Gatvių siaurinimas kelia klausimų ir Kaune: Kęstučio gatvė tampa galvos skausmu viešajam transportui 

2023 m. birželio 5 d. 13:35
Elena Šostakaitė
2020 metais vykdyti Kęstučio g. rekonstrukcijos darbai seniai užbaigti, tačiau dažnas vairuotojas pastebi, jog susiaurinta gatvė kelia nepatogumų, mat automobiliai ir viešasis transportas sunkiai telpa savo eismo juostose. Dėl kelkraštyje sustatytų automobilių kitiems tenka „lįsti“ į viešajam transportui skirtą juostą, todėl keleivius vežantys vairuotojai yra priversti staigiai stabdyti. Miesto atstovų teigimu, gatvė susiaurinta, bet atitinka reikalavimus, o tokiu būdu užtikrinamas ne tik automobilių vairuotojų, bet ir paspirtukininkų bei dviratininkų saugumas.
Daugiau nuotraukų (7)
Kęstučio gatvėje atlikti požeminių vandens komunikacijų atnaujinimo darbai, pakeistos kontaktinio tinklo atramos bei įrengtas apšvietimas. Geriausiai matomas pokytis – atnaujinta važiuojamoji kelio dalis ir įrengti abipus šaligatviais einantys dviračių takai.
Labiausiai kenčia viešasis transportas
Pakalbėjus su keletu Kęstučio gatve važiavusių vairuotojų, galima pastebėti, jog daugiausia problemų kyla viešojo transporto vairuotojams. Visi kalbinti autobusų ir troleibusų vairuotojai teigė, jog gatvė jiems per siaura. Nors A juosta ir platesnė, tačiau savo pusėje neišsitenkantys lengvieji automobiliai rikiuojasi į maršrutinio transporto juostą ir kelia avarines situacijas.
„Sunkiausia, kad lengvieji važiuoja per vidurį gatvės, o mes netelpam čia. Na per siaura. Užkiša dažniausiai. Stabdai, žmonės krenta, griūva“, – teigė autobuso vairuotojas.
„Jeigu sugenda kokia didesnė transporto priemonė, autobusas ar troleibusas, tiesiog šaligatviais aną kartą kolegė nusikabino, ten tokios atsikišusios yra prie durų, tai per ženklus nusikabino tą. Dabar A juosta važiuojam, tai kai kurie važiuoja į mūsų juostą, nes netelpa tiesiog“, – apie kylančias problemas kalbėjo kita viešojo transporto vairuotoja.
Lengvųjų automobilių vairuotojai irgi turėjo pastabų, jog gatvė per siaura ir tenka išlįsti į maršrutinio transporto juostą, kad išvengtų susidūrimų. Pasisakė ir stovėjimo vietas išbandęs vyras – ne visada automobiliai būna pastatyti tvarkingai, todėl ir savąjį sunku priparkuoti taisyklingai. Kitų teigimu, gatvė sutvarkyta ir patogiai eksploatuojama.
„Iš esmės, čia stovi mano automobilis, bet galite pastebėti, kad kitiems automobiliams šiek tiek sunku pravažiuoti, nes lieka gan siauras tarpas. Susiduriu su problema, kai lenkia autobusai, nes gatvė gana siaura, todėl automobiliai beveik liečiasi. Būtų lengviau, jei ji būtų šiek tiek platesnė.
Bet už manęs stovintis automobilis buvo pastatytas netaisyklingai, todėl nebuvo vietos, kad galėčiau savo puikiai pastatyti. Nerandu pakankamai vietos automobiliui pastatyti, tokia ta problema“, – teigė Kęstučio gatvėje automobilį pasistatęs užsienio pilietis.
„Taksai stovi vienoj juostoj, troleibusai važiuoja kita, o kuria tada dar važiuot? Galėtų būt platesnė, bet kaip ją paplatint? O kur dviratininkam tada važiuot? Gatve? Ne, čia jau nieko nepakeisi, čia centras Kauno, tai…“ – svarstė kitas vairuotojas.
Pokyčiai įvesti dėl saugumo
Kaip naujienų portalui paaiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, kaip ir anksčiau, gatvėje liko dvi eismo juostos, tačiau jos šiek tiek susiaurintos dėl įrengto naujo dviračių tako.
„Visos juostos įrengtos vadovaujantis Statybos reglamentu, kuriame nurodyta, kad pirma, tai mūsų A juosta, yra 3,5 m pločio, antra juosta dėl pločio trūkumo varijuoja nuo 3 iki 3,25 m. Įrengtas ir parkavimas, kurio numatytas plotis yra 2 metrai.
Grįžtant atgal, Kęstučio gatvėje visada turėjome dviračių juostą – matydavome, kaip joje vyksta automobilių bei viešojo transporto eismas. Labai norėjome apsaugoti dviratininkus, todėl ir buvo nuspręsta ankstesnę dviračių juostą nuo gatvės pakelti į pėsčiųjų tako lygį“, – apie pokyčius kalbėjo M. Matusevičius.
Apie viešojo transporto problemas Kęstučio gatvėje žino ir savivaldybė, bet pažymi, jog problemų kelia automobilių tvarkingai pastatyti nesugebantys vairuotojai, o dėl to gatve važiuojantys automobiliai turi rikiuotis į viešajam transportui skirtą juostą.
Anot savivaldybės atstovo, srauto intensyvumo pokyčiai po rekonstrukcijos nebuvo tirti, bet tikimasi, jog vairuotojų įpročiai keičiasi ir didesni, tranzitiniai srautai važiuoja Karaliaus Mindaugo prospektu.
„Mes irgi atkreipėme dėmesį, kad automobilių vairuotojai ne visą laiką sugeba tinkamai parkuoti automobilius į tam skirtas vietas. Matome, jog tenka manevruoti, kad išvengtum kliūties. Manome, kad viešajam transportui kaip tik pagerinta infrastruktūra, nes yra skirta 3,5 m juosta, tai yra tinkamo pločio juosta.
Manome ir matome iš statistikos, kad saugumas nėra sumažėjęs, tik padidėjęs, nes seniau turėjome tikrai skaudžių įvykių ir prie Kęstučio-A. Mickevičiaus, ir prie Kęstučio-Maironio gatvių sankryžų, kai buvo sužalojami pėstieji, bet šiuo metu esame taip sureguliavę šviesoforus, kad saugumas būtų kuo didesnis. Eismo įvykių turime, bet tai labiau techniniai įvykiai“, – teigė M. Matusevičius.
Kauno apskrities vyriausiasis policijos komisariatas naujienų portalui trečiadienį nurodė, kad nuo 2023-ųjų pradžios iki gegužės 30 d. Kęstučio gatvėje registruoti keturi eismo įvykiai. Du fiksuoti gegužės mėnesį, po vieną – vasarį ir balandį.
Vasario 18 d. susidūrė automobiliai „Opel“ ir „Toyota“, vienam vairuotojui prireikė medikų pagalbos. Balandžio 17 d. automobilis „Audi“ kliudė pėsčiąjį (gim. 2008 m.). Gegužės 6 d. automobilis „Opel“ kliudė troleibusą. Gegužės 22 d. automobilis „Subaru“ kliudė paspirtukininką (gim. 2002 m.).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.