Žadėto ilgiausio tilto net kontūrų dar nematyti: paaiškino, kodėl darbai vėluoja

2023 m. rugpjūčio 9 d. 07:50
Nors naujo geležinkelio tilto per Nerį Jonavos rajone statyba prasidėjo prieš metus, vietos gyventojai stebėjosi statybvietėje tvyrančia ramybe. Išskirtinio statinio užsakovai patvirtino, kad darbai vėlavo, tačiau rudenį vaizdas jau turėtų pasikeisti.
Daugiau nuotraukų (5)
Tiesiant europinę geležinkelio liniją „Rail Baltica“ prieš metus Jonavos rajone pradėtas statyti 64 mln. eurų vertės tiltas per Nerį. Statybos konkursą laimėjo Italijos įmonė „Rizzani de Eccher“.
Planuota, kad naujas geležinkelio tiltas iškils 2025-ųjų pradžioje ir bus ilgiausias Baltijos šalyse. Jo ilgis sieks 1510 metrų, ilgiausias tarpas tarp atramų, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Geležinkelio ruožas nuo Kauno iki Latvijos sienos yra pirmoji nauja geležinkelio linija, statoma po nepriklausomybės atkūrimo.
Norėtų paspartinti darbus
Bendrovės LTG komunikacijos partnerė Gintarė Žalytė-Štarienė atskleidė, kad pasirengimo darbai vyko nuo 2022 metų rugsėjo. Jų metu išrauti kelmai ir krūmai, atlikti išminavimo darbai, paruošta statybvietė, įrengta statybinė bazė.
„Rangovas Italijos įmonė „Rizzani de Eccher“ jau yra įrengusi didžiąją dalį prie tilto kolonų privažiavimui reikalingų kelių“, – pasakojo G.Žalytė-Štarienė.
Pasak LTG atstovės, šiuo metu yra vežama polių gręžimo įranga. Planuojama, kad rugpjūtį bus pradėti gręžti Neries tilto atramoms įrengti reikalingi poliai. Vėliau numatyta betonuoti rostverkus ir kolonas, o pabaigus šiuos darbus prasidės pagrindinės tilto konstrukcijos įrengimo etapas.
„Pagrindiniai statybos darbai prasidėjo keletą mėnesių vėliau dėl projekto kompleksiškumo ir sudėtingumo“, – pranešė G.Žalytė-Štarienė.
Ji tikino, kad kartu su tiltą statančios Italijos įmonės atstovais nuolat ieškoma sprendimų, kaip spartinti statybos darbus.
„Žingsnis po žingsnio artėjame prie statybos darbų vykdymo visa apimtimi, o tilto statybos darbus numatoma baigti pirmąjį 2025 metų pusmetį“, – žadėjo LTG atstovė.
Išvengė rimtų nesusipratimų
„Per visus metus dėl tilto statybos jokių rimtų vietos gyventojų nusiskundimų negavome“, – tvirtino Jonavos rajono savivaldybės atstovas spaudai Evaldas Utyra.
Jų tikimybė gali padidėti, kai prasidės svarbiausias darbų etapas – polių gręžimas, tilto konstrukcijų gabenimas bei montavimas.
Pasak E.Utyros, jau pradedant darbus Jonavos rajono valdžia prašė statytojų skirti specialistą, kuris palaikytų ryšius su savivaldybe ir galėtų spręsti kilusius nesusipratimus.
„Italijos įmonė skyrė tokį žmogų, tačiau kol kas nebuvo rimtų situacijų, kurias reikėtų spręsti“, – kalbėjo savivaldybės atstovas.
Atidarymo dar teks palaukti
Geležinkelio tiltas per Nerį – tai ne tik išskirtinis „Rail Baltica“ statinys inžineriniu ir techniniu aspektais.
Šis objektas ypač svarbus įgyvendinant projektą ir tiesiant geležinkelį Latvijos sienos link – juo bus transportuojami bėgiai, kurių ilgis sieks ne mažiau kaip 50 metrų, tad juos galima atvežti tik geležinkeliu.
Italijos įmonė taip pat turės pasirūpinti visa tilto ir šalia esančia infrastruktūra: bus rekonstruojama melioracijos sistema, elektros, telekomunikacijų, vandentiekio tinklai, remontuojamas šalia einantis rajoninis kelias įrengiant nuovažą, tvarkomas landšaftas.
Pradedant tilto statybas susisiekimo ministras Marius Skuodis vylėsi, kad jau 2024 metais Kaunas bus sujungtas naujais geležinkelio bėgiais su Panevėžiu, o 2026-aisiais pasieks Latviją.
Vis dėlto didesnė tikimybė, kad išlaikyti tokio darbų grafiko nepavyks, o visos „Rail Baltica“ geležinkelio linijos statybos pabaigos galima tikėtis 2030-aisiais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.