Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba sekmadienį pranešė, kad Klaipėdoje per 1 valandą iškrito 53 mm. lietaus (per 2 val. 65,5 mm.), o tai yra daugiau nei pusė viso mėnesio normos. Tačiau K. Gendvilė sakė, kad naktį iš šeštadienio į sekmadienį krovinys judėjo pagal planą. Antroji kelionės atkarpa turėtų prasidėti sekmadienį 21 val.
„Krovinys buvo išgabentas, kaip buvo planuota, vidurnaktį. Numatytą atstumą nukeliavo netgi per dvigubai trumpesnį laiką – per 2 valandas vietoje 4-ių. Liūtis planams įtakos neturėjo ir kol kas neturi. Niekas nesikeičia, apie 21 val. pajudėsime toliau, bus antrosios nakties kelionė“, – Eltai sakė K. Gendvilė.
Savo ruožtu pirmąją krovinio transportavimo atkarpą stebėjęs Klaipėdos miesto meras Arvydas Vaitkus pastebėjo, kad miesto infrastruktūrai galėjo būti padaryta žala. Vis dėlto, jis pabrėžė, kad kol kas taip teigti be abejonių yra per anksti.
„Tai turės įvertinti atsakingi asmenys. Dalis plokščių, kurios buvo sudėtos ant asfalto amortizuojant krovinio apkrovą, uždengia kelio dangą, todėl negalime pasakyti, ar nuostolių nėra, o jei ir yra, kokio masto.
Tikėtina, kad krovinio gabenimas pažeidė saugumo saleles, tačiau tik po ekspertizės, galėsime atsakyti, kiek stipriai. Savivaldybės įmonėms – AB „Klaipėdos vanduo“, „Klaipėdos energija“, UAB „Klaipėdos paslaugos“ nurodyta kiek įmanoma greičiau įvertinti situaciją“, – feisbuke parašė jis.
A. Vaitkus pridūrė, kad galimi pažeidimai infrastruktūrai gali atsirasti po 1–2 metų.
„Tokią galimybę buvome aptarę su krovinio vežėjais bei savininku, todėl tikiuosi, vėliau nustačius padarytą žalą miesto infrastruktūrai, rasime sprendimus su „Orlen Lietuva“ ir „Mammoet“ dėl nuostolių atlyginimo.
Esame vienintelis miestas iš visų, per kuriuos bus gabenamas šis krovinys, užsitikrinę 1 mln. eurų nenumatytiems atvejams, kuriuos galime besąlygiškai naudoti nustačius žalą infrastruktūrai. Taip pat sudarytos sutartys su savivaldybės įmonėmis dėl nuostolių atlyginimo, jei tokie atsirastų. Tai mums pavyko išsiderėti po nelengvų derybų ir visa tai miesto gerovei“, – sakė jis.
K. Gendvilė Eltai sakė, kad į šias A. Vaitkaus pastabas galės atsakyti vėliau.
Milžinišką „Orlen Lietuva“ reaktorių bendrovė „Mammoet“ transportuoja ant 88 ašinių linijų modulinių priekabų. Kartu su transporto priemone krovinys sveria apie 2,2 tūkst. tonų, transporto priemonės su kroviniu ilgis siekia 93 metrus, aukštis – 10,5 metro, o plotis – 6,5 metro.
145 kilometrų ilgio kelionė iki Mažeikių truks apie 2 savaites, daugiausiai tamsiuoju paros metu, krovinys judės vidutiniškai 3 km/val. greičiu. Žaliavos likučio konversijos įrenginys, kuriame naudojamas šis reaktorius, yra skirtas sunkiųjų naftos frakcijų arba naftos likučio perdirbimui.