„Kai pradėjome darbą šioje administracijoje minėjome, kad norime šiek tiek chaosą ir bardakėlį Vilniaus mieste sutvarkyti ir kartu tiek su dalinimosi platformomis, tiek su judumo specialistais, parengėme paketą priemonių“, – antradienį žurnalistams teigė A. Bužinskas.
„Trijose gatvėse mes uždrausime paspirtukų eismą. Viena gatvė yra Vilniaus g., kita Savičiaus g., trečia – Pilies g. Nuo birželio 1 d. šios gatvės bus suženklintos, dalinimosi platformose bus padaryta, kad paspirtukai tose gatvėse judėti negalėtų.
Suprantame, kad ženklai ir draudimas savaime neuždraus žmonėms su privačiais paspirtukais važiuoti, tai irgi darysime informacinę kampaniją ir informuosime žmones, kad ten važiuoti nelabai galima“, – aiškino jis.
Savivaldybės atstovas taip pat pažymėjo, kad centrinėje miesto dalyje ir ant tiltų maksimalus greitis paspirtukams mažinamas iki 12 kilometrų per valandą, taip pat per vasaros laikotarpį atsiras specialios parkavimo vietos paspirtukams.
„Žadame įgyvendinti, kad per šią vasarą yra dedikuotos parkavimo vietos paspirtukams. Pradžioje tai apims centrinę miesto dalį, Senamiestį, dalį Naujamiesčio ir dalį Šnipiškių.
Esmė yra ta, kad paspirtuką numesti bet kur ir priparkuoti nebebus galima, bus sužymėtos konkrečios vietos ir tik ten dalinimosi platformų naudotojai galės paspirtukus pastatyti“, – sakė jis.
Galiausiai A. Bužinskas tikino, kad ant paspirtukų taip pat atsiras identifikaciniai numeriai, padėsiantys atrasti konkrečius žmones, kurie padarė eismo pažeidimus su minėta transporto priemone.
„Ant paspirtukų atsiras identifikaciniai numeriai ir konkretų paspirtuką bus galima identifikuoti. Nes matome nemažą žmonių skundų kiekį, kurie atsiunčia užfiksuotus pažeidimus, greičio arba nesaugus naudojimo, bet mes žmogaus identifikuoti negalime. Identifikaciniai numeriai padės aiškiai žinoti, kur, koks konkretus žmogus tą paspirtuką naudojo“, – aiškino administracijos direktorius.
Seimo siūlymui drausti paspirtukams važiuoti šaligatviais nepritaria – kainuotų 2,5 mln. eurų
Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius taip pat paminėjo Seime svarstomą įstatymą, kuris numato mikrojudumo priemonių reguliavimą miestuose. Pasak jo, iniciatyvą savivaldybė palaiko, bet nepriimtas yra vienas punktas – draudimas judėti šaligatviais.
„Mes iš principo esame už ir palaikome iniciatyvą, bet noriu pabrėžti, kad vienas punktas mums kelia nerimą – norima uždrausti dviračiams ir paspirtukams judėti šaligatviais.
Dabar, kiek matome, norima tik paspirtukams uždrausti šaligatviais ir išstumti juos į gatves, tai mes iš savo pusės aiškiai manome, kad bet koks mikrojudumo priemonių išstūmimas į gatves, ten kur nėra dviračių takų, nėra logiškas ir nesaugus“, – teigė A. Bužinskas.
„Patys siūlome kompromisinį variantą ir labai tikimės, kad Seimas vietos savivaldai dedikuotą funkciją – eismo saugumą ir reguliavimą paliks savivaldai bei per daug tų dalykų neprireguliuos.
Nes jeigu bus priimtas toks siūlymas, koks yra dabar, tai miestas turės pasidarbuoti su teptuku, pasižymėti ant šaligatvių kur gali važiuoti dviračiai, kur paspirtukai ir tai būtų 1250 km šaligatvių sužymėjimas, kur nėra dviračių takų ir tai kainuotų apie 2,5 mln. eurų. Tai būtų vienas kvailesnių miesto biudžeto lėšų panaudojimas“, – pažymėjo jis.