Šiemet papildomas viešojo transporto sekcijas nutarta įdiegti Kalvarijų–Upės–Žvejų g. ir Savanorių pr.–S. Konarskio g. sankryžose. Čia veiksiančios sekcijos suteiks prioritetą iš viešojo transporto stotelės išvažiuojančiam maršrutiniam transportui.
„Dažnas eismo dalyvis pastebi, kad viešasis transportas judėdamas iš „Žaliasis tiltas“ stotelės, esančios prieš pat Kalvarijų–Upės–Žvejų g. sankryžą, turi praleisti dvejomis eismo juostomis važiuojantį transportą sekciją, kuri leis viešajam transportui sankryžoje pajudėti pirmam ir saugiai persirikiuoti į norimą eismo juostą netrukdant kitiems eismo dalyviams“, – pasakoja JUDU (SĮ Susisiekimo paslaugos) projektų vadovas Robert Markovski.
Savanorių pr.–S. Konarskio g. sankryžoje situacija panaši – viešajam transportui norint saugiai įsilieti į Savanorių prospekte judantį transporto srautą, reikalinga praleisti kitus eismo dalyvius, o esant intensyviam srautui, atlikti šį veiksmą neretai sudėtinga ir pavojinga.
Tad įrengus minėtą sekciją, tikimąsi ne tik pagerinti transporto eismą, bet užtikrinti eismo saugumą bei optimizuoti viešojo transporto judėjimo laiką. Šioje sankryžoje papildomas įrengtas ir viešojo transporto jutiklis, kuris leis lanksčiau valdyti papildomos sekcijos įsijungimą.
Abiejose sankryžose papildoma viešojo transporto sekcija įsijungs anksčiau negu bendram eismo srautui skirtas žalias šviesoforo signalas. Sekcija veiks kelias sekundes, kol iš stotelės išvažiuos viena ar kelios maršrutinio transporto priemonės.
Viešojo transporto šviesoforų veikimas
Viešajam transportui skirta šviesoforo sekcija suteikia prioriteto teisę pirmam pajudėti išskirtinai tik viešajam transportui:
- kai pagrindinio šviesoforo signalas – raudonas, įjungiama papildoma sekcija viešajam transportui ir jis pajuda pirmiau, kol automobiliai stovi prie pagrindinio šviesoforo ir laukia žalio signalo.
- kai pagrindinio šviesoforo signalas yra žalias – sekcija tuo metu neveikia, viešasis transportas važiuoja degant žaliam signalui pagrindiniame šviesofore.
JUDU atsakinga už viešojo transporto paslaugų organizavimą, automobilių stovėjimo infrastruktūrą mieste ir darnių keliavimo būdų skatinimą. Viešojo transporto paslaugomis 2022-aisiais kasdien naudojosi daugiau kaip 170 tūkst. keleivių, kurie keliones troleibusu ar autobusu šiemet įvertino 8,32 balais iš 10, o tai – aukščiausias įvertinimas nuo 2019-ųjų. Įmonė taip pat užtikrina sklandų miesto eismo organizavimą ir kartu su Vilniaus miesto savivaldybe diegia inovatyvius sprendimus.