Vilniaus gatvių sankryžose padaugėjo informacinių stendų ir eismo ribojimų sostinės centre, senamiestyje, prie „Litexpo“ rūmų, šalia oro uosto.
Kiekvienas vairuotojas vykstantis į Vilnių turi iš anksto planuoti kelionės maršrutą, kelionei skirti daugiau laiko.
Tikėtina kelyje daug dažniau pastebėti eskortų, kortežų, specialiųjų transporto priemonių su įjungtais mėlynais bei raudonais švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais. Kaip praleisti ugniagesių, policijos, greitosios pagalbos automobilius ir jų kolonas?
„Žmonės važiuoja sraute ir nežino, kaip atlaisvinti kelią. Reikėtų prisiglausti kuo arčiau šono. Vieniems pasitraukti į dešinę, kitiems į kairę – palikti tuščią gatvės vidurį pravažiuoti spec. transportui. Reikia nepasimesti“, – informuoja skubiosios medicinos pagalbos specialistas Mindaugas Kliukas.
Kelių policijos pareigūnai sako, kad per reidus ir specialiąsias saugaus eismo akcijas, vairuotojai tapo atidesni, tačiau vis dar yra tokių, kurie vairuodami naudojasi telefonu ar garsiai klausosi muzikos, negirdi, kas vyksta aplink.
„Bus gausiai tokių kolonų, kurias lydės policijos automobiliai su švyturėliais ir sirenomis, prašytume, kad vairuotojai būtų maksimaliai atidūs, nesiklausytų garsiai muzikos, praleistų kortežus, kad visi pravažiuotų saugiai“, – prašymu dalinasi Kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.
Kaip suformuojamas „eglutės principo“ avarinis koridorius numato Kelių eismo taisyklės. Jeigu laiku reaguosite ir tinkamai elgsitės, kortežas ar eskortas, gavęs kelią, pravažiuos akimirksniu ir kelionę galėsite saugiai tęsti.
„Pastebėjome, kad vairuotojai tapo gerokai drausmingesni, nors už kolonos su policija nepraleidimą, numatyta bauda, tačiau nei vieno vairuotojo už tai nenubaudėme – jie labiau į tai kreipia dėmesį“, – sako V.Grašys.
Reikėtų nusiteikti, kad NATO viršūnių susitikimo dienomis, kelionės gerokai užtruks, tačiau nepatogumai bus trumpi ir laikini.