Leidinio „The Wall Street Journal“ surinktais duomenimis, „Google Maps“ programėlę kiekvieną mėnesį renkasi 70 proc. visų žemėlapius telefone naudojančių vartotojų, o artimiausia konkurentė nuo jos atsilieka net keturis kartus.
Nors „Google Maps“ šias pozicijas užsitarnavo ne be priežasties, rinkoje yra programėlių, kurios gali pasiūlyti detalesnius žemėlapius, patogesnį navigavimą ar tiesiog yra geriau tinkamos kelionei kita transporto priemone, pavyzdžiui, dviračiu“, – pasakoja „Telia“ telefonų pardavimų vadovė Rimantė Marcišauskienė.
„Google Maps“ – visų galų meistras
Šiandien jau nieko nebestebina, kad „Google Maps“ gali tiksliai suplanuoti maršrutą ne tik pėsčiomis ar automobiliu, bet ir realiu laiku gauti informaciją apie viešojo transporto judėjimą, leisti virtualiai pasivaikščioti atostogų tikslu pasirinkto miesto gatvėmis ar netgi užsukti į Marsą.
Nors tai neabejotinai yra universaliausia žemėlapių programėlė pasaulyje, „Google“ šiųmetėje kūrėjams skirtoje „I/O“ konferencijoje pristatė dar keletą jos patirtį pagerinančių naujovių.
„Pirmoji jų – „Immersive View“ vaizdo pasirinkimas. Jis leis į norimą vietovę pažvelgti lyg iš Holivudo filmo ar vaizdo žaidimo kūrėjo perspektyvos bei taip dar geriau susidaryti įspūdį apie eismą, klimatą bei landšaftą.
Taip pat „Google“ netrukus suteiks galimybę pasižvalgyti po įvairių restoranų vidų lyg iš drono skrydžio, kas padės geriau įvertinti užimtumą ir atmosferą. Bendrovė Europoje aktyvuos ir ekologiško maršruto automobiliu pasirinkimą, leisiantį sutaupyti degalų ir sumažinti išmetamą CO2 kiekį“, – programėlės naujienas vardija ekspertė.
„Maps.me“ – išsiruošus į žygį pėsčiomis
Tarp vartotojų vyrauja mitas, kad „Google Maps“ yra nepakeičiama detalumo prasme, tačiau ją šioje srityje smarkiai lenkia daug mažiau žinoma „Maps.me“ programėlė.
Atsisiuntę ją, nemaža dalis vartotojų nustemba, kad žemėlapyje pažymėtos ne tik jų vietovės gatvės ir pagrindiniai keliai, bet netgi mažiausi parko ar miško keliukai.
R. Marcišauskienės teigimu, tokį skirtumą lemia tai, kad „Google Maps“ žemėlapių informaciją „Google“ susirenka pati arba gauna iš trečiųjų šalių partnerių, o „Maps.me“ yra paremtas pačių vartotojų suteiktais duomenimis.
Dėl šios priežasties su „Maps.me“ bus kur kas saugiau klajojant egzotiškose salose ar tyrinėjant džiungles.
Be to, ši aplikacija leidžia visus žemėlapius atsisiųsti iš anksto, todėl ja visavertiškai galima naudotis net ir ten, kur mobilusis internetas yra nepasiekiamas, pavyzdžiui, kalnuose.
„Sygic“ – geresnė automobilio navigacija
Nors daugelis kasdienėms kelionėms automobiliu naudojame „Waze“ ar „Google Maps“, dėl riboto jų funkcionalumo šios programėlės nebūtinai yra geriausias pasirinkimas ilgoms išvykoms. Viena geriausių jų alternatyvų yra universaliausiu vairuotojo pagalbininku tituluojama „Sygic“.
„Ši programėlė gali ne tik parinkti geriausią kelionės maršrutą, bet ir surasti parkavimo vietą, informuoti apie degalų kainas aplinkinėse degalinėse bei atvaizduoti artimiausias elektromobilių įkrovimo vietas, kurių dalyje už įkrovimą netgi galima atsiskaityti nepalikus „Sygic“ aplikacijos.
Be to, sudėtingose Europos didmiesčių sankryžose „Sygic“ nurodys, kurią eismo juostą pasirinkti, o vaizdo registratoriaus funkcija padės išaiškinti kaltininką, patekus į eismo įvykį“, – naudingas programėlės funkcijas apžvelgia R. Marcišauskienė.
„Komoot“ – minančiųjų pedalus pasirinkimas
„Komoot“ kūrėjai šią aplikaciją išdidžiai vadina geriausiu pasaulyje maršruto planavimo įrankiu ir šis teiginys tikrai nėra laužtas iš piršto.
Kadangi ši programėlė, planuojant maršrutą, leidžia atsižvelgti į tokius dalykus, kaip nuokalnės ar įkalnės, kelio danga, numatomos oro sąlygos ir netgi maršruto įveikimui reikalingas fizinio pasirengimo lygis, ją yra pamėgę daugybė dviratininkų.
„Didelis dėmesys vartotojų bendruomenei suteikia galimybę „Komoot“ pasiūlyti įdomių ir neatrastų būtent dviračiams pritaikytų maršrutų, o patogi vartotojo sąsaja bei gausybė apie kelionę pateikiamų duomenų leidžia šiai programėlei pakeisti ir įprastą dviračio kompiuterį.
„Komoot“ taip pat turi realaus laiko sekimo funkciją, tad jūsų buvimo vietą gali nuolat matyti jūsų kelionės draugai ar netgi kitame žemyne esantys artimieji“, – aiškina „Telia“ atstovė.
Universalūs patarimai naudojantiems žemėlapių programėles
Pasak R. Marcišauskienės, nepaisant to, jog įvairios navigacijos aplikacijos yra bene naudingiausias kelionės įrankis, jų naudojimas gali apkarsti, nežinant keleto svarbių smulkmenų. Pirmoji jų – interneto ryšys.
Žemėlapių programėlėms jis leidžia planuoti maršrutą, atsižvelgiant į tokius besikeičiančius dalykus, kaip spūstys ar eismo ribojimai. Tačiau išvykus į tolimą šalį, navigacijos naudojimas grįžus namo gali virsti išaugusia mobiliojo ryšio sąskaita.
Dėl to tolimoms kelionėms geriausia rinktis tokias programėlės, kaip „Maps.me“, kurios žemėlapius leidžia atsisiųsti dar būnant namie ir juos naudoti be interneto.
„Kita navigacijos programėlių problema – didelis telefono baterijos eikvojimas. Nors to visiškai išvengti neįmanoma, galima bent jau pasirūpinti, jog išmaniojo įkrovos lygis nekristų tada, kai navigacijos nenaudojame.
Pasiekus kelionės tikslą rekomenduojama iš žemėlapių programėlės grįžti ne tik į pagrindinį ekraną, bet ir nepamiršti jos pašalinti iš fone veikiančių aplikacijų sąrašo.
Neplanuoto telefono išsikrovimo išvengti padeda ir nustatymuose suteikiami leidimai šioms programėlėms pasiekti jūsų lokaciją tik tada, kai jas naudojate, o ne nuolat“, – pataria „Telia“ atstovė.