„Planuotume savo veiklą, kad bent jau 2035 m. neturėtume blogos būklės kelių. Jeigu norėtume iki šių metų nebeturėti blogos būklės kelių, tai papildomo finansavimo kasmet mums reikėtų po 197 mln. eurų, vien tik blogos būklės kelių su asfalto danga sutvarkymui. Tai kasmet reikalingas papildomas finansavimas“, – trečiadienį Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) posėdyje teigė M. Švaikauskas.
„Kitas kokybinis rodiklis – pėsčiųjų ir dviračių takų įrengimas. Papildomas finansavimas iki 2035 m. reikalingas 24 mln. eurų kasmet. Kad galėtume turėti naujus 600 kilometrų dviračių takų ir suremontuoti dabartinius 350 km“, – pridūrė jis.
Tuo tarpu tam, kad būtų sutvarkyti blogos būklės tiltai iki 2026 m., reikalingi papildomi 125 mln. eurų, tikino M. Švaikauskas.
„Šiandienai turime 72 blogos būklės tiltus, numatytas finansavimas yra 20 mln. eurų kasmet. Bet jeigu norime iki 2035 m. turėti nulį blogos būklės tiltų, tai reikiamas finansavimas kasmet turėtų būti 46 mln. eurų.
Jeigu norime susitvarkyti blogos būklės tiltus, kurie kelia eismo saugumą, tai finansavimo poreikis iki 2026 m. yra 125 mln. eurų“, – sakė jis.
LAKD Eltą yra informavusi, kad iš šiuo metu parengtoje prioritetinėje eilėje esančių 72 blogos būklės tiltų ir viadukų šalyje, šiemet sutvarkyti planuojama 27.
Galiausiai BFK posėdžio metu LAKD vadovas pažymėjo, kad artimiausių 3 metų laikotarpiui taip pat trūksta finansavimo tęstiniams darbams užtikrinti.
„2024 m. mums trūksta finansavimo, ne dideliam kokybiniam šuoliui, o tik tęstiniams darbams užtikrinti – 288 mln. eurų, 2025 m. – 85 mln. eurų, 2026 m. – 129 mln. eurų.
Yra paminėtina, kad čia dar neįtrauktos lėšos, jeigu mes užsidedame uždavinį, kad per tris metus norime sutvarkyti visus blogos būklės tiltus“, – aiškino M. Švaikauskas.