Didžiulės transporto grūstys susidaro vienu metu remontuojant Ateities, Geležinio Vilko ir Kalvarijų gatves, o Olandų žiedas užsikimšęs dėl metų metais nepabaigiamos P.Vileišio gatvės rekonstrukcijos.
Net ir pasibaigus P.Vileišio ir Sluškų gatvių rekonstrukcijai jomis bus ribojamas automobilių eismas, nors savivaldybė dar prieš dešimtmetį jo buvo atsisakiusi dėl to, kad didžiulės spūstys susidarydavo Olandų žiede.
Dabar savivaldybė turi vieną paaiškinimą: transporto grūsčių daug visame mieste, tad nėra čia ko purkštauti, reikia pakentėti.
Nepatogumai neišvengiami
Prieš praėjusį savaitgalį vairuotojų Ateities, Geležinio Vilko ir Kalvarijų gatvėse laukė nemalonus netikėtumas. Jose nutįso ilgos eilės, kai kuriems kelionė pailgėjo visa valanda.
Visa tai – dėl prastai suplanuotų darbų. Savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas mėgino aiškinti, kad Kalvarijų gatvėje kelio darbai važiuojamojoje dalyje jau nevyksta.
Jam ne bėda ir Geležinio Vilko bei Ateities gatvių remontas – esą atkarpos tarpusavyje nesusikerta, yra galimybė jas apvažiuoti gretimomis gatvėmis. Tačiau vairuotojai, kurie tai darė, sėkmingai įstrigo ir šalutinėse gatvėse.
„Suprantame, kad remontas kelia nepatogumų, tačiau tai laikina. Kelio darbai ir trumpalaikiai nepatogumai neišvengiami norint užtikrinti saugias, sklandžias ir komfortiškas vilniečių keliones“, – dėstė G.Grubinskas.
Stengiasi niekur nekliūti?
Ar planuojant remonto darbus viena miesto kryptimi vedančiose gatvėse buvo kreipiamas dėmesys į tai, kad čia susidarys transporto grūstys?
Anot savivaldybės atstovo, intensyvesnio eismo gatvėse ir ten, kur įprastai susidaro spūstys, darbus stengiamasi atlikti naktimis ir dieną ne piko metu.
Esą piko metu remontas vyksta žemesnės kategorijos, šalutinėse gatvėse. Siekiant išvengti papildomų spūsčių formavimosi piko metu darbai vykdomi priešinga kryptimi, nei važiuoja pagrindinis automobilių srautas.
Tačiau vairuotojai minėtose gatvėse regėjo visiškai kitokį vaizdą. Pavyzdžiui, ypač intensyvioje Geležinio Vilko gatvėje Baltupių link prieš savaitę per patį vakarinį piką buvo uždaryta viena eismo juosta. Visi įstrigo spūstyje.
Paklaustas, kodėl darbai vyksta rudeniui įpusėjus, o ne nuo pavasario, kai orai buvo palankiausi, G.Grubinskas tikino, kad gatvių remontas, kaip ir kiekvienais metais, buvo pradėtas pavasarį.
Ar tuos darbus kas nors matė? Tik vasaros pradžioje sukruto kelininkai, kurie puolė asfaltuoti tas gatves, kuriomis turėjo važiuoti NATO viršūnių susitikimo dalyviai.
„Užbaigus darbus vienoje vietoje rangovai keliasi į kitą remontuoti suplanuotos atkarpos.
Gatvių remontas bus vykdomas tol, kol to daryti nebeleis orų sąlygos“, – pasakojo G.Grubinskas.
Problemos net neįžvelgia
Kodėl P.Vileišio ir Sluškų gatvių rekonstrukcija vyksta antrus metus, o po jos eismo sąlygos dar pablogės?
Į šį klausimą savivaldybė nė nemano ieškoti atsakymo. Šių gatvių remontas vilkinamas jau seniai, po jo atsiras lėto eismo gatvės ir Olandų žiede padėtis nepagerės.
Bet savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos specialistė Greta Vasiliauskaitė problemos neįžvelgia. Anot jos, P.Vileišio ir Sluškų gatvių rekonstrukcija spūstims susidaryti įtakos neturi. „Šiuo metu išaugus eismo srautams transporto spūstys didėja visame mieste“, – tikino ji.
Žada šįmet baigti darbus
G.Vasiliauskaitė pabrėžė, kad P.Vileišio gatvės gyventojams yra užtikrinama galimybė pasiekti savo gyvenamąją teritoriją.
Savivaldybė žadėjo šiemet baigti tvarkyti beveik 2 kilometrų ilgio krantinės atkarpą nuo Brolių Vileišių skvero iki Šilo tilto prieigų. Ji esą taps patogesnė pėstiesiems ir dviratininkams, ypač P.Vileišio ir Sluškų gatvių prieigose. Bus įrengti dviračių ir pėsčiųjų takai, rekonstruotas lietaus nuotekų tinklas.
Projekte numatyta gausinti želdinius. Upės šlaitai bus apsodinti Neries paupio aplinkai tinkamais augalais: juodalksniais, baltalksniais, uosiais, klevais, beržais, ievomis, gudobelėmis. Bus formuojami krūmų masyvai, atraminės struktūros želdinamos vijokliais.
Trūkumus dėstė peticijoje
Tačiau vilniečiams labiau reikia patogaus susisiekimo. Dar 2013 metais jie pasirašė peticiją dėl skubotų savivaldybės veiksmų, kai vieną dieną P.Vileišio gatvėje buvo nubraižyti dviračių takai.
Šia gatve vilniečiai buvo įpratę automobiliais aplenkti transporto grūstis Olandų žiede.
Nubraižius dviračių takus automobiliams liko viena eismo juosta, tačiau pertvarkų iniciatoriai nepasirūpino kelio ženklais, tad nebuvo aišku, į kurią pusę automobiliais galima važiuoti.
Ir tada savivaldybė tikino, kad eismo organizavimo pakeitimai nustatomi siekiant pagerinti dviračių eismo infrastruktūrą Neries upės pakrantėje.
Tačiau peticiją pasirašę vilniečiai nurodė, kad abiejose gatvės pusėse yra po 3–5 metrus vietos ir dviratininkai lengvai išsitenka.
„Bet juk paprasčiau nubrėžti porą linijų, panaikinti vieną eismo juostą ir visus sugrūsti ir į taip užsikimšusį Olandų žiedą. Jeigu tam tikrai turėjo įtakos vietos gyventojai, vertėtų perskaityti tyrimus, kada automobiliai išmeta daugiau teršalų – pravažiuodami ar stovėdami spūstyje“, – tvirtino peticijos autoriai.
Gyvavo vos tris mėnesius
Vilniečius papiktinę pokyčiai P.Vileišio ir Sluškų gatvėse gyvavo vos tris mėnesius.
Pasak eismo specialistų, važiuojant link Olandų žiedo susiformavo nauja probleminė eismo zona. Ši situacija pagerėdavo tik apie 9 valandą.
Savivaldybė teisinosi, kad įvesti eismo organizavimo pakeitimai buvo laikini, jie pakeisti atnaujinant dvipusį transporto eismą. Šį sprendimą nutarta priimti išnagrinėjus transporto srautus ir gyventojų atsiliepimus tam, kad sumažėtų spūstys aplinkinėse gatvėse.
Tačiau savivaldybė nepasimokė ir 2020 metais Sluškų gatvėje ir P.Vileišio gatvės dalyje nuo Sluškų iki K.Būgos gatvių vėl įvedė vienos krypties eismo tvarką.
Ir vėl eismo organizavimo pakeitimai buvo paaiškinami taip pat – siekiama pagerinti dviračių eismo infrastruktūrą Neries upės pakrantėje.