„Jau kurį laiką stebime vis aktyviau vykstantį visuomenės perėjimą prie draugiškesnių aplinkai transporto priemonių. Kasmet registruojama beveik dvigubai daugiau elektromobilių, todėl jaučiame kasko draudimo, skirto elektra varomiems automobiliams, poreikį. Šią paslaugą ir pristatėme rugsėjį“, – sako „If“ transporto draudimo produkto vadovas Danas Dilys. Anot jo, kasko draudimas elektra varomiems automobiliams apima panašius aspektus, kaip ir vidaus degimo variklį turintiems automobiliams, tačiau tobulinant produktą buvo pagalvota ir apie tris dažniausius klausimus, kylančius būtent elektromobilių savininkams.
1. Kaip saugoti įkrovimo įrangą? Vairuojant elektromobilį svarbi ne tik pati transporto priemonė, bet ir įkrovimo įranga. „Renkantis specialų elektromobilių kasko draudimą, pasirūpinama ne tik automobiliu, bet ir namuose įrengta specializuota stotele bei įkrovimo laidais. Jeigu jie būtų pavogti ar sugadinti avarijos metu, atlyginama žala iki 2 000 eurų“, – į elektromobiliams skirto kasko draudimo pasiūlymą dėmesį atkreipia D.Dilys. Prieš įjungiant krovimą visada rekomenduojama įsitikinti, kad įkrovimo laidas, stotelė ar įkrovimo įrenginys nėra pažeisti ir tinkami naudoti. Pasirinkus plačiausias draudimo apsaugas, visam „If“ kasko elektromobilių draudimo laikotarpiui papildomai atlyginami nuostoliai dėl elektromobilio įkrovimo stotelės ar elektros šaltinio sugadinimo, kai automobilis paliktas krautis, arba siekiant prijungti arba atjungti krovimo jungtį.
2. Ką daryti elektromobiliui išsikrovus kelyje? Įsigijus elektromobilį dažnai vairuotojams tenka mokytis planuoti keliones, ruošiantis ilgesnei kelionei, rekomenduojama ne tik nusimatyti stabtelėjimus automobiliui pakrauti, bet ir prieš išvykstant įsitikinti, ar akumuliatorius yra tinkamai įkrautas.
„Elektromobilį įkrauti užtrunka skirtingai, priklausomai nuo akumuliatoriaus talpos ir įkrovimo režimo. Greitojo įkrovimo režimas puikiai tinka kelyje, jei skubate ir iki kelionės tikslo reikia nedaug papildomos energijos, tačiau gali neigiamai paveikti akumuliatoriaus eksploatavimo laiką. Įprastomis sąlygomis geriau rinktis lėtąjį įkrovimą, nes taip akumuliatorius tarnaus ilgiau“, – akcentuoja D.Dilys.
Elektromobilių technologija sparčiai tobulėja – įkrovimas tampa greitesnis, o akumuliatorius – patvaresnis, todėl nauji automobiliai leidžia įveikti vis ilgesnius atstumus, visgi gali pasitaikyti atvejų, kai baterija išsikrauna, o stotelės pakeliui nėra. Kuriant kasko draudimą pagalvota ir apie tokias situacijas. Pasak eksperto, su kasko elektromobilių draudimu suteikiama 24/7 pagalba kelyje, automobiliui netikėtai išsikrovus padedama pasiekti artimiausią įkrovimo stotelę.
3. Kaip apsaugoti bateriją nuo vandens ir kitų pavojingų reiškinių? Siekiantys sumažinti iškastinio kuro naudojimą ir pasirenkantys vairuoti elektromobilį neretai suka galvą, kaip apsaugoti akumuliatorių ir visą automobilį nuo lietaus ir kitų ekstremalių reiškinių. „Visas pasaulis siekia ieškoti priemonių, kurios padrąsintų žmones iškeisti vidaus degimo variklį į draugiškesnes aplinkai alternatyvas. Kodėl tai svarbu, galėjome matyti ir šią vasarą, kai daugelyje pasaulio vietų buvo fiksuojami karščio rekordai, daugėjo ekstremalių reiškinių. Padariniai gali būti skausmingi, todėl pasirinkus kasko draudimą ir elektromobiliui nukentėjus nuo audros, pavyzdžiui, užkritus šakai ar užliejus jį vandeniu, išskaita netaikoma. Būtent pastarieji reiškiniai neretai kelia nerimą elektromobilių savininkams – jie baiminasi, kad važiuojant per didesnę liūtį ar apsemtą teritoriją baterija gali būti sugadinta“, – akcentuoja ekspertas.
Ar bus draugiškas ne tik gamtai, bet ir kišenei?
Įsigijus elektromobilį neretai tikimasi sumažinti ir išlaidas degalams. Lietuvos energetikos agentūros duomenys rodo, kad sutaupyti tikrai galima. Nuvažiuoti 100 km lengvuoju elektriniu automobiliu (M1 kategorija) kainavo vidutiniškai 4,3 euro, važiuojant tokį pat atstumą dyzeliniu varikliu varomu automobiliu, išlaidos degalams sudarė vidutiniškai 7,81 euro, o automobiliu, kurio varikliui reikalingas 95 markės benzinas, – 11,23 euro.
Planuojama, kad elektromobilių ateityje tik daugės. Tikimasi, kad iki 2030 m. M1 klasės elektromobilių skaičius sudarys ne mažiau kaip 50 proc. metinių automobilių pirkimų sandorių.
Daugiau informacijos apie elektromobilio draudimą galima rasti čia.