Susidarė kamščiai
Vienas Didžiosios Riešės gyventojas teigia, kad seniau net piko metu didelių problemų pravažiuoti pro sankryžą nebūdavo.
„Seniai ten buvo šviesoforas ir veikė puikiai. Piko metu tekdavo šiek tiek palaukti, bet per porą šviesoforo ciklų pravažiuodavom. Tiek tiesiai link Molėtų, tiek sukant į kairę link Riešės, nes šviesoforas sureaguodavo“, – pasakoja vyras.
Visos problemos prasidėjo gegužės 12 dieną, kai perdarytoje sankryžoje buvo pastatyti nauji šviesoforai.
„Penktadienį įjungė naujus šviesoforus, tai kamštis susidarė beveik iki Santariškių, tai apie 3 km. Tenka laukti ir po 20–30 minučių, ko anksčiau nebūdavo“, – teigia gyventojas.
Pasak jo, gyventojams nepatogumų kelia, kad pastatytas šviesoforas išvažiuoti į plentą, nors vieta nebuvo avaringa ir spūstys nesusidarydavo, o dabar tenka laukti.
Neramina ir tai, kad pavasarį ar vasarą ten automobilių srautas yra mažesnis, tačiau, jeigu šviesoforo veikla nebus pritaikyta, gyventojai net bijo pagalvoti apie rudenį ar žiemą, kai eismas yra intensyvus.
Be to, vėluoja ir viešasis transportas, pro šią sankryžą važiuoja 26 ir 87 maršruto autobusai, kurie taip pat prie šviesoforo praleidžia po 20 minučių.
Tai patvirtina ir „Vilniaus viešojo transporto“ atstovė Giedrė Buivydaitė, įmonė sulaukia skundų dėl 87 maršruto autobuso vėlavimų.
„87 maršruto autobusai darbo dienomis piko metu vėluoja į galines stoteles nuo 1 iki 30 min. dėl objektyvių priežasčių – transporto srauto ir spūsčių. Dažniausiai, tai Molėtų plente link Ateities st. bei Senasis Ukmergės kel. ir Ukmergės g. link Šeškinės“, – teigia G.Buivydaitė.
Gyventojai pasipiktinimą išreiškė ir socialinio tinklo „Facebook“ grupėje, kurioje dalinasi mintimis apie sukeltus nepatogumus ir, jų nuomone, netinkamus sprendimus.
„Grįžimas namo pailgėjo bent 15 minučių, tiesiog fantastika“, – rašė viena iš gyventojų.
„Ar tikrai šioje vietoje toks avaringumas, kad negalima palikti įvažiavimo į srautą?“ – domėjosi kita.
Trečiasis juokavo, kad jeigu Riešė neateina pas miestą, tai miestas ateis pas ją.
Įrašų gausa parodo, kad kilo nemenkas gyventojų sujudimas visoje bendruomenėje.
Sureagavo meras
Gyventojai dalinasi ir vaizdais iš savo navigacinių programėlių, kurios raudonuoja nuo eismo intensyvumo. Teigia, kad ir patys kreipėsi į atitinkamas institucijas, kad tik sulauktų pagalbos ar situacijos paaiškinimo.
Kilusią problemą pastebėjo ir Vilniaus rajono meras Robert Duchnevič. Jis socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbė įrašą, kuriame informuoja gyventojus, kad problema bus sprendžiama.
Susisiekus su R.Duchnevič jis patikino, kad pirmiausia susidariusią situaciją pastebėjo socialinėje erdvėje, tačiau paskui sulaukė ir gyventojų kreipimosi.
„Esu „Facebook“ grupių narys, ryte pastebėjau gyventojų nuogąstavimus ir iškart kreipėmės į Kelių direkciją, vėliau pradėjo plūsti ir skundų laiškai, nes žmonės galvoja, kad tai priklauso savivaldybei“, – sako Vilniaus rajono meras.
Jis patikino, kad už šviesoforą ir jo veikimą atsakinga įmonė sureagavo ir pateikė sprendimo būdų: pakabinti lentelę, kuri primintų apie tai, kad vairuotojai gali sukti į dešinę degant žaliam šviesoforo signalui, nelaukiant, kol užsidegs papildoma žalios rodyklės sekcija, taip pat pažadėjo kreiptis į rangovą.
„Man atrodo, kad problemos tai neišspęs, bet matysime, ar spūstys bus analogiškos, ar sumažės. Paprašiau ir gyventojų, kad praneštų, jeigu situacija negerės.
Tada vėl bandysime kreiptis, paraginsime priimti tinkamus sprendimus, iš savo pusės padarėme, ką galėjome, ir darysime toliau“, – teigia R.Duchnevič ir priduria, kad reiktų suderinti šviesoforų ciklus, tuomet problema turėtų sumažėti.
Įžvelgia daugiau pažeidimų
Riešės bendruomenės pirmininko pavaduotojas Stasys Mušeikis irgi patvirtina, kad gyventojai patys suskubo kreiptis pagalbos.
„Gana daug skundų gavo LAKD, skambučių sulaukė ir savivaldybė, ir ta pati seniunija“, – sako S.Mušeikis.
Jis patvirtina, kad į iškilusią problemą reaguota buvo, jo žiniomis, vienas šviesoforas, prie kurio gyventojai iš Riešės suka į Molėtų plentą, turėjo būti jau sureguliuotas, o grįžtančiųjų srautas turėjo būti sutvarkytas kitą dieną.
„Kiek vakar teko bendrauti, buvo pastatyti jutikliai prie šviesoforų, kurie reguliuoja srautus“, – žiniomis gegužės 16 d. dalinosi S.Mušeikis.
Anot jo, pagrindinė problema, kyla piko valandomis, kai žmonės važiuoja į darbus ar iš jų grįžta, o pastatytas papildomas šviesoforas sukėlė spūstis, jo manymu, tam įtakos turėjo per trumpai degantis žalias signalas.
Nepaisant to, kad gavo pažadą, jog šviesoforų problema bus išspręsta, S.Mušeikis įžvelgia ir kitų problemų, kurios sudarys kliūtis tinkamai vykti eismui.
„Ar to užteks – pamatysime, bet manome, kad neužteks. Reikia kitų priemonių, pavyzdžiui, požeminės perėjos, geresnio pravažumo sankryžoje, norėtume, kad ir tos problemos būtų sprendžiamos“, – teigia bendruomenės pirmininko pavaduotojas.
Riešės gyventojai nusiteikę dėl savo patogumo kovoti iki galo. Renka medžiagą ir svarsto, ar nebuvo pažeistos jų teisės.
„Aiškinamės, ar nėra pažeistos vykdymo procedūros, gyventojų interesas. Renkame informaciją ir ją tikriname, galbūt kviesime visas suinteresuotas šalis susitikimui. Norėtume diskusijos šiuo klausimu, kad ir bendruomenė dalyvautų, o dabar ji nebuvo įtraukta“, – bendruomenės planais dalinasi S.Mušteikis.
Situacija dar keisis
Už pastatytą šviesoforą atsakinga LAKD. Jos atstovas Saulius Jansonas patikina, kad įmonė operatyviai kreipėsi į statybas vykdantį privatų investuotoją dėl eismo reguliavimo pagerinimo sprendimų įgyvendinimo.
Nepaisant to, pasak S.Jansono, dėl susidariusių spusčių išsukant iš Molėtų gatvės į Molėtų plentą Vilniaus kryptimi, kalti gali būti ir patys vairuotojai.
„Viena iš pagrindinių spūsčių susidarymo priežasčių įrengus naują šviesoforą yra dėl to, jog vairuotojai degant pagrindiniam šviesoforo žaliam signalui nesuka į dešinę, nors tai leidžiama“, – teikia LAKD atstovas.
Tačiau situacija su posūkiu iš Molėtų plento į Molėtų gatvę – kiek kitokia, kreiptasi dėl pakeitimų.
„Kelių direkcija šiuo klausimu taip pat kreipėsi į privatų investuotoją dėl galimybės pakeisti esamus eismo reguliavimo nustatymus, koordinuojant su Kelių direkcijos eismo saugos specialistais“, – informuoja S.Jansonas.
Jo teigimu, rangovui įgyvendinus Kelių direkcijos reikalavimus, turėtų pagerėti situaciją, o maksimalus sankryžos pralaidumas bus užtikrintas įgyvendinus projektą. Statybos darbus planuojama pabaigti 2023 m. birželį.
LAKD atsiprašo už kilusius nepatogumus ir prašo vairuotojų supratingumo ir kantrybės.