Savivaldybė pranešė, kad visus atvažiuojančius iš Vytauto prospekto ir Trakų bei Krėvos gatvių nuo pirmadienio pasitiks eismą draudžiantys ženklai.
Taip ir buvo, tačiau dar ir antradienį šioje atkarpoje buvo paliktų automobilių.
Prasidėjo nuo pirmadienio
„Ligšiolinis Laisvės alėjos vaizdas su ištrupėjusia danga ir sunykusia infrastruktūra nuo Nepriklausomybės aikštės iki Trakų gatvės tikrai nedžiugino. Jau greitai jis pasikeis iš esmės.
Sutvarkius šią atkarpą Kaunas turės ne tik vieną ilgiausių, bet turbūt ir jaukiausią pėsčiųjų gatvę Europoje. Pasivaikščiojimus mėgstantys kauniečiai ar miesto svečiai vaizdingu maršrutu galės keliauti nuo pat Žaliakalnio šlaitų iki Santakos“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Tadas Metelionis.
Rangovai paruošiamuosius darbus pradėjo jau nuo pirmadienio. Numatyta aptverti teritorijas abipus Vytauto prospekto – nuo Įgulos bažnyčios iki Trakų gatvės.
Antradienį jau buvo pradėta frezuoti senas dangas ir pradėti iš pagrindų tvarkyti vandentiekio, lietaus kanalizacijos tinklus bei kitas požemines komunikacijas.
Sulauks ryškių pokyčių
Rekonstrukcijos projekte siekiama išlaikyti vientisumą, atkartojant anksčiau atnaujintos Laisvės alėjos dalies sprendinius. Pėsčiųjų zonoje ir važiuojamojoje dalyje numatytas analogiškas granitinių plokščių grindinys, šviestuvai ir kiti mažosios architektūros elementai.
Vienas vertingiausių saugomų elementų – liepų alėja – išliks nepakitusi. Dėl ypač prastos būklės ketinama pašalinti ir brandžiomis liepomis naujai atsodinti vos du medžius. Lygiagrečiai suplanuota padidinti žaliąją zoną.
Lygiagrečiai šaligatviui, važiuojamosios dalies kraštuose, – pusšimtis parkavimo vietų automobiliams. Dalis jų bus skirta neįgaliesiems ir elektra varomoms transporto priemonėms.
Darbus planuojama užbaigti 2025 metų pavasarį.
Nepatogumai vairuotojams
„Vykstant darbams bus neišvengiami eismo ribojimai. Rangovai stengsis viską suplanuoti taip, kad vietos gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Pėstiesiems judėti įrengsime laikinus perėjimus“, – pasakojo Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Vairuotojai, palikdavę transporto priemones šioje Laisvės alėjos dalyje, raginami kurį laiką ieškoti alternatyvių parkavimo vietų.
Be to, darbų metu čia nebeliks ir galimybės pravažiuoti – iš Vytauto prospekto ir Krėvos bei Trakų gatvių pasitiks statybvietę ribojančios tvoros su eismą draudžiančiais ženklais.
„Centre lieka vis mažiau netvarkytų vietų – miestą puošia visiškai pasikeitusi Vienybės aikštė, Studentų skveras, atnaujintas Miesto sodelis prie Muzikinio teatro, aplinkinės gatvės ir kiti objektai. Beliko sulaukti Rotušės aikštės rekonstrukcijos, nes pastato vidaus ir išorės remontas irgi artėja link pabaigos.
Lygios gatvės su kokybiškais pėsčiųjų ir dviračių takais Kaune tapo įprastos miesto higienos dalimi. Tokios tvarkos laikysimės ir toliau. Stengiamės, kad darbų geografija apimtų ne vien centrą, bet vis labiau plėstųsi į atokesnius mikrorajonus“, – teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Pasak jo, prieš trejus metus baigus didžiuosius rekonstrukcijos darbus iš pagrindų atnaujinta didžioji Laisvės alėjos dalis tarp Šv.arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios ir Senamiesčio. Šiemet kapitaliniai darbai baigti ir Vilniaus gatvėje: sutvarkytos požeminės komunikacijos, inžineriniai tinklai, kad ilgai neprireiktų ardyti ir kasinėti naujų dangų. (LS)