Įpročio siaurinti gatves iš miesto valdžios neišmuši: pasipiktinusieji priminė kolegės mirtį

2023 m. birželio 19 d. 19:30
Meras Valdas Benkunskas pažadėjo, kad gatvės nebebus siaurinamos, bet netrukus buvo susiaurintas išvažiavimas ir įvažiavimas į Konstitucijos prospekto žiedą įrengiant saugumo saleles.
Daugiau nuotraukų (7)
„Beprotybės gėlelės“, „kompresas lavonui“, – taip vairuotojai apibūdino eismo pertvarkas ties Konstitucijos prospekto žiedu.
O savivaldybės atstovai atšauna, jog tai būtina, kad pėstieji ir dviratininkai būtų saugesni.
Miesto merui – įspėjimas
Tiesa, kiek toliau dar prie mero Remigijaus Šimašiaus pradėjus siaurinti Saltoniškių gatvę ir kilus vilniečių pasipiktinimui, eismo pertvarkų rengėjai savo ketinimų atsisakė neužbaigę pradėtų darbų.
Vairuotojai dėl pertvarkų ties išvažiavimais į Konstitucijos prospekto žiedą jau kreipėsi į merą V.Benkunską ir įspėjo, kad jei darbai bus tęsiami, atėjus rudeniui transporto grūstys dar labiau išaugs.
Sudėtinga toje vietoje bus išvalyti gatvę ir pasnigus.
Vairuotojai tikino, kad eismo juostų perbraižymas ir greičio mažinimo kalnelių įrengimas žiede nedavė naudos, nes piko metu policija vis tiek priversta reguliuoti eismą.
Susikirto net Seimo nariai
Dėl pertvarkų Konstitucijos prospekto žiede besipiktinantis Seimo narys konservatorius Audronius Ažubalis socialinio tinklo paskyroje rašė: „Beprotybės gėlelės veša toliau nelaimingos T.Narbuto gatvės pabaigoje, įvažiuojant į žiedą ir išvažiuojant iš jo.
Pasigendu aiškios ir tvirtos Policijos departamento, Krašto apsaugos ministerijos ir kitų suinteresuotų institucijų reakcijos, šimašizmas tęsiasi?“
Į tai kitas parlamentaras Laisvės partijos atstovas Tomas Vytautas Raskevičius atsakė, kad perėjoje, kurioje šiuo metu įrengiama saugumo salelė, 2014 metų liepos mėnesį žuvo jo kolegė ir draugė Raminta Biziulevičiūtė.
Pirmąja eismo juosta važiuojantis automobilis sustojo praleisti pėsčiųjų, o antrąja juosta atskriejęs BMW nesustojo ir partrenkė Lietuvos gėjų lygos ryšių su visuomene koordinatorę R.Biziulevičiūtę.
T.V.Raskevičius įsitikinęs, kad tokia salelė būtų išgelbėjusi pėsčiosios gyvybę. „Apgailestauju, kad Seimo narys pasisako už pėsčiųjų žudymą“, – nerinko žodžių politikas.
Medikai dėl R.Biziulevičiūtės gyvybės kovojo daugiau nei parą, tačiau jos išgelbėti nepavyko.
Kiti diskusijos dalyviai paprašė T.V.Raskevičiaus nemanipuliuoti žuvusiosios pavarde.
Juostų skaičius nesikeičia
Saugumo salelė ties žiedu įrengta ne tik dėl pėsčiųjų ir dviratininkų saugumo, bet ir todėl, kad perėja buvo labai ilga, per spūstis nedrausmingi vairuotojai ant tos perėjos sustodavo.
Savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas nurodė, kad pėsčiųjų ir dviratininkų saugumo salelių įrengimas padeda spręsti šių eismo dalyvių saugumo klausimus.
Jis tikino, kad juostų skaičius ir jų kryptys žiede nėra keičiamos, todėl pokyčiai nėra tiesiogiai susiję su eismu žiedu.
O saugumo salelės įrengiamos pagal T.Narbuto gatvėje tiesiamo dviračių tako projektą – jos būtinos siekiant užtikrinti pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą.
Saugumo salelėmis bus atskirtos pirmosios eismo juostos abiem kryptimis – tiek įvažiuojant į žiedą, tiek išvažiuojant iš jo T.Narbuto gatvės kryptimi.
Nubraukia autobusų šonus
Iki šiol buvęs horizontalusis ženklinimas panaikintas ne tik dėl korekcijų įrengiant saugumo saleles, bet ir dėl viso žiedo remonto – jame tiesiamas naujas asfaltas.
Anot G.Grubinsko, įvažiavime į T.Narbuto gatvę eismo juostos bus perbraižytos esamo nenaudojamo važiuojamosios dalies pločio sąskaita – dalis jo iki šiol buvo užbrūkšniuota.
Išvažiuojant iš T.Narbuto gatvės į žiedą korekcijos bus atliekamos skiriamosios juostos sąskaita. Kaip ir iki šiol, įvažiuoti į žiedą skirtos trys, išvažiuoti – dvi juostos.
Pasak G.Grubinsko, dėl atnaujintos asfalto dangos eismas galės vykti sklandžiau.
Tačiau vairuotojai pastebėjo, kad nors eismo juostų skaičius nekeičiamas, jos bus siauresnės.
Tai jau pajuto ir miesto transporto vairuotojai. Jie skundėsi, kad dabar jiems sunkiau įsukti į žiedą, braukdamos į šaligatvių kraštus jau nukentėjo kelios transporto priemonės.
Dėl kilusio nepasitenkinimo planų atsisakė
Savivaldybė buvo užsimojusi siaurinti ir įvažiavimą į šalia esančią Saltoniškių gatvę, bet kilus nepasitenkinimui teko atlikti projekto korekciją ir vietoj dviejų eismo juostų buvo įrengtos trys.
Transporto eismo reguliavimas šviesoforais iš Saltoniškių gatvės nepasikeitė.
Tiesa, užtikrinant pėsčiųjų ir dviratininkų, kertančių Saltoniškių gatvę, saugumą ir remiantis patvirtintu techniniu projektu šioje sankryžoje išmontuota papildoma žalia lentelė, leidžianti sukti į dešinę iš Saltoniškių gatvės į T.Narbuto gatvę degant raudonam šviesoforo signalui.
Šis sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į Transporto kompetencijos agentūros metodikos eismo saugos kriterijus ir Statybos techninio reglamento punktą, kurie teigia, jog esant prastam pėsčiųjų, ypač dviratininkų, matomumui draudžiama įrengti papildomas žalias lenteles posūkiui į dešinę.
Visose sankryžose įrengti nauji šiuolaikiški pėsčiųjų mygtukai ir garsiniai signalai, kurie automatiškai pasigarsina ir prisitaiko prie aplinkos triukšmo ir yra aktyvuojami tik paspaudus silpnaregiams skirtą mygtuką.
Degant raudonam šviesoforo signalui šis mygtukas ima skleisti garsą, kuris padeda silpnaregiams greičiau susiorientuoti ir surasti pėsčiųjų mygtuką.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.