
Elektrėnų meras Gediminas Ratkevičius sako, kad tunelio atidarymas – tikra šventė visiems savivaldybės gyventojams.
„Šitos dienos laukta kaip išganymo, kadangi atsipalaidavo eismas, žmonėms buvo apribotos galimybės, o dabar jie gali važiuoti čia ir negaišti kelyje“, – tikina G.Ratkevičius.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis teigia ir pats susidurdavęs su seniau vairuotojams kilusia problema.
„Nors esu Vilniaus gyventojas, bet esu ne kartą čia stovėjęs eilėse, siekdamas pravažiuoti į vieną ar kitą pusę, kai vyksta traukiniai“, – sako M.Skuodis.
Tunelis skirtas ne tik automobiliams, jame įrengti takai dviratininkams ir pėstiesiems, siekiant užtikrinti visų eismo dalyvių saugumą.
„Šioje vietoje buvo ir nelaimingų atsitikimų ir aš asmeniškai pažįstu tuos žmones, kuriems tai atsitiko“, – patirtimi dalinasi Elektrėnų meras.
Jam pritaria ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos grupės vadovas Martynas Gedaminskas – eismo nelaimių čia būdavo.
„Dviejų lygių transporto modų susikirtimas visada yra potencialiai pavojinga vieta, kur gali įvykti eismo įvykiai ir kartais pasitaiko tokių įvykių nelaimingų atsitikimų pervažose“, – sako M.Gedaminskas.
Pagrindinis įgyvendinto projekto išskirtinumas – tunelio statybų darbai vyko nenutraukiant traukinių eismo. Statybų sutartis pasirašyta dar 2020 metais.
„Nemažai laiko užtruko pats pasirengimas, inžinerinių sprendimų projektavimo dalykai. Kaip sako, septynis kartus pamatuok ir tada kirpk. Tai patys statybų darbai iki metų truko“, – darbų procesu dalinasi „Lietuvos geležinkelių“ grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Susisiekimo ministras M.Skuodis teigia, kad pervažų saugumas Lietuvoje bus toliau didinamas.
„Pavyzdžiui, Kretingos savivaldybėje, kai labai intensyviai naudojami geležinkelio bėgiai, dalija miestą į dvi dalis, mokyklos vienoje, mokiniai gyvena kitoje, tai mokinukai priversti nardyti tarp bėgių. Tų objektų, kuriuos reikia sutvarkyti yra daugiau ir jie yra planuose“, – pasakoja M.Skuodis.
Iki kitų metų pabaigos šalyje planuojama baigti šiemet pradėtą dešimties prioritetinių ir dar keturių rizikingiausių pervažų modernizavimą.