„Viešuoju transportu Vilniuje kasdien pervežama apie 170 000 keleivių, lyginat su miesto gyventojų skaičiumi, tai labai daug“, – sakė „Judu“ viešojo transporto organizavimo vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Per spūstis dviratininkai, paspirtukininkai autobusų ir troleibusų keleiviai kelionės tikslą pasiekia kur kas greičiau nei važiuojantys automobiliais.
„Ne tik viešojo transporto vairuotojai, bet ir keleiviai džiaugiasi tokia naujove. Įvedus „A“ juostą daug greičiau galima nuvažiuoti į darbą, dėl to keleivių daugėja“, – aiškino L.Levulytė-Staškevičienė. Ji atkreipia dėmesį, kad autobusų ir troleibusų vairuotojai sankryžose negaišta, gali pajudėti pirmieji.
Iš 510 kilometrų gatvių, kuriomis važiuoja visuomeninis transportas, raide „A“ pažymėta tik 40 kilometrų. Leidžiant šia juosta važiuoti tik autobusams ir troleibusams, tikėtina, didės vidutinis jų greitis, trumpės kelionė. Tai ne vieninteliai eismo pokyčiai Vilniuje.
„Didesnį dėmesį skiriame geltonai nudažytoms sankryžoms, kad eismas vyktų sklandžiai. Kaip matėte, mieste atsirado daugiau greičio matuoklių, kurie drausmina vairuotojus“, – komentavo Vilniaus eismo organizavimo skyriaus vedėjas Rimantas Baravykas.
Dar vienas naujovė – sumažinta kelio ženklų Vilniaus senamiestyje, jie kokybiškesni.
Šioje vietoje neatsisakyta kilpinio eismo tvarkos, nors kai kur nuimti gatves tveriantys kuoliukai ir užtvarai, tačiau važiuojant reikia paisyti kelio ženklų.
„Kuoliukai senamiestyje yra nuimti, žiūrime, ar vairuotojai gali vadovautis Kelių eismo taisyklių (KET) ir ženklų nurodymų. Reikia nepamiršti, kad ženklas „Plyta“ galioja – įvažiuoti draudžiama“, – priminė R.Baravykas.
Pasak pašnekovo, žmonės, atvykę į senamiestį, pasimeta ir važiuoja per „Plytą“.
Autobuso vairuotojas Tadas taip pat pastebi, kad daugėja vairuotojų, kurie nepaiso kelio ženklų. Pasak profesionalo, vairuotojus drausmintų policijos patruliavimas.
„Anksčiau, jeigu stovi plyta tai niekas per ją nevažiuodavo, policijos bijojo. Dabar automobiliai stovi mūsų stotelėse, važiuoja mūsų eismo juosta, pravažiuoja policija ir nemato“, – piktinosi jis. Tadas pridūrė, kad anksčiau pareigūnai budėdavo sankryžose, per spūstis reguliuodavo eismą.
Telemetrinės eismo kontrolės sistemos ir vaizdo stebėjimo kameros ne visada drausmina vairuotojus, ypač atvykusius studijuoti.
„Siūlytume tiems, kurie į Vilnių atvažiuoja pirmą kartą, pasiruošti kelionėms po sostinę iš anksto, susipažinti su gatvėmis ne piko metu, sužinoti, koks kelias patogiausias važiuoti“, – patarė Vilniaus eismo organizavimo skyriaus vedėjas.