„Premjerė kartoja, kad kelių finansavimą galima padidinti tik kitų valstybės reikmių sąskaita. Tai – visuomenės klaidinimas. Be kitų šaltinių, keliams galima skirti valstybės pajamas iš kuro akcizo.
Jo surenkamumas viršija visas prognozes: planuojama, kad į valstybės biudžetą papildomai įkris virš 100 mln. eurų. Kodėl šios papildomos pajamos negali būti skiriamos keliams atkurti?“, – pranešime žiniasklaidai klausia E.Sabutis.
Jo teigimu, jau yra pasiekta kritinė kelių būklė. „Kelių transporto sektorius nuosekliai skurdinamas trečius metus iš eilės. Rezultatus mato kiekvienas, kuriam tenka judėti tais keliais. Pasiekta kritinė būklė“, – įspėja E. Sabutis.
„Kiekvienas vairuotojas jau atmintinai žino, kokiame ruože kokia duobė. Keturi iš dešimties kelių yra blogos būklės. Labiausiai apkrauta magistralė – Vilnius–Kaunas – tiesiog byra bežiūrint“, – sako parlamentaras ir priduria: neatrodo, kad žmonių saugumas keliuose ir net gyvybė būtų didelis prioritetas dabartinei Vyriausybei.
Kalbėdamas apie papildomas lėšas Kelių priežiūros ir plėtros programai, E. Sabutis ragina atkreipti dėmesį ir į vadinamąjį automobilių registracijos mokestį – kasmetinės pajamos čia siekia 30 mln. eurų.
„Tiek degalų akcizas, tiek registracijos mokestis gali būti laikomi kelių mokesčiais, todėl turėtų grįžti į kelių tvarkymą. Toks yra teisėtas visuomenės lūkestis“, – priduria Seimo narys.
Anot E. Sabučio, šių mokesčių surenkamumas kasmet didėja, jie yra tvarūs ir prognozuojami, taigi turėtų tikti premjerei, ieškančiai, jos žodžiais, tvarių finansavimo šaltinių.
Tačiau, nors lėšos auga, Vyriausybė, anot E. Sabučio, kasmet mažina jų dalį, skiriamą keliams.
„Maža to, I. Šimonytės valdžia nusprendė sumušti antirekordą ir kelių finansavimui skirti tik kiek daugiau nei pusę sumos, surinktos iš akcizo. Įvertinus infliaciją, lėšos keliams yra mažiausios per pastarąjį laikotarpį“, – pranešime žiniasklaidai pažymi E. Sabutis.