„2021 m. šalies keliuose žuvusių sumažėjo 17 proc., t.y. 30 netekčių mažiau, negu ankstesniais metais. 9 iš jų buvo išsaugotos naujai įrengtuose vidutinio greičio matuoklių ruožuose. 2022 m. dar labiau sumažėjo žūčių, 18 proc., ir 14 žmonių buvo išsaugota vidutinio greičio matuoklių sistemos ruožuose“, – trečiadienį Seimo Ekonomikos komitete teigė M. Švaikauskas.
„Statistiškai vertinant, ruožuose įrengus vidutinio greičio matuoklių sistemas, sumažėjo 8 kartus žuvusių žmonių skaičius ir 59 proc. sumažėjo sužeistųjų žmonių skaičius per vienerius metus. (...) Lietuva yra vienintelė ES valstybė nuo 2011 m. iki 2021 m. perpus sumažinusi žūčių keliuose skaičių“, – akcentavo jis.
M. Švaikauskas tikino, kad šiuo metu valstybiniuose keliuose yra įrengti 70 momentinio greičio matuokliai ir 131 vidutinio greičio matavimo sistema. Anot jo, 2024 m. planuojama įrengti 50 papildomų vidutinio greičio matavimo sistemų.
„Per 1 parą užfiksuojama apie 2,5 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Dabar turime galimybes fiksuoti pažeidimus, ne tik greitis matuojamas, bet ir techninės apžiūros, draudimo bei kelių mokesčių pažeidimų patikra“, – sakė LAKD vadovas.
„Šiais metais planuojame įsidiegti 8 momentinio greičio matuoklius, jų diegimas yra vykdomas. Taip pat įsidiegti šių metų ketvirtajame ketvirtyje 4 vidutinio greičio matavimo sistemas. Jau 2024 m. planuojame daug didesnę plėtrą, t.y. 50 vidutinio greičio matavimo sistemų. Dabar išeidinėjame į pirkimą, netrukus prasidės pirkimo procedūros“, – pažymėjo jis.
Galiausiai LAKD generalinis direktorius nurodė, kad pagrindinis tikslas yra toliau mažinti žuvusių keliuose skaičių ir pasiekti, jog 2050 m. nebūtų nei vienos žuvusio žmogaus keliuose tenkančio milijonui gyventojų.
„Turime pagrindinį tikslą numatytą Susisiekimo ministerijos plėtros programoje, tai mažinti žuvusiųjų keliuose skaičių. 2020 m. turėjome 62 žuvusius tenkančius 1 mln. gyventojų, 2025 m. tikslas – 45 žuvusieji tenkantys 1 mln. gyventojų ir 2030 m. – 30 žuvusiųjų tenkančių 1 mln. gyventojų. Ir tikslas yra 2050 m. turėti 0“, – aiškino M. Švaikauskas.
„Sprendžiame uždavinius kompleksinėmis priemonėmis, siekiame ne tik mažinti ne tik žuvusių, bet ir skaudžiausių visų eismo įvykių keliuose skaičių iki nulio 2050 m. bei formuoti vairuotojų įprotį laikytis leistino greičio“, – tvirtino jis.