Dainavos gyvenamajame rajone esančias Pramonės, Chemijos, Elektrėnų, Technikos gatves kai kuriose vietose kerta geležinkelio bėgiai. Jie buvo nutiesti buvusiose pramoninėse teritorijose, kur anksčiau veikė didelės įmonės.
Gamyklų turtas buvo privatizuotas, dabar jį valdo daug įvairių verslininkų. Tačiau geležinkelio bėgiai liko. Einant laikui kelio danga greta bėgių darosi duobėta, vairuotojai nepatenkinti, kad tenka laužyti savo automobilius.
„Į darbą kiekvieną dieną važiuoju Technikos gatve. Kiekvieną kartą reikia pervažiuoti ir ten esančius bėgius. Kam jie reikalingi, nežinia, nes jais važiuojantį lokomotyvą su vienu vagonu matau tik kartą per metus ar dar rečiau. Bet jei jau bėgiai neišardomi, kažkas turėtų prižiūrėti ir greta esantį asfaltą, nes įveikiant duobes automobilius tenka laužyti“, – skundėsi automobilių servise dirbantis Antanas Bagdonavičius.
Vyras pasakojo, kad pas jį atvykstantys klientai taip pat nepatenkinti duobėmis, ypač kai palyja: tada nesimato, koks jų gylis.
Kitas greta įsikūręs verslininkas Andrius Kvedaravičius svarstė, kas turėtų rūpintis asfaltu greta bėgių.
„Žinau, kad šie bėgiai buvo nutiesti, kai netoli veikė „Bangos“ gamykla. Dabar, kai šis turtas privatizuotas, jie taip pat gali būti privatūs. O gal priklauso „Lietuvos geležinkeliams?“ – svarstė metalo supirktuvėje dirbantis vyras.
Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus atstovai taip pat patarė kreiptis į bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“.
Tačiau bėgiai Technikos gatvėje priklauso ne jiems, o įmonei „Aksa NT“.
Jos vadovas Mindaugas Plūkas sakė, kad iki šiol dėl duobių prie bėgių niekas nesiskundė, todėl klausimo, kas tai turi daryti, net nesvarstė.
Verslininkas sakė manantis, kad gatvę turėtų remontuoti savivaldybė, bet jei yra kitaip, tvarka pasidomės.
Remontuoti kelią turi bėgių savininkas
Paulius Vičkačka, Bendrovės „LTG Infra“ techninės priežiūros vadovas:
„Vadovaujantis Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklėmis, geležinkelių infrastruktūros valdytojas turi prižiūrėti ne tik geležinkelio bėgius, bet ir įrengti, prižiūrėti ir remontuoti kelią, kuris turi dengti visus geležinkelio kelius ir tęstis ne mažiau kaip 0,5 metro į abi puses nuo kraštinių geležinkelio bėgių.
Taip pat bėgių savininkas turi prižiūrėti teritoriją po 10 metrų į abi puses nuo kraštinių bėgių.
Bėgių savininkas įrengia, taiso, prižiūri ir viešojo naudojimo pervažos sankasą, atitvaras, signalinius stulpelius, šviesoforus, elektros apšvietimą, užtvarus, kitus geležinkelio specifinius įrenginius, esančius arčiau kaip 10 metrų nuo kraštinio bėgio, ir gabarito vartus.“