Kai kiekviena akimirka – aukso vertės: šiuos dalykus turėtų įsiminti kiekvienas

2023 m. lapkričio 5 d. 10:39
Ar tai būtų į iškvietimą skubanti greitoji medicinos pagalba, ar ugniagesių, ar policijos ekipažas – visos šios komandos pakeliui neretai susiduria su kliūtimis. Vieniems nepavyksta pravažiuoti pro gyventojų įsirengtą užkardą, kitiems – aplenkti susidariusią automobilių spūstį. Stresą keliančių situacijų daug, tačiau to, anot kalbintų pašnekovų, galėtų ir nebūti.
Daugiau nuotraukų (3)
Tokios prabangos leisti negali
Greitosios medicinos pagalbos ekipažo vairuotojas Marius (aut. past. – vardas pakeistas, redakcijai žinomas) dalijasi problema, su kuria tenka susidurti, kai kiekviena sekundė – aukso vertės.
Vyras portalui lrytas.lt teigė, kad privačiuose kiemuose ar mokamose stovėjimo aikštelės esančios užkardos bei tranzitinio eismo ribojimai kelia iššūkių, dėl tokių nepatogumų gaištamas brangus laikas.
Tenka susidurti su tuo, kad specialiųjų tarnybų transporto valstybiniai numeriai nėra įvesti į sistemą, todėl užkardos nepakyla arba transporto priemonė yra neišleidžiama.
Portalo lrytas.lt žurnalistai jau kiek anksčiau domėjosi apie tranzitinį eismą kai kuriose stovėjimo aikštelėse Vilniuje. Pavyzdžiui, dalyje „ADC Parking“, „uniPark“ administruojamų mokamų aikštelėse reikia praleisti bent keletą minučių, jei norima pro vieną įvažiavimą įvažiuoti ir pro kitą išvažiuoti, taip trumpinant kelią.
Vienose vietose reikia išlaukti bent 3 minutes, kitose – bent 5 minutes.
„Tai – didžiulė prabanga“, – kalbėdamas apie specialųjį transportą, pabrėžė Marius. O navigacijos programėlės neretai rodo, kad galima pravažiuoti pro tokias stovėjimo aikšteles, tačiau realybė yra visai kitokia.
Sprendimas būtų paprastas – bendroje sistemoje įvesti visų specialiųjų tarnybų transporto priemonių valstybinius numerius ir informaciją nuolat atnaujinti. Visgi šalia tokių užkardų turėtų būti ir kameros.
Problema ir patekti į privačius gyventojų kiemus, kuriuose stūgso užkardos. „Paskambina mirštantis žmogus, paprašė pagalbos ir jis krenta iš koto. Atvažiuoja greitoji, o užkarda uždaryta. Žmogus pakelti šlagbaumo nebegali, o visi aplink jau miega – 4.00 valanda nakties“, – situacijos pavyzdį pateikė vyras.
„Ir? O gi nieko“, – priduria jis. Šioje sistemoje yra betvarkė, o pokyčiai turėtų būti paprasti, patikino pašnekovas.
Nauja sistema padėtų
Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė patvirtino, kad vis sulaukiama prašymų į duomenų bazę įtraukti automatinių vartų ar užtvarų telefono numerius, kuriuos, esant reikalui, būtų perduotos tarnyboms. Tačiau norima priminti, kad Bendrojo pagalbos centro informacinėje sistemoje tokio pobūdžio duomenys nekaupiami.
„Atsitikus nelaimei ir kviečiantis skubiosios pagalbos tarnybas į įvykio vietą, šią informaciją skambučių operatoriui turėtų pateikti pats skambinantis žmogus.
Geriausia būtų, jei tas pagalbos tarnybas kviečiantis žmogus pasitiktų atvykstančias skubiosios pagalbos tarnybas prie užkardos ir ją atidarytų“, – patarė V.Juozevičiūtė.
Greitosios medicinos pagalbos tarnybos Vilniaus filialo vyresnysis specialistas Alvaras Bacevičius portalui lrytas.lt taip pat pasakojo, kad vykstant į iškvietimo vietą GMP vairuotojai susiduria su įvairiausiais iššūkiais.
Kadangi ekipažai važiuoja pagal navigaciją, programėlėse nėra pažymėta, kur gali būti tam tikros kliūtys, sutrukdysiančios greičiau pasiekti iškvietime nurodytą adresą ir reaguoti į situaciją.
Viena iš problemų – įvairios gyventojų įrengtos tvoros, spynos, užkardos gyvenvietėse ar privačiose teritorijoje. Jei gyventojai užkardas įsirengia oficialiai, nurodo kontaktinį telefoną ar ją gali valdyti nuotoliu, problemos nėra.
Tačiau tenka susidurti su situacija, kai užkardos pakelti nepavyksta, tai tada reikia rinktis kitą kelią. Todėl reagavimo laikas automatiškai pailgėja.
Dar viena problema yra su tranzitiniu eismu. Nors ant visų įrengtų užkardų galima rasti kontaktinį telefoną, tad, atrodytų, problemos būti neturėtų.
Dar gerai, jei žmogus, išsikvietęs pagalbą, gali pasirūpinti užkardos pakėlimu, tačiau būna atvejų, kai niekas negali pašalinti kliūties.
Visgi tai irgi yra stabtelėjimas, kuris reiškia, kad įvykio vietą ar ligoninę teks važiuoti ilgiau. Kartais nurodytais numeriais susisiekti nepavyksta, tad tai irgi tampa problema.
Pašnekovas pripažįsta, kad padėtų, jei sistemose būtų įrašomi specialiųjų tarnybų valstybiniai numeriai. „Bet kokia užkarda kelyje automobilį sustabdo ir tu negali nuvykti operatyviau, net jei ir norėtųsi. Švyturėliai ar garsinis signalas ties užkarda jau nebegalioja – į tai nereaguojama“, – teigė jis.
Deja, iniciatyvos įvesti greitosios medicinos pagalbos valstybinius numerius į sistemą, nėra nei iš komercinių stovėjimo aikštelių valdytojų, nei iš politikų pusės.
A.Bacevičius patikino, kad tai tikrai padėtų ir būtų žingsnis pažangos link. Padėtų informacija apie naujų užkardų atsiradimą, kad specialiojo transporto vairuotojai galėtų greičiau reaguoti į situaciją. Šiuo metu, vadovaujantis navigacija, tokių duomenų nematyti.
Pašnekovas ragina suvokti, kad kitų eismo dalyviai ar gyventojai turėtų eisme būti budrūs – specialusis transportas gali pasirodyti bet kurią minutę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.